Påskläger
Forum / Läger & sån't / Påskläger
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 30 March 2010 kl. 17:54 | |
|
Markus N Medlem |
Eric H skrev:
Jo, det ska inte spela någon roll. Men min tanke var att det kan vara ett mått på hur många aktiva 20+:are det faktiskt finns kvar i organisationen. Eftersom just läger känns som den mest centrala punkten i organisationen på distriktsnivå så är det också dom som håller ihop medlemmarna. Har man blivit 20+ och inte åkt på VM,MTM på 3-4 år så gissar jag på att man inte heller längre är speciellt aktiv i organisationen, om man ens är kvar? Jag tror att det finns gaska många 20+are som finns kvar och är aktiva i församlingarna… Jag stöter på endel före detta Ung Pilgrimmer lite här å var som fortfarande är aktiva men som tycker att MTM inte passar dem pga åldern Emil J skrev:
Ja då var ju mitt förslag inte heller så bra. Hmmmm… kanske måste man helt enkelt konstatera att det inte finns något behov av ett 20+ läger för tillfället då? Eller att andra faktorer spelat in, för nära mittermins, svårt att få tid på påskhelgen etc.? Jag tror att det finns behov men man måste tänka på att när man kommer upp i ålder så har man i regel mer inplanerat på helger och lediga dagar vilket gör att man måste komma ut med info i god tid… om breven hade kommit ut 2-3 veckor tidigare tror jag att fler hade anmält sig |
| Citera | |
| 25 March 2010 kl. 12:51 | |
|
Helena Vipan H Medlem |
Jag måste ändå säga att jag tycker att 10 st anmälda första gången vart ändå ett hyfsat bra antal. Vi var inte fler på Bibelhelgen, så om man förlägger lägret till något församlingshem är det väl helt genomförbart med 10 st? |
| Citera | |
| 25 March 2010 kl. 11:14 | |
|
Eric H Medlem |
Tycker inte heller man ska ge upp tanken på 20+ läger. Men dimensionera det och planera utifrån att det kanske bara blir högst 10-15 deltagare de första åren. På sikt så leder det kanske fram till att man kan börja köra större läger. Då det endast var runt 10 anmälda till påsklägret så är väl det en måttstock på hur många äldre som faktiskt är intresserade av att åka på läger. |
| Citera | |
| 25 March 2010 kl. 10:10 | |
|
Maria H Medlem |
Det vi hade tänkt med Tallnäs var väl lite på grund av att det är bekvämt. Vi vet hur det funkar, folk känner igen sig och Tallnäs har ett påskfirande vi kunde hänga på. Till nästa år tror jag man kan försöka på församlingshem. Kostnaden blir ju helt klart mer positiv och påskfirande i församlingar finns det ju gott om. Är man i en församling kan det vara mer “okej” med en mindre grupp. Men vi kände lite att om vi skulle va på Tallnäs behöver man vara ett lite större gäng. Jag tror diskussionen här är jättebra för Distriktsstyrelsen, då kan man mer veta till nästa år vad som behövs! |
| Citera | |
| 24 March 2010 kl. 22:02 | |
|
Helena Vipan H Medlem |
Jag tycker Pernillas idé med församlingshem var bra. I vilket fall så tycker jag inte att vi ska sluta försöka få ihop 20+ läger. Men kanske sätta ribban lite lägre. |
| Citera | |
| 24 March 2010 kl. 20:03 | |
|
Eric H Medlem |
Maria H skrev:
Sant. Men man kanske inte är aktiv för att man saknar ett läger för 20+? Och så nu POFF dyker det upp ett och så vill man åka?!?! :D Kanske lite i alla fall. Kan vara högst troligt ja. Men då får man börja i liten skala och på sikt bygga upp en stabil 20+ grupp. |
| Citera | |
| 24 March 2010 kl. 16:31 | |
|
Maria H Medlem |
Eric H skrev:
Har man blivit 20+ och inte åkt på VM,MTM på 3-4 år så gissar jag på att man inte heller längre är speciellt aktiv i organisationen, om man ens är kvar? Sant. Kanske lite i alla fall. |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 22:25 | |
|
Eric H Medlem |
Maria H skrev:
Jo, brevet kom sent och det kan vara en faktor… Helst ska det väl inte spela någon roll om 20+:arna åker på andra läger eller inte. Tanken var väl att 20+:arna skulle kunna känna att det fanns något läger för de äldre om man inte längre åker på MTM, VM osv… Jo, det ska inte spela någon roll. Men min tanke var att det kan vara ett mått på hur många aktiva 20+:are det faktiskt finns kvar i organisationen. Eftersom just läger känns som den mest centrala punkten i organisationen på distriktsnivå så är det också dom som håller ihop medlemmarna. Har man blivit 20+ och inte åkt på VM,MTM på 3-4 år så gissar jag på att man inte heller längre är speciellt aktiv i organisationen, om man ens är kvar? |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 21:35 | |
|
Pernilla G Medlem |
Det är härligt att påsklägret engagerar! |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 17:17 | |
|
Maria H Medlem |
Eric H skrev:
Jag fick iaf ett vanligt brev med info om påsklägret. Dock kom det ganska sent i förra veckan vill jag minnas. … Hur många aktiva 20+’are åker på övriga läger? Jo, brevet kom sent och det kan vara en faktor… Helst ska det väl inte spela någon roll om 20+:arna åker på andra läger eller inte. Tanken var väl att 20+:arna skulle kunna känna att det fanns något läger för de äldre om man inte längre åker på MTM, VM osv… |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 16:38 | |
|
Eric H Medlem |
Jag fick iaf ett vanligt brev med info om påsklägret. Dock kom det ganska sent i förra veckan vill jag minnas. Det är nog sant att behovet inte är så stort i dagsläget. Hur många aktiva 20+’are åker på övriga läger? Är det bara ett tiotal så lär man nog inte kunna räkna med att dra ihop någon större grupp även vid 20+ läger. |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 16:07 | |
|
Mattias K Medlem |
Ja, det tål att funderas på… Jag tycker att det är väldigt synd att det inte blir av. |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 15:08 | |
|
Emil J Medlem |
Ja då var ju mitt förslag inte heller så bra. Hmmmm… kanske måste man helt enkelt konstatera att det inte finns något behov av ett 20+ läger för tillfället då? Eller att andra faktorer spelat in, för nära mittermins, svårt att få tid på påskhelgen etc.? |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 11:57 | |
|
Mattias K Medlem |
Jag har då inte skickat ut någon e-post, däremot riktiga brev till medlemmar födda 80-91. |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 09:52 | |
|
Claus B Medlem |
Alla medlemmar som är 18+ ska ha fått ett brev i deras e-post! Det är möjligt att det hade varit bättre med “riktiga” brev… |
| Citera | |
| 23 March 2010 kl. 08:06 | |
|
Emil J Medlem |
Om man hade velat ha deltagare till påsklägret skulle man nog ha tagit medlemslistan över alla som är 20+ och ringt eller skrivit till dem personligen, att lägga ut reklam här på sidan är värdelöst eftersom i princip ingen hänger här längre. Helt enkelt har reklamen varit för ensidig. |
| Citera | |
| 15 March 2010 kl. 02:20 | |
|
Claus B Medlem |
Du har väl inte missat att du fortfarande kan anmäla dig till Påsklägret, utan förhöjd avgift? |
| Citera | |
| 8 March 2010 kl. 22:51 | |
|
Maria H Medlem |
Ikis S skrev:
dock tycker jag det är lite för lite männsikor anmälda på lägret, vore ju tråkigt om det blev innställt pga. det! :/ Jag tror det är många som tänker så. Och det blir lite dumt då. För då kanske tio stycken sitter och väntar på att andra ska anmäla sig, och så blir det inget, för att man bara väntat på varandra! ANMÄL DIG! |
| Citera | |
| 8 March 2010 kl. 18:35 | |
|
Ikis S Medlem |
Claus B skrev:
Först tar du ett Vintermöte, ett påskfirande och mixar dem med en stavmixer. Därefter tillsätter du en rejäl dos kristen gemenskap med andra unga vuxna, rör om, och låter sjuda. När lägret nästan är klart kryddar du med en superb planeringsgrupp, excellenta gudstjänster och en rejäl påsknattsfest! Klart att servera! Så ENORMT bra kommer det att bli! Wow! Det låter jätte bra ju! Börjar bli mer och mer sugen på att åka på Påsk ist! dock tycker jag det är lite för lite männsikor anmälda på lägret, vore ju tråkigt om det blev innställt pga. det! :/ Senast redigerad för nästan 2 år sedan av Ikis S. |
| Citera | |
| 8 March 2010 kl. 14:05 | |
|
Claus B Medlem |
Först tar du ett Vintermöte, ett påskfirande och mixar dem med en stavmixer. Så ENORMT bra kommer det att bli! |
| Citera | |
| 8 March 2010 kl. 13:00 | |
|
Ikis S Medlem |
Claus B skrev:
700 pix kostar det… Står nästan längst ner… :) Såg det sen när jag hade skrivit! ;p Men hur ENORMT bra kommer lägret bli då? |
| Citera | |
| 7 March 2010 kl. 23:51 | |
|
Claus B Medlem |
700 pix kostar det… Står nästan längst ner… :) Senast redigerad för nästan 2 år sedan av Claus B. |
| Citera | |
| 7 March 2010 kl. 23:28 | |
|
Ikis S Medlem |
Claus B skrev:
Har vi förresten nämnt hur enormt bra det här lägret kommer att bli? Nepp! p.s. har ni lagt upp än hur mycket det kostar? d.s. |
| Citera | |
| 5 March 2010 kl. 14:43 | |
|
Claus B Medlem |
Har vi förresten nämnt hur enormt bra det här lägret kommer att bli? |
| Citera | |
| 5 March 2010 kl. 13:47 | |
|
Pernilla G Medlem |
Ikis: vi ska tänka på dig! |
| Citera | |

Online just nu