[Frågan] Vilket evangelie tycker du bäst om?
Forum / Allmän diskussion / [Frågan] Vilket evangelie tycker du bäst om?
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 15 Februari 2010 kl. 10:02 | |
|
Kalle K Medlem |
Maria H skrev: Jag tyckte det skulle bli så tråkigt med ett Alla-förslag, det skulle va så många som skulle välja det bara för att man inte orkar fundera lite extra. :P Dagens ungdomar… |
| Citera | |
| 8 Februari 2010 kl. 20:48 | |
|
Maria H Medlem |
Johannes G skrev:
Har faktiskt inte svarat än eftersom det inte finns någon “Alla”-förslag. Jag tyckte det skulle bli så tråkigt med ett Alla-förslag, det skulle va så många som skulle välja det bara för att man inte orkar fundera lite extra. :P |
| Citera | |
| 8 Februari 2010 kl. 19:16 | |
|
Johannes G Medlem |
Catarina F skrev: Johanna har rätt! Det är lite dumt att bestämma sig (även om det är kul att ha med som en fråga på denna sida – frågan visar ju att man faktiskt får en personlig relation till evangelisterna när man läst dem ett tag…). Men det är lite som att välja om man tycker bäst om mamma eller pappa – som om man bara kan tycka bäst om en. Vi kanske istället ska säga HURRA för ALLA evangelister!! Har faktiskt inte svarat än eftersom det inte finns någon “Alla”-förslag. |
| Citera | |
| 8 Februari 2010 kl. 16:45 | |
|
Catarina F Medlem |
Johanna har rätt! Det är lite dumt att bestämma sig (även om det är kul att ha med som en fråga på denna sida – frågan visar ju att man faktiskt får en personlig relation till evangelisterna när man läst dem ett tag…). Men det är lite som att välja om man tycker bäst om mamma eller pappa – som om man bara kan tycka bäst om en. Vi kanske istället ska säga HURRA för ALLA evangelister!! |
| Citera | |
| 8 Februari 2010 kl. 16:39 | |
|
Johanna P Medlem |
Gnh.. jag kan inte bestämma mig. |
| Citera | |
| 8 Februari 2010 kl. 12:39 | |
|
Markus N Medlem |
Jag valde Johannes pga hans inledning Senast redigerad för 29 dygn sedan av Markus N. |
| Citera | |
| 7 Februari 2010 kl. 07:05 | |
|
Kalle K Medlem |
Jag tycker bäst om Guds evangelium… :) |
| Citera | |
| 5 Februari 2010 kl. 20:37 | |
|
Sebastián Ö Medlem |
Johannes helt klart! den har så många dimensioner. |
| Citera | |
| 29 Januari 2010 kl. 18:31 | |
|
Maria H Medlem |
För tillfället känner jag mest för Johannes. |
| Citera | |
| 29 Januari 2010 kl. 17:26 | |
|
Johanna P Medlem |
Ah, jag vet då rakt inte. Men! Detta motiverade mig att faktiskt skaffa en uppfattning. Jag ska läsa igenom evangelierna + gamla anteckningar och jämföra lite. Återkommer! |
| Citera | |
| 29 Januari 2010 kl. 11:28 | |
|
Emil J Medlem |
Befrielseteolog är jag inte, men Lukas är ändå mitt val. Det är evangeliet för hedingar av en hedning och att Maria är en tydlig källa för Lukas gör det inte sämre :) |
| Citera | |
| 29 Januari 2010 kl. 08:44 | |
|
Stine R Medlem |
befrielseteolog som jag är så är det Lukas som tilltalar mig mest! ” Saliga de som är hungriga..” |
| Citera | |
| 28 Januari 2010 kl. 21:29 | |
|
Maria H Medlem |
Varför har du svarat som du gjort på nya frågan? |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik