Vintermöteswidget
Forum / Diskutera hemsidan / Vintermöteswidget
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 4 September 2008 kl. 12:34 | |
|
Adam O Medlem |
Gabriel F skrev:
Den hittar du “här”:http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/shared/doc… Tackar :) |
| Citera | |
| 4 September 2008 kl. 12:20 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
Den hittar du “här”:http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/shared/doc… |
| Citera | |
| 4 September 2008 kl. 12:09 | |
|
Adam O Medlem |
Nu när en annan har Mac så undrar jag ju lite stillsamt var man kan hitta widgeten! :D |
| Citera | |
| 23 October 2007 kl. 18:13 | |
|
Stefan L Medlem |
Om jag ska vara ärlig så läste jag inte artikeln :P Då hade jag fel :) |
| Citera | |
| 22 October 2007 kl. 21:53 | |
|
Henrik H Medlem |
Jo, standard fönsterhanteraren (det program som har hand om det du ser, skrivbord, startmeny etc) är dock GNOME och inte KDE som artikeln handlar om. |
| Citera | |
| 22 October 2007 kl. 21:20 | |
|
Stefan L Medlem |
I nyheten som publicerades 071021 så stod det att widgeten tydligen fungerade till Ubuntu. Spana in “denna artikel”:http://linuxworld.idg.se/2.1014/1.126466 om det hela. |
| Citera | |
| 4 January 2006 kl. 17:59 | |
|
Stefan L Medlem |
Christer, nu har du väl allt hamnat i fel tråd =) Det kommer komma en sådan funktion senare. Det är ingen prioritet än bara. |
| Citera | |
| 4 January 2006 kl. 17:19 | |
|
Christer S Medlem |
Till någon bättre vetande.. Kommer det att finnas en funktion där man kan söka en medlem och kunna komma till personens foto, lokalavdelningsinfo? Just nu så går det bara om man klicka på foto som man redan se i forumet. |
| Citera | |
| 3 January 2006 kl. 11:14 | |
|
David S Medlem |
Ni som använder Widgeten ser att den har börjat räkna ned till nästa vintermöte. |
| Citera | |
| 13 December 2005 kl. 15:06 | |
|
Markus N Medlem |
på tal om exodus så finns den sidan fortfarande kvar… www.svenskakyrkansunga.com/vinter |
| Citera | |
| 13 December 2005 kl. 12:11 | |
|
Emil J Medlem |
Spännande att se vad som kommer hända efter att vintermötet börjar? Kanske den börjar räkna minus precis som Davids räknare på den gamla vintermötessidan för Exodus. :) För övrigt får man väl välkomna ännu en till klubben som kan köra widgets, Jens G!! Grattis ;) |
| Citera | |
| 29 November 2005 kl. 09:56 | |
|
Anders T Medlem |
Den verkar säkert jättefin! :-) |
| Citera | |
| 29 November 2005 kl. 01:35 | |
|
Henrik H Medlem |
Annat än vårt eget ego? Nu projiecerar du kanske bara ditt eget eventuella agerande i samma situation på andra? |
| Citera | |
| 28 November 2005 kl. 11:28 | |
|
Stefan L Medlem |
Sorligt att folk bara ska ha, ha ,ha men vi kanske kan trösta er med att allt annat anpassas till Internet Explorer vilket är Windows/Microsofts program. Då får vi mac-användare vika. Så ärligt talat så tycker jag att ni ska ta tillbaka de ni skrivit för det handlar inte om nåt annat än ert ego. |
| Citera | |
| 28 November 2005 kl. 10:08 | |
|
David S Medlem |
Nu ska vi bara försöka få betalt också. |
| Citera | |
| 28 November 2005 kl. 09:33 | |
|
Emil J Medlem |
Hihi Orren… jag kunde inte sagt det bättre själv ;) |
| Citera | |
| 28 November 2005 kl. 01:08 | |
|
Eric H Medlem |
Svenskakyrkansunga.com in association with Apple, Brought to you by Apple, Sponsored by Apple, Proudly presented by Apple :) |
| Citera | |
| 27 November 2005 kl. 20:09 | |
|
Maria H Medlem |
Håller med Hansson lite. Tycker det är lite synd att jag själv inte kan använda den. :( Men jag håller med om att David inte bara ska få skit för det! Tycker det är en jätterolig grej oc idé! :) |
| Citera | |
| 27 November 2005 kl. 19:30 | |
|
Stefan L Medlem |
Om du tror att detta handlar om att det kostar SKU i utvecklingstid så kan du kanske lista ut själv att det inte är så, om nu David inte jobbar halv 4 på natten. David är en medlem på sidan och får göra sånt här. |
| Citera | |
| 27 November 2005 kl. 19:26 | |
|
Stefan L Medlem |
Vaknat på fel sida idag Hansson? ps. va inte så anti-mac… :) |
| Citera | |
| 27 November 2005 kl. 19:01 | |
|
David S Medlem |
Vi har egentligen ingenting som heter förstanyheter, utan när det händer något av värde på hemsidan så säger vi till. Speciellt om det inte har skrivits någon nyhet på ett tag. I det här fallet hade jag inga kunskaper alls om hur man utvecklade widgets, men testade och slängde ihop den där enkla widgeten på 10 minuter. Naturligtvis får alla som vill ta del av den, så det var ganska naturligt att slänga upp den här på sidan. Enligt statistiken för webbservern ser det ut såhär (november månad): Windows: 67,4% Då har ändå mina egna besök sållats bort ur statistiken. Jag tror att det är fullt möjligt att skriva en själv för någon som tar sig tid att göra det (med exempelvis Konfabulator). Men då jag inte har något intresse av det för egen hand tänker jag inte lägga någon kraft på det i nuläget. Så, tagga ner och se det som den roliga grej det är. :) |
| Citera | |
| 27 November 2005 kl. 18:59 | |
|
Henrik H Medlem |
Självklart får David bedriva utveckling för vilka plattformar han tycker är intressant/roligt/whatever, det är inte det saken handlar om. Det är snarare det att pusha relativt hårt för en sak som en mycket liten minoritet har nytta av. |
| Citera | |
| 27 November 2005 kl. 18:39 | |
|
Emil J Medlem |
Så bara för att David råkar ha kunskaperna att skriva en till OSX och inte till Windows så ska han inte få det eller? Och var skulle han lagt den om han inte la den på första sidan? Äh, jag tycker det hela var en kul grej och jag tycker David ska ha lite creds för att han hittar på något roligt till vintermötet, inte en massa spott och spe. Förövrigt är vi nog fler än 1% som använder OSX… |
| Citera | |
| 27 November 2005 kl. 18:19 | |
|
Henrik H Medlem |
Tycker det är något dåligt omdöme att göra en relativt stor sak som en mycket begränsad skara användare (under 1% av besökarna gissar jag på kör OS X?) kan använda över huvudtaget. Om det ska finnas med som “förstanyhet” så bör det givetvis kunna användas av det stora flertalet. Vidare är invändingen “skriv en själv” rätt löjlig då det förvisso är fullt möjligt men jag gissar på de allra flesta användare inte har kunskaperna till det. |
| Citera | |
| 27 November 2005 kl. 17:07 | |
|
Markus N Medlem |
jag vet inte hur man gör sånt… och om jag hade vetat så hade jag inte haft program till att göra de |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik