vad händer/har hänt på sidan
Forum / Diskutera hemsidan / vad händer/har hänt på sidan
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 6 April 2009 kl. 12:54 | |
|
Erik B Medlem |
Nu är det bättre! |
| Citera | |
| 6 April 2009 kl. 09:27 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
Eric H skrev:
Skulle det tex dyka upp ovanligt mycket spam i forumet, och man ser att det alltid kommer från samma IP-nummer så kan man blockera detta. Det ska inte synas för vanliga medlemmar, ska försöka fixa det.. Edit: Bättre nu? Senast redigerad för nästan 3 år sedan av Gabriel F. |
| Citera | |
| 6 April 2009 kl. 08:16 | |
|
Eric H Medlem |
Susanna B skrev:
Vad är det där med att banna IP-nummer för något? Skulle det tex dyka upp ovanligt mycket spam i forumet, och man ser att det alltid kommer från samma IP-nummer så kan man blockera detta. |
| Citera | |
| 4 April 2009 kl. 10:55 | |
|
Susanna B Medlem |
Vad är det där med att banna IP-nummer för något? |
| Citera | |
| 4 February 2009 kl. 08:15 | |
|
David S Medlem |
Nu på morgonen hade vi ett driftavbrott på ungefär en timme på grund av störningar hos webbhotellet FS-Data. |
| Citera | |
| 25 February 2008 kl. 12:53 | |
|
Sofie L skrev:
varför har ni ändrat (lr är det bara i min webbläsare) att visningsbilderna sitter på ett annat ställe? Ähum, visningsbilderna? Vilka bilder menar du? |
| Citera | |
| 25 February 2008 kl. 12:48 | |
|
Sofie L Medlem |
varför har ni ändrat (lr är det bara i min webbläsare) att visningsbilderna sitter på ett annat ställe? |
| Citera | |
| 25 February 2008 kl. 12:44 | |
|
Sofie L Medlem |
nu har jag snart hunnit kolla in alla nya saker/funktioner på sidan. hittills tycker jag att den bästa är att man kan ladda upp bilder till varje lokalavdelningsträff. tycker även att det är kul att man kan se vilka som fylle år :) |
| Citera | |
| 24 February 2008 kl. 20:10 | |
|
Catarina F Medlem |
Bra gjort hemsidesgrupen! |
| Citera | |
| 24 February 2008 kl. 19:24 | |
|
Markus N Medlem |
Jag gillar den där “slumpa medlem” länken :D |
| Citera | |
| 24 February 2008 kl. 17:51 | |
|
David S Medlem |
Alla i hemsidegruppen har en mac, det är korrekt. Det innebär dock inte att vi inte testar i de vanligaste webbläsarna som används av Windowsanvändare. |
| Citera | |
| 24 February 2008 kl. 17:48 | |
|
Johannes G skrev:
försök testa alla saker på en PC också efter hemsidemötena. om jag har inte har fel så alla i hemsidegruppen varsin mac? Jaja, det gör vi. Det är vi rätt noga med, de är ju trots allt 50% av alla besökare som fortfarande använder Internet Explorer (IE). Allting som vi ordnade nu i helgen fungerar i IE också. Bildvisningen på lokalavdelningssidorna ser lite lustig ut i Internet Explorer 6, men sen är ju den webbläsaren 7 år gammal också, så det kanske inte är så konstigt. Dessutom fungerar bildvisningen, den ser bara lite annorlunda ut. Att punktlistan inte fungerar i Internet Explorer är ett gammalt fel som vi inte uppmärksammade förrän i helgen. Det hela är rätt märkligt, men det ska nog gå att lösa. Vi jobbar på det som sagt. Dessutom så kör inte alls alla i hemsidegruppen mac, även om största delen av den gör det… Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Gabriel F. |
| Citera | |
| 24 February 2008 kl. 17:37 | |
|
Johannes G Medlem |
försök testa alla saker på en PC också efter hemsidemötena. om jag har inte har fel så alla i hemsidegruppen varsin mac? |
| Citera | |
| 23 February 2008 kl. 09:22 | |
|
Susanna B skrev:
Jättefin guide! (lite har man ju, även utan att kunna en masa om html grejer eller vad man säger´, räkant ut..men iaf.) Njae, egentligen är det inte HTML, det heter Textile, men ändå. |
| Citera | |
| 23 February 2008 kl. 09:20 | |
|
Susanna B Medlem |
Jättefin guide! (lite har man ju, även utan att kunna en masa om html grejer eller vad man säger´, räkant ut..men iaf.) |
| Citera | |
| 21 February 2008 kl. 18:34 | |
|
Susanna B skrev:
förresten, har det varrt så innan att färgerna byter “ägare”? (dvs att innan så va Davids färg blå, men när Gabriel hade skrivit blev hans blå och davids lila..osv..) Det är nog så att färgerna inte är kopplade till personen utan till inläggsnummer. Det senaste inlägget är alltid grönt, det näst senaste är (numera) alltid blått osv… |
| Citera | |
| 21 February 2008 kl. 17:36 | |
|
Susanna B Medlem |
förresten, har det varrt så innan att färgerna byter “ägare”? edit: och nu fick jag den blå färgen istället..osv. Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Susanna B. |
| Citera | |
| 21 February 2008 kl. 17:35 | |
|
Susanna B Medlem |
jääh! |
| Citera | |
| 21 February 2008 kl. 14:23 | |
|
Och idag har vår hemsideguru David ordnat så att alla profilfärger syns i forumtrådarna. Innan var det alla utom den blåa, om någon lade märke till det… |
| Citera | |
| 12 July 2007 kl. 16:31 | |
|
David S Medlem |
Idag har jag fixat till så att man har ungefär en timme på sig att formulera sina svar innan man blir utloggad. Vi hade ju en del problem med det där på den gamla sidan. |
| Citera | |
| 8 July 2007 kl. 10:41 | |
|
David S Medlem |
Nu kan du själv redigera dina egna uppgifter, det vill säga adress och telefonnummer, direkt från hemsidan. Ta en titt i din profil, där ska det finnas en länk till en sida där du kan ändra uppgifterna. |
| Citera | |
| 7 July 2007 kl. 11:00 | |
|
David S Medlem |
Idag har vi fixat till en liten bugg i PM-indikatorn (den där lilla röda bubblan som dyker upp när man har fått ett nytt PM). Den visade att man hade nya PM om man hade tagit bort ett meddelande utan att läsa det. Det ska vara ordnat nu. |
| Citera | |
| 29 May 2007 kl. 16:22 | |
|
Stefan L Medlem |
Ja vad händer egentligen? Sökord Besök % besök |
| Citera | |
| 2 April 2007 kl. 00:09 | |
|
Stefan L Medlem |
Jepp, så blir det till min tjejs ibland stora förtret :) Ikväll har det sista retts ut hur det skall fungera. Nu är det kodningsjobb kvar. Hur lång tid det tar är svårt att säga, eller egentligen hur mycket tid som kan avsättas till det från andra vardagliga saker så som skola och jobb. Ikväll har det bland annat bestämts vad som ska vara nytt för lokalavdelningarna profil, vad det är återstår att se :) |
| Citera | |
| 29 March 2007 kl. 23:37 | |
|
Axel F Medlem |
Och rajden verkar vara långt in på nätterna… 01.48 Stefan ojojojoj :-) |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik