Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Pernilla S

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 12 personer loggat in på sidan, samtidigt som 2 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Forum / Diskutera hemsidan / Profil

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

21 May 2008 kl. 20:51
Johanna P
Medlem
Johanna

Det tycker jag också var en jättebra idé Mia!

Citera
21 May 2008 kl. 20:33
Maria H
Medlem
Maria

En sak jag skulle vilja ha (för att man är så lat och bekväm av sig) är någon liten “favorit-lista” på sin profil. Där jag kan ha olika länkar från sidan, tex personers profiler som jag ofta brukar besöka (så jag slipper söka) eller en direkt länk till DS-sidan (där våra dokument finns).
Om ni förstår min tanke…

Om detta är en idé som hemsidegruppen anser vara vettig så tycker inte jag den ska vara synlig för andra. Se man att någon bara har vissa personer på sin lista kan det bli lite fel, typ “varför finns inte jag med på den favorit-listan, jag trodde vi var vänner…”

Citera
29 January 2008 kl. 12:58
Emil J
Medlem
Emil

Textile funkar däremot fint i profilen, om ni frågar Stefan snällt så ger han säkert er några tips :)

Citera
28 January 2008 kl. 22:36
Johanna P
Medlem
Johanna

Synd. :/

Citera
28 January 2008 kl. 22:06
Johannes G
Medlem
Johannes

mmkay

Citera
28 January 2008 kl. 20:45
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Johannes G skrev:
hmm, möjligt att man skulle kunna få smycka sin presentation med html?

Nope

Citera
27 January 2008 kl. 16:09
Johannes G
Medlem
Johannes

hmm, möjligt att man skulle kunna få smycka sin presentation med html?

Citera
9 January 2008 kl. 09:59
Susanna B
Medlem
Susanna

Japp, det va att de e skolans datorer…

Citera
8 January 2008 kl. 12:30
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Antagligen är det så att skolans datorer har mycket lägre upplösning, eftersom de oftast har standardinställningar och jag har för mig att (av någon outgrundlig anledning) 800×600 är standard i de tidiga XP-versionerna.

Citera
8 January 2008 kl. 11:27
Emil J
Medlem
Emil

Aha, uppmärksamt Gabriel!

Citera
8 January 2008 kl. 10:53
Susanna B
Medlem
Susanna

Men det gäller alltså alla presentationer när det är så…det kan iof. vara så att det är enbart när jag e typ på skolans datorer(och därav det “halvmystiska” med förmiddagarna:PpP), får ta o kolla up det..(har inte tänkt i dom banorna över huvud taget, dumt nog)

Citera
8 January 2008 kl. 07:07
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Det här problemet bara låter skumt, det är inte så konstigt egentligen. Anledningen är den där länken du har i din presentation "http:/www.svenskakyrkansunga.se/skara" (avsiktligt ett snedstreck så den inte förkortas). När du har ett brett webbläsarfönster så får den plats till höger om fotot, men när du använder ett smalt webbläsarfönster så får den inte plats till höger om fotot utan trycks ner under och då hamnar övriga texten där också. Detta är väl inget problem för de flesta, eftersom nästan alla jag känner fläskar upp webbläsaren i full bredd 1024 eller kanske till och med 1280 bildpunkter, men om man ibland har ett mer rimligt stort webbläsarfönster så märker man det. Däremot är det nog inte nåt fel på sidan, utan snarare att du får skriva om presentationen om du inte vill att problemet ska uppstå igen. Svårare än så är det inte.

Så det inte är.

Citera
7 January 2008 kl. 22:19
Susanna B
Medlem
Susanna

Hihi, tackar, jag känner mig bara lite dum :P, men då gör jag det om det dyker upp nån mer ggn.

Citera
7 January 2008 kl. 19:30
Emil J
Medlem
Emil

Trots upprepade frågor så vill du inte svara på vilket operativsystem du kör, men om du kör någon av windowsversionerna så trycker du på en knapp som heter PrtScr (bör finnas på tangenbordet i närheten av den numereriska delen, sen öppnar du ett valfritt ritprogram (Paint brukar finnas med alla windowsburkar) sen trycker du ctrl-v och sen sparar du bilden. Kör du OS X trycker du shift-kringla-3.

Maila sedan filen, det tror jag du kan ;)

Citera
7 January 2008 kl. 18:07
Susanna B
Medlem
Susanna

om jag var lite mer insatt skulle jag lätt göra det..men vet inte hur man gör (piinsamt) i vart fall så har det hänt minst en sådär 6-7 ggr sen typ november
(och hitils alltid förmiddagar, men det är inget att gå på :P)

Citera
7 January 2008 kl. 17:01
Emil J
Medlem
Emil

Jag gissar att du använder någon av windowsversionerna? Kan du, nästa gång det uppträder, ta en skärmdump och maila till någon i hemsidegruppen?

Citera
7 January 2008 kl. 16:33
Susanna B
Medlem
Susanna

FireFox

Senast redigerad för ungefär 4 år sedan av Susanna B.
Citera
7 January 2008 kl. 13:12
Emil J
Medlem
Emil

Jag förstår inte riktigt hur du menar (beror nog på att jag aldrig sett fenomenet själv). Vad använder du för webbläsare (Internet Explorer 6, Internet Explorer 7, FireFox, Safari, Opera) och operativsystem (Linux, Windows XP, Windows Vista, OS X)?

Citera
7 January 2008 kl. 13:00
Susanna B
Medlem
Susanna

Varför är bilden på profilen avskiljd från resten av texten ibland? (altså att den är över o så e de en rad emellan bild och text)
(jag har tänkt på det ett tag, o så tänkte jag att det va för att nån i hemsidesgruppen håller på o testar nåt eller så…men det är ju ändå hyffsat ofta..o av nån anledning på förmiddagarna oftast, lite mystiskt?)

Citera
8 November 2007 kl. 17:13
Susanna B
Medlem
Susanna

:PpPp

Citera
7 November 2007 kl. 22:54
Emil J
Medlem
Emil

Susanna B skrev:
Upptäckte nu att det visst stått att jag heter Susanna Blom*Z*trand på min profil. Var det en hint efter årsmötet där det fattades ett S och jag således blev uppropad som Susanna Blomtrand?

Du har hetat Blomtrand i efternamn på den här sidan hela tiden, förmodligen eftersom det är det som är registrerat (eller var registrerat) på medlemssidorna när du loggade in här första gången. På senaste hemsidemötet fixade vi ju till så att man kunde redigera sina egna uppgifter här och då hade vi lite skoj åt att det saknades ett s i ditt namn, istället för att rätta till det tänkte vi se hur lång tid det tog innan du upptäckte vår snea tillrättning. Ungefär en månad :D

Citera
7 November 2007 kl. 21:13
Susanna B
Medlem
Susanna

Upptäckte nu att det visst stått att jag heter Susanna Blom*Z*trand på min profil. Var det en hint efter årsmötet där det fattades ett S och jag således blev uppropad som Susanna Blomtrand? (vad nu trand e för nåt..)

:PpP

Citera
22 October 2007 kl. 20:39
Maria H
Medlem
Maria

Ja, David! Du är en ängel! :D

Citera
22 October 2007 kl. 18:36
David S
Medlem
David

Sofie L skrev:
skulle det vara möjligt att göra så att bakgrundsfärgen på pressen blev i den färgen som man “valt på sidan”..

Ja.

Citera
22 October 2007 kl. 17:43
Sofie L
Medlem
Sofie

skulle det vara möjligt att göra så att bakgrundsfärgen på pressen blev i den färgen som man “valt på sidan”..

Citera