Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 8 personer loggat in på sidan, samtidigt som 3 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Hemsidan 2.1

Forum / Diskutera hemsidan / Hemsidan 2.1

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

11 November 2008 kl. 00:24
Johannes G
Medlem
Johannes

Aha, “idén” kläcktes när jag funderade på hur menyn var innan. :P

Citera
11 November 2008 kl. 00:18
David S
Medlem
David

Så var det från början, men det ändrades till att menyerna expanderas när man för muspekaren över dem.

Citera
10 November 2008 kl. 21:29
Johannes G
Medlem
Johannes

Gabriel F skrev:
Vänstermenyn är lite hattig kan erkännas. Det beror i princip på webbläsarnas hantering av javascript, inte på att sidan är dåligt byggd.

Skulle man inte kunna klicka fram undermenyerna istället?

Citera
14 October 2008 kl. 22:03
David S
Medlem
David

Johannes G skrev:
Är inte fördröjningen lite lång? :P

Den är nästan en sekund lång. Exakt vilken fördröjning som ska användas kan hemsidegruppen få experimentera med. :)

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av David S.
Citera
14 October 2008 kl. 21:11
Johannes G
Medlem
Johannes

Är inte fördröjningen lite lång? :P

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Johannes G.
Citera
14 October 2008 kl. 20:34
David S
Medlem
David

Eric H, jag gillade inte heller vänstermenyns beteende så jag har gjort lite småändringar i den, bland annat har jag lagt till en liten fördröjning innan undermenyer visas. För min del tycker jag att det blev mycket bättre nu.

Citera
14 October 2008 kl. 17:27
Eric H
Medlem
Eric

Just nu kör jag senaste nightlybuilt av webkit. Den scorar 100/100 i acid 3-testet men vänstermenyn är fortfarande hattig. Vilken webbläsare ska man använda för att få den normal?

Citera
14 October 2008 kl. 14:36
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Startsidan är inte klar som det är nu, den är under utveckling och det kommer att komma mer funktioner.

Vad gäller två spalter på iPhone så är det så att om man har en för smal webbläsare så visas bara nyhetsspalten, annars visas båda spalterna. På iPhonen antar jag att sidan inte “fattar” hur stor upplösningen på iPhone är förrän sidan laddat klart och att den sedan alltså ändrar.

Vänstermenyn är lite hattig kan erkännas. Det beror i princip på webbläsarnas hantering av javascript, inte på att sidan är dåligt byggd.

Citera
14 October 2008 kl. 14:31
Emil J
Medlem
Emil

Snyggt jobbat. Jag håller dock med Orren om att vänstermenyn är lite “hattig” den syns dessutom alltid i helt nedfällt läge när sidan laddas, inte så snyggt. På min iPhone ser jag bara två spalter på förstasidan när sidan laddas, sen försvinner den.

Jag saknar fortfarande en “senaste nytt”-funktion. Senaste foruminläggen var väl kul men de ser man ju ändå när man går till forumet. Senaste bild, senaste lokalavdelningsträff osv är mer intressant. Mer om dessa förslag finns att läsa “i denna tråd”:http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/forum/31/1435.

Citera
5 October 2008 kl. 19:24
Eric H
Medlem
Eric

Gött med lite uppfräschning av sidan! Dock tycker jag menyn till vänster är lite hattig. Underrubrikerna ramlar ner lite hipp som happ när man letar efter det man vill åt när man rör muspekaren över dom. Jag hade föredragit att underrubrikerna hoppar ut till höger som är rätt vanligt förekommande på andra sidor, och eventuellt inte är så känsliga för att man bara håller muspekaren över dom.

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Eric H.
Citera
5 October 2008 kl. 18:02
Erik B
Medlem
Erik

Bra jobbat! Hemsidan är numera officiellt “Fett najs!”

Citera
5 October 2008 kl. 15:44
Samuel G
Medlem
Samuel

Jag tycker om den!! härligt arbete grabbar

Citera
5 October 2008 kl. 15:16
Johannes G
Medlem
Johannes

Trevligt, trevligt, bra jobbat. :)

Citera
4 October 2008 kl. 18:14
Stefan L
Medlem

Ja de e ju knasigt! :)

Tur att ni ser allt sånt här som man ibland glömmer bort när man borrar ner sig i kod. Vi ska ta och fixa det lite senare, först mat o lite annat.

Citera
4 October 2008 kl. 17:59
Markus N
Medlem
Markus

siffran som visar att jag har nytt meddelande är vid bilden “min profil” istället för bilden för meddelande

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Markus N.
Citera
4 October 2008 kl. 17:55
Adam O
Medlem
Adam

Bra gjort! :)

Citera
4 October 2008 kl. 10:28
Linn H
Medlem
Linn

riktigt snyggt =)

Citera
4 October 2008 kl. 00:03
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Sofie L skrev:
humm det kanske bara är hos mig men “bilder” ikonen hamnar bakom “sök så ska du finna” saken :S

Nej, det är inte bara hos dig. Just den lilla buggen är ordnad. Det berodde på att du använde en, vad ska man säga, alternativ färg. Men det är som sagt löst nu.

Citera
4 October 2008 kl. 00:01
Sofie L
Medlem
Sofie

humm det kanske bara är hos mig men “bilder” ikonen hamnar bakom “sök så ska du finna” saken :S

Citera
3 October 2008 kl. 23:29
Maria H
Medlem
Maria

Fräscht! :)

Citera
3 October 2008 kl. 23:24
Stefan L
Medlem

Fixat! /Backoffice

Citera
3 October 2008 kl. 23:00
Rebecca K
Medlem
Rebecca

aven texten under ikonerna overst ar svart i den lila bakgrunden sa texten syns daligt

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Rebecca K.
Citera
3 October 2008 kl. 22:57
Rebecca K
Medlem
Rebecca

med den lila bakgrunden och forra manadens “manadens farg” ar nagra av lankarna till hoger vita och nagra svarta, dom svarta syns knappt

Citera
3 October 2008 kl. 22:49
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Vad tycker ni? Vad ser bra/inte bra ut?

Citera