Anteckningar bara jag kan se
Forum / Diskutera hemsidan / Anteckningar bara jag kan se
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 13 September 2008 kl. 12:17 | |
|
Stefan L Medlem |
Då får jag nog stämma in i det som sagt i tidigare inlägg. Det finns sidor som kan hjälpa dig med det på ett väldigt bra sätt. Du måste ju ändå ha internet. “37 signals Writeboard”:http://www.writeboard.com/ fungerar riktigt bra och jag har använt sådana själv för länge sedan. Testa och se vad du tycker. Det finns säkert fler som du kan testa om du inte gillar den. |
| Citera | |
| 4 September 2008 kl. 20:46 | |
|
Markus N Medlem |
Stefan L skrev:
Markus: Du kan ju skicka ett PM till dig själv. Vill du samtidigt dela din anteckning så skicka den bara till fler. Simple as that :) det är så jag har gjort nu… felet är att det bara kommer längre och längre ner i listan med mina PM och för att jag inte ska glömma bort det så har jag det oläst… och jag gillar inte riktigt att jag har oläst PM varje gång jag loggar in :( Det jag vill komma ihåg i det PM:et kanske jag inte får användning av förrän om 1 år eller nått… jag kan ju inte kolla på anteckningarna och samtidigt bevara det oläst(och om det är läst kommer jag glömma bort att det finns där) sen kanske jag vill uppdatera anteckningarna i PM:et… det var då min idé med anteckningarna kom |
| Citera | |
| 4 September 2008 kl. 10:36 | |
|
Stefan L Medlem |
Markus: Du kan ju skicka ett PM till dig själv. Vill du samtidigt dela din anteckning så skicka den bara till fler. Simple as that :) |
| Citera | |
| 30 August 2008 kl. 10:05 | |
|
Eric H Medlem |
Tycker det är en rätt onödig funktion. Egna anteckningar kan man spara som sagt på google notes, i sin mail, på sin HD eller någon annan minnesform. Ser ingen större användning för en sådan funktion på hemsidan, jag skulle iaf aldrig någonsin använt den. |
| Citera | |
| 27 August 2008 kl. 11:46 | |
|
Adam O Medlem |
Hört talas om Google Notes eller Google Docs? ;) Om man har Googles personliga startsida kan man lägga in dem som gadget där. |
| Citera | |
| 27 August 2008 kl. 01:12 | |
|
Eric Maverick O Medlem |
jag tycker det låter helt ok! sen skulle man ju kunna välja att dela vissa anteckningar med andra användare t. ex. i spex-anteckningen så kan man dela den med de andra man ska spexa med så de kan läsa och ändra |
| Citera | |
| 27 August 2008 kl. 00:03 | |
|
Markus N Medlem |
Emil J skrev:
Jag tror det finns bättre applikationer för detta runtomkring på nätet i stället för att hemsidegruppen och David ska lägga energi på detta (som förmodligen inte kommer användas i så stor utsträckning). det finns säkert bättre applikationer för det på nätet men jag kommer inte tänka på att kolla det så då blir det ingen mening med det för min del… men denna sidan är man inne på relativt ofta och behöver så inte tänka på att kolla det… hmmm känns som jag skrev väldigt luddigt men hoppas ni fattar vad jag menar… Emil J skrev:
Men de kanske gillar idén? :) ja vi får väl se här om det är fler än jag som tycker det är en bra idé |
| Citera | |
| 26 August 2008 kl. 09:06 | |
|
Emil J Medlem |
Jag tror det finns bättre applikationer för detta runtomkring på nätet i stället för att hemsidegruppen och David ska lägga energi på detta (som förmodligen inte kommer användas i så stor utsträckning). Men de kanske gillar idén? :) |
| Citera | |
| 25 August 2008 kl. 13:08 | |
|
Markus N Medlem |
Jag skulle vilja ha anteckningar som bara jag kan se inne på personligt… tanken är att man kanske kommer på ett spex till vm eller kanske en motion till DÅM eller något man ska ta upp på nästa medlemsmöte i lokalavdelningen eller om man ska ge ett längre svar på ett forum inlägg men inte hinner skriva det just nu… för mig som är väldigt glömsk skulle det underlätta mycket |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik