Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Pernilla S

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 11 personer loggat in på sidan, samtidigt som 1 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Ny bildvisningsfunktion

Forum / Diskutera hemsidan / Ny bildvisningsfunktion

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

13 September 2008 kl. 17:31
Sofie L
Medlem
Sofie

en fråga, efter ett tag så har lokalavdelningar som min (tjockisgruppen) haft ganska många aktiviteter, vad tar det aktiviter som har varit men nu inte får plats på utrymmet man ser vägen? tas de bort eller kan man hitta dem någonstans. tycker det skulle vara kul om man kunde gå tillbaka och titta liksom.

Citera
30 May 2008 kl. 00:11
Eric H
Medlem
Eric

Gabriel F skrev:
Menar du att det gick fortare innan? Du har ju fortfarande thumbnails du snabbt kan överblicka och de är ju dessutom organiserade bättre än innan.

Nej, jag menar inte att det gick fortare innan. Men att den nya funktionen är bättre än den förra är ju inget argument som automatiskt innebär att den nya skulle vara perfekt!

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Eric H.
Citera
29 May 2008 kl. 20:41
Emil J
Medlem
Emil

Kanske skulle man kunna ha ett val för en light-visning, jag tycker fortfarande att bildvisningen som den är nu är snabb och snygg men upptäckte att på min seeeeega jobbdator tar det några sekunder att skala om. Egentligen inte så det stör men det hackar en aning.

Citera
29 May 2008 kl. 20:24
Rasmus W
Medlem
Rasmus

ok, jag upptäckte den tråden lite sent. Sen orkade jag inte gå in och ändra.

Citera
29 May 2008 kl. 09:11
Emil J
Medlem
Emil

Nej den flyttades till en “ny tråd”:http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/forum/31/1435 eftersom denna tråd handlar om bildvisning och inte om knappar ;)

Det är för att underlätta för David och hemsidegruppen, om en tråd handlar om många saker är det lätt att man missar förslag bara för att de försvinner i mängden.

Citera
29 May 2008 kl. 00:10
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Hur blev d med bildvisnings knappen. lades den på IS direkt eller?

Citera
28 May 2008 kl. 23:44
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Menar du att det gick fortare innan? Du har ju fortfarande thumbnails du snabbt kan överblicka och de är ju dessutom organiserade bättre än innan.

Citera
28 May 2008 kl. 23:30
Eric H
Medlem
Eric

Jag håller fortfarande fast vid mitt uttalande. Omskalningen är snygg men för långsam! Testa att snabbt scrolla igenom säg 200 bilder efter ett vintermöte med den funktionen, den blir inte användarvänlig någonstans!

Citera
28 May 2008 kl. 11:33
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Det går ju definitivt inte långsammare än innan tycker inte jag iaf.

Citera
28 May 2008 kl. 11:29
Emil J
Medlem
Emil

Jag tycker omskalningen är snabb, smidig och snygg (sitter på mobilt bredband så det är inte det snabbaste heller), håller inte med Orren och Erik alls.

Citera
26 May 2008 kl. 01:59
Eric H
Medlem
Eric

Väl fungerande och snygg bildvisningsfunktion. Dock reagerade jag på samma sak som Erik B, det ser flashigt ut när visningsfönstret skalas om från exempelsvis liggande till stående bild, men det tar lång tid. Inte jättelång tid, men ska man kolla igenom många bilder så ska man först vänta 1-2 s. på att fönstret görs om, och förutom det en ev. laddningstid då den ej verkar ladda bilderna samtidigt som den skalar? Jag tyckte det var snyggt mellan första och andra bilden, men när jag hade kommit till tredje bilden så började jag irritera mig på det.

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Eric H.
Citera
25 May 2008 kl. 23:16
Erik B
Medlem
Erik

Precis! Bra att nån kan sammanfatta det man vill få fram ^^

Citera
25 May 2008 kl. 23:12
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Jah, en grej som talar om ifall de lagts in nya bilder.

Citera
25 May 2008 kl. 20:46
Erik B
Medlem
Erik

Det är smidigt, men måste det ta så lång tid innan bilden kommer upp (och när den byter från liggande till stående bilder och vice versa)? I’ma busy man och har inte tid att vänta :P

På tal om bilder så tycker jag det vore smidigt med något sätt så man såg när det kommit nya till aktiviterna, typ DÅM, om jag inte minns fel så var det väl tidigare så att den sista bilden låg som thumbnail och om det kom nya bilder så såg man det på att den ändrades. Jag gissar att det ändrades för att man skulle kunna göra som på MTM i ljungby albumet, enkelt lägga t ex en logotype som thumbnail. Om ni bara kunde fixa en liten typ inforuta som dyker upp och säger att det finns nya bilder. Men då tänkte jag att alla kanske inte vill veta när det har kommit nya bilder i t ex ett UP-lägeralbum, så då kan det ju vara så att man kan välja vilka man vill ha info om, eller om man kan t ex markera de album man vill veta…

Oj vad mycket det blev om det lilla…

Citera
31 March 2008 kl. 20:49
David S
Medlem
David

Bra jobbat Johannes!

Citera
31 March 2008 kl. 20:24
Johannes G
Medlem
Johannes

Nu har vi också lagt upp lite bilder. :)

Citera
25 March 2008 kl. 21:19
David S
Medlem
David

Kul att se att den funkar fint med många bilder. Nu ska vi bara få de andra lokalavdelningarna att vakna ur koman och använda den där fina funktionen också.

Citera
25 March 2008 kl. 12:40
Markus N
Medlem
Markus

Jag instämmer med föregående skrivare :P

Citera
25 March 2008 kl. 12:19
Johannes G
Medlem
Johannes

Fungerar utmärkt, dessutom är det väldigt lätt att se bilderna när allting annat mörkläggs.

Jag gillar den. :D

Citera
25 March 2008 kl. 11:41
Catarina F
Medlem
Catarina

Jättekul!

Citera
25 March 2008 kl. 10:40
Amanda B
Medlem
Amanda

För mig funkar den mycket bra :D

Citera
25 March 2008 kl. 10:05
Emil J
Medlem
Emil

Snälla, testa den och skriv i alla fall om det är nåt knas med den på er dator. Ni kan passa på att kolla på vår innebandyturnering, det är dessutom ganska många bilder.

http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/activities/…

Citera
4 March 2008 kl. 15:36
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Några fler åsikter?

Citera
23 February 2008 kl. 15:38
Johanna P
Medlem
Johanna

Jag tyckte först att den nya bildvisningsfunktionen var krånglig eftersom man var tvungen att trycka kryss och klicka upp nästa bild. Sen upptäckte jag att det kommer upp “förra” och “nästa” knappar om man för markören över bilden och Emil var så vänlig att upplysa mig om att det går att bläddra med piltangenterna eller med P och N. Jättesmidigt!

edit: Grotesk särskrivning

Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Johanna P.
Citera
23 February 2008 kl. 15:11
Emil J
Medlem
Emil

Just nu är det bara Ljungby som har uppladdade bilder från en aktivitet (så slipper ni leta ihjäl er efter bilder att spana in den nya bildvisningen med).

http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/localdivisi…

Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Emil J.
Citera