Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 8 personer loggat in på sidan, samtidigt som 3 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Ang bilder

Forum / Diskutera hemsidan / Ang bilder

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

16 January 2009 kl. 09:48
Maria H
Medlem
Maria

Tack :)

Citera
15 January 2009 kl. 20:49
David S
Medlem
David

Maria H skrev:
Måste ju gå att lösa på ett bättre sätt.

Om man klickar på en bild så att den kommer upp i större storlek står det inom parentes vem som har laddat upp den. Jag lade till det utan att prata med hemsidegruppen först, men jag antar att de inte har något emot det. Bara för dig, Maria. :)

Citera
14 January 2009 kl. 22:27
Maria H
Medlem
Maria

Johannes G skrev:
Om du är inne ofta och märker att det kommit upp nya bilder kan det ju stå “här”:http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/notes .

Måste ju gå att lösa på ett bättre sätt.

Citera
14 January 2009 kl. 22:12
Isabella B
Medlem
Isabella

erkänn min 27bild var askalas.!

Citera
14 January 2009 kl. 15:59
Johannes G
Medlem
Johannes

Om du är inne ofta och märker att det kommit upp nya bilder kan det ju stå “här”:http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/notes .

Citera
14 January 2009 kl. 00:13
Maria H
Medlem
Maria

?

Citera
9 January 2009 kl. 16:19
Maria H
Medlem
Maria

Kan man inte göra så att man ser vilken medlem som har laddat upp bilderna?
Så man kan kontakta den om man vill ha någon bild?

Citera
15 August 2007 kl. 16:03
Emil J
Medlem
Emil

Elaine K skrev:
Jag vill absolut inte låta gnällig, men när jag laddade upp bilderna igår kväll så undrar jag lite hur kategorierna fungerar. Läggs de till via kalenderhappenings, eller manuellt via webmaster?

Du laddar upp till det arrangemanget som de tillhör, sen godkänns de av en admin.

Citera
15 August 2007 kl. 14:40
Elaine K
Medlem

Hmm… Får nog hålla på eran version om inloggning för att kunna se bilderna, såvida man måste följa regler ^^. Det kändes lite knepigt först att inte kunna se bilderna, men nu när man kan logga in (yeah!) så är det ju inga problem längre.

Jag vill absolut inte låta gnällig, men när jag laddade upp bilderna igår kväll så undrar jag lite hur kategorierna fungerar. Läggs de till via kalenderhappenings, eller manuellt via webmaster? Mailet till riks är under bearbetning, och har kollat genom fler bilder från SÅM, så ett antal till kommer nog plockas upp.

Citera
15 August 2007 kl. 08:31
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

David S skrev:
Gabriel: Man kan skaffa sig ett utgivningsbevis också, det kostar omkring 2000 kronor och låter en publicera bilder i stort sett hur som helst.

Just det ja, då blir det journalistiskt material. Det glömde jag bort…

Citera
15 August 2007 kl. 07:20
David S
Medlem
David

Elaine, jag har godkänt dina nya bilder nu. Tack!

Gabriel: Man kan skaffa sig ett utgivningsbevis också, det kostar omkring 2000 kronor och låter en publicera bilder i stort sett hur som helst. Men alla våra medlemmar vill inte visa att de har varit på läger med en kristen organisation, vilket gör att det kan vara bra att ha bilderna bakom inloggning.

Citera
15 August 2007 kl. 00:00
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Elaine Karhinen, Skara skrev:
Tack för svaret. Här i Skara har vi löst PUL-problemet genom att utrusta de “officiella” fotograferna med fotovästar a lá riks. Kanske kan vara en idé?

Njaej, tanken här är ju att alla laddar upp sina bilder, inte att det tas officiella bilder som laddas upp. Dessutom är det inte riktigt rätt med det systemet heller. Egentligen måste man ha skriftligt från alla som är med på kortet, inte bara säga “vill du inte vara med så säg till” fast i dagens bilddagbokfixerade samhälle så är det svårt att upprätthålla den regeln. Jag funderar på att stämma youtube för att jag finns där utan min tillåtelse, men jag har inte gjort det än…

Hur som helst, jag har fått svar på min fråga, och det snabbt och smidigt. Väntar ivrigt på att kunna bli medlem ordentligt på forumet.

Om man kanske skulle slänga iväg ett mail till rikskansliet inatt då?

Det tycker jag absolut du ska göra!

Citera
14 August 2007 kl. 23:06
David S
Medlem
David

Elaine skrev:
Btw, så kan jag ju passa på att säga att jag har lite bilder från SÅM, om ni vill lägga upp här på sidan.

Det är klart att vi vill! Mer bilder åt medlemmarna!

Citera
14 August 2007 kl. 22:56
Elaine Karhinen, Skara
Gäst

Tack för svaret. Här i Skara har vi löst PUL-problemet genom att utrusta de “officiella” fotograferna med fotovästar a lá riks. Kanske kan vara en idé?

Hur som helst, jag har fått svar på min fråga, och det snabbt och smidigt. Väntar ivrigt på att kunna bli medlem ordentligt på forumet.

Om man kanske skulle slänga iväg ett mail till rikskansliet inatt då?

Citera
14 August 2007 kl. 22:56
David S
Medlem
David

Elaine, om du skickar medlemsnummer, din födelsedag, din lokalavdelning och din e-postadress till mig så ska jag fixa in dig som medlem. Min epostadress är d @ vidsvensson.com, fast utan mellanslagen såklart.

Utomstiftare är varmt välkomna som medlemmar. Omkring hälften av våra medlemmar kommer från andra stift än Växjö.

Senast redigerad för mer än 4 år sedan av David S.
Citera
14 August 2007 kl. 21:01
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Hej!

Vet inte om det här har kommit upp tidigare, och har det det, så har jag lyckats missa det. Vad jag tycker, är att bildsidan ska vara nåbar även för icke-medlemmar. Det hade varit lite småmysigt att se även hur ni har det, och inte bara läsa om det på forumet (som jag för övrigt tycker är en svinbra idé).

Dessutom så vill jag bara säga att eran koppling mellan medlemssidorna och denna sidan borde få vara kvar, banne mig!

Så här i skrivande stund kom jag på en fråga till: Om ni öppnar kopplingen igen, kommer folk från övriga distrikt kunna bli medlemmar i forumet också?

Tack på förhand.

Btw, så kan jag ju passa på att säga att jag har lite bilder från SÅM, om ni vill lägga upp här på sidan.

//Elaine

Ja, även “utomstiftare” får logga in här, vi ska bara lösa kruxet med riks först, tack för ditt stöd i den frågan. Maila gärna till rikskansliet och berätta det, så de ser att inte bara “de där jobbiga växjöstiftarna” tycker det.

Angående bilderna så är det av juridiska skäl som de inte visas för oinloggade. Enligt svensk lagstiftning så får man inte lägga upp bilder på andra på nätet, av integritetsskäl. Detta gäller dock inte om man kan garantera att bara svenska kollar på bilderna, eftersom vi har tryckfrihet i Sverige. Att man måste logga in är det sättet vi har att kontrollera det på. Om vem som helst hade kunnat se bilderna så hade vi varit tvugna att skaffa skriftligt godkännande från varje person på bilderna att de godkänner att vi lägger upp en bild på dem på internet, och det kan lätt bli ohanterligt.

Citera
14 August 2007 kl. 20:44
Elaine Karhinen, Skara
Gäst

Hej!

Vet inte om det här har kommit upp tidigare, och har det det, så har jag lyckats missa det. Vad jag tycker, är att bildsidan ska vara nåbar även för icke-medlemmar. Det hade varit lite småmysigt att se även hur ni har det, och inte bara läsa om det på forumet (som jag för övrigt tycker är en svinbra idé).

Dessutom så vill jag bara säga att eran koppling mellan medlemssidorna och denna sidan borde få vara kvar, banne mig!

Så här i skrivande stund kom jag på en fråga till: Om ni öppnar kopplingen igen, kommer folk från övriga distrikt kunna bli medlemmar i forumet också?

Tack på förhand.

//Elaine

Citera