100 sätt att döda bananflugor på
Forum / Bollhavet / 100 sätt att döda bananflugor på
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 25 April 2007 kl. 21:57 | |
|
Helen H Medlem |
10. Man kan mosa dem mellan sidorna i en bok |
| Citera | |
| 25 April 2007 kl. 20:29 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
(susanna: enligt wikipedia har de en generationstid på 20 dagar så nånting ditåt skulle jag tro) |
| Citera | |
| 25 April 2007 kl. 19:11 | |
|
Linnea J Medlem |
9. man kan torka dem i ugnen och använda istället för strössel. borde se ut ungefär som lakrits… mumsfillibabba på mjukglass. (och susanna, inte svära gud är nära. det blir armhävningar för dig!) |
| Citera | |
| 25 April 2007 kl. 17:57 | |
|
Susanna B Medlem |
(btw, e de nån som vet livslängden på en bananfluga) |
| Citera | |
| 25 April 2007 kl. 17:57 | |
|
Susanna B Medlem |
(flugor är korkade, tänk alla buddister (eller vilka dom nu e) som sopar gatan framför sina fötter för att inte döda “djur” (kryp) och har skyddsnät över munnen för att inte andas in dom. E dom så dumma så dom flyger in i munnen får dom väl skylla sig själva)..så : 8. Låt dom jävlarna sköta sitt, så lever dom nog inte mer än två sekunder efter födseln iaf. |
| Citera | |
| 25 April 2007 kl. 15:21 | |
|
Eric H Medlem |
7. kissa på dom |
| Citera | |
| 25 April 2007 kl. 14:18 | |
|
Emil J Medlem |
6. Ät upp dom! |
| Citera | |
| 25 April 2007 kl. 10:00 | |
|
Ylva L Medlem |
5. Gör som min mor, ta tummen och tryck till. |
| Citera | |
| 25 April 2007 kl. 09:33 | |
|
Maria H Medlem |
4. Slå dem med en tidning. |
| Citera | |
| 6 February 2007 kl. 14:47 | |
|
Susanna B Medlem |
låter som Hasse Alfredssons tips på “hur man fixar en julmiddag till hela tjocka släkten under femkronan” fast det var sparvar o inte bananflugor..men ungefär lika aptitretande |
| Citera | |
| 6 February 2007 kl. 12:53 | |
|
Ted S Avregistrerad |
De är små… De är bruna… De flyger långsammare än tiden det tar för en snigel att lära sig hjula… Det är bananflugeattack! Jag har sett en massa coola listor här på bollhavet och nu ska jag bidra med min… Säkert mindre kristna, men alldeles nödvändiga lista. 100 sätt att döda bananflugor på. 1. Häll ättikssprit i ett glas och se dem drunkna en efter en. 2. Ta en hårspray och en tändare och se dem försöka flyga snabbare än någonsin tidigare. 3. Ta något de gillar, i mitt fall pizzadeg och lägg in i micron. Vänta till de är tillräckligt många och stäng luckan… |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik