Jag citerar
Forum / Bollhavet / Jag citerar
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 17 March 2011 kl. 17:59 | |
|
Hanna B Medlem |
(Min mamma står och tittar när jag går in på SKU’s hemsida.) mamma: Åh, jag var inloggad här för bara några minuter sedan.. Men det konstiga är att.. det ser ju inte lika dant ut när jag loggar in. (jag har min sida inställd på lila) Senast redigerad för 11 månader sedan av Hanna B. |
| Citera | |
| 31 January 2011 kl. 15:56 | |
|
Hanna B Medlem |
oops dubbelpostat var det (y) Senast redigerad för ungefär ett år sedan av Hanna B. |
| Citera | |
| 31 January 2011 kl. 15:56 | |
|
Hanna B Medlem |
lite filosofiskt innan matten: “Åh att det redan har gått ett halvår… Tänk, om ett halvår då är vi tillbaka från början.” |
| Citera | |
| 30 January 2011 kl. 18:11 | |
|
Angelica M Medlem |
Ja ni är ju skruvar och vi är ju kuggar, så tillsammans kan vi ju sitta där och muttra! :D |
| Citera | |
| 30 January 2011 kl. 14:17 | |
|
Jacob F Medlem |
Jag är inte vi med er jävla ni Senast redigerad för ungefär ett år sedan av Jacob F. |
| Citera | |
| 11 June 2010 kl. 22:15 | |
|
Johanna P Medlem |
En kompis: |
| Citera | |
| 30 May 2010 kl. 13:26 | |
|
Jacob F Medlem |
Rasmus W till Ina E påväg hem från SÅM -09: Du kör som en ficktjuv! |
| Citera | |
| 29 May 2010 kl. 13:22 | |
|
Johanna P Medlem |
Här kommer ett litet urval ur Bibelåret 08/09’s citatbok! Man kan ju tro att en bibelklass skulle vara en skara fromma människor, så behöver inte alls fallet vara, hör bara här: David Lund vid riskbrädet: ‘Det finns ingen Gud, får jag 2 så finns inte ens helig ande!’ Johan Nordangård (lärare) under en seg “Kyrka och samhället”-lektion: Ylva: ‘Kan vi inte bygga en guldkalv?’ Anders Linsmo lärare i GT besitter en aldrig sinande ström av kunskap : ‘Det är inte alls roligt att bli nerslängd levande i dödsriket. Inte alls roligt, med betoning på INTE ALLS ROLIGT!’ ‘Djävulen är bra!’ ‘Abbotten på klostret styr över Gud!’ ‘Allt som är tight känns bra!’ ‘Skärselden har fått ett oförtjänt dåligt rykte kan jag tycka..’ Linsmo om Jesus: ‘Han var lite vek i köttet.’ Och slutligen LB’s dåliga humor, om Emil J: |
| Citera | |
| 14 March 2010 kl. 23:17 | |
|
Johanna P Medlem |
Konfirmand: -Det finns ju många ‘o Guds lamm’ i psalmboken? |
| Citera | |
| 1 March 2010 kl. 16:18 | |
|
Markus N Medlem |
Min kloka klasskompis Anna: Tomten kom ihåg; att med Jesus i båten, kan man le mitt i stormen |
| Citera | |
| 14 February 2010 kl. 22:02 | |
|
Johanna P Medlem |
En killkompis om att gå på bio på alla hjärtans dag; ‘biografens väntområde var mer ångestgivande än sista dagen på konfirmationslägret är för präster’ |
| Citera | |
| 29 June 2009 kl. 20:21 | |
|
Johanna P Medlem |
Jag berättar för min mamma att jag enligt ett facebooktest ska gifta mig till hösten och min 11åriga “systerdotter” Daniella utbister; Jag undrade var i vigselakten köttet kommer in, men det visste hon inte riktigt. |
| Citera | |
| 2 February 2009 kl. 18:57 | |
|
Markus N Medlem |
En kvinna och Chico Marx: hahaha |
| Citera | |
| 25 January 2009 kl. 16:26 | |
|
Isabella B Medlem |
Mamma – Jag såg på på spåret igår! Han, Timo Raisanen var där! |
| Citera | |
| 20 January 2009 kl. 11:02 | |
|
Susanna B Medlem |
Johannes G skrev:
En klasskompis när vi diskuterar ordspråk: “Livet är inte en dans på rosor…Det är taggar va?” “Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg” /Lars Winnerbäck |
| Citera | |
| 19 January 2009 kl. 22:07 | |
|
Louise K Medlem |
“Om inkompetens kunde göra ont skulle den här klassen ligga på intensiven och vrida sig i smärta” - Min designlärare om min gamla klass Senast redigerad för ungefär 3 år sedan av Louise K. |
| Citera | |
| 19 January 2009 kl. 19:32 | |
|
Claus B Medlem |
“Tetragrammaton is a four letter word.” /Forum på internet |
| Citera | |
| 18 January 2009 kl. 14:29 | |
|
Isabella B Medlem |
“That’s right your kidney named your bladder Frank!” |
| Citera | |
| 17 January 2009 kl. 22:47 | |
|
Karin C Medlem |
Isabella B skrev:
"Everything in this room is eatable, even I’m eatable! But that is called “cannibalism,” my dear children, and is in fact frowned upon in most societies." / Willy Wonka _ |
| Citera | |
| 17 January 2009 kl. 22:39 | |
|
Johannes G Medlem |
En klasskompis när vi diskuterar ordspråk: “Livet är inte en dans på rosor…Det är taggar va?” |
| Citera | |
| 17 January 2009 kl. 17:58 | |
|
Isabella B Medlem |
“We’re all mad here” /Cheshire Cat från Alice i underlandet. legendary :> |
| Citera | |
| 17 January 2009 kl. 17:57 | |
|
Isabella B Medlem |
“Everything in this room is eatable, even I’m eatable! But that is called “cannibalism,” my dear children, and is in fact frowned upon in most societies." / Willy Wonka |
| Citera | |
| 9 December 2008 kl. 19:20 | |
|
Johannes G Medlem |
Adam O skrev:
“Det finns tre typer av pianister; judiska pianister, homosexuella pianister och dåliga pianister.” Vladimir Horowitz (1903-1989), konsertpianist Vilken grupp tillhör du, Adam? |
| Citera | |
| 8 December 2008 kl. 18:26 | |
|
Adam O Medlem |
“Det finns tre typer av pianister; judiska pianister, homosexuella pianister och dåliga pianister.” Vladimir Horowitz (1903-1989), konsertpianist |
| Citera | |
| 20 November 2008 kl. 14:12 | |
|
Johanna P Medlem |
Markus N skrev:
hahaha vad lär ni er egentligen? Vi lär oss om “Våld, och SEX och våldtäkt!” (Också citat Anders Linsmo under en GT-lektion.) Senast redigerad för ungefär 3 år sedan av Johanna P. |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik