Tips på Internetsidor
Forum / Bollhavet / Tips på Internetsidor
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 5 June 2006 kl. 01:34 | |
|
Pontus M Medlem |
|
| Citera | |
| 5 June 2006 kl. 01:33 | |
|
Pontus M Medlem |
bra sida för oss dance diggare |
| Citera | |
| 5 June 2006 kl. 01:33 | |
|
Pontus M Medlem |
|
| Citera | |
| 5 June 2006 kl. 01:32 | |
|
Pontus M Medlem |
|
| Citera | |
| 28 May 2006 kl. 19:45 | |
|
Henrik H Medlem |
Hittade en frukutansvärt rolig site idag: http://tjuvlyssnat.se/ |
| Citera | |
| 23 May 2006 kl. 19:57 | |
|
Henrik H Medlem |
David: tyvärr är det så att dåligt bistånd kan stjälpa mer än hjälpa. Det allra bästa (sämsta) exemplet på missriktad välvilja väl klädinsamlingar för fattiga människor i andra delar av världen. Sedan kan man göra bilden lite större och hävda att frågor om fadderbarn etc dövar vårt samvete och gör att vi ser bort de verkligt viktiga frågorna som tex handelsregler och migrering av högutbildade människor som idag gör att vi idag tar med ena handen och ger med den andra. |
| Citera | |
| 23 May 2006 kl. 19:07 | |
|
David S Medlem |
Jag tycker att det är lite underligt att beklaga sig över att hjälpen är aningens felriktad istället för att bejubla det faktum att de faktiskt försöker hjälpa. |
| Citera | |
| 23 May 2006 kl. 18:38 | |
|
Niclas D Medlem |
Hmm… Jag har alltid trott att fadderbarnssystemet gav ett ansikte åt den som gav pengar men att barnen aldrig var beroende av individuella givare. Men jag är inte insatt i frågan, jag har bara förutsatt att det fungerar så. |
| Citera | |
| 23 May 2006 kl. 17:34 | |
|
Henrik H Medlem |
Alltså, att ha ett fadderbarn är ofta enligt mig ett tecken missriktad välvilja; 2. Man lyfter en enskild individ, något som kan skapa avvundsjuka. Vad händer om man “stöter bort” sitt fadderbarn efter ett gäng år då barnet vant sig vid att vara “priviligerad”? Finns säkert fler konsekvenser som jag inte tänkt på. Utvecklingssamarbete bör bedrivas på högre nivåer som by eller regionnivå. |
| Citera | |
| 23 May 2006 kl. 17:15 | |
|
Maria "Molly" A Medlem |
Henrik. Låt oss oförstående få en chans att förstå vad du menar… |
| Citera | |
| 23 May 2006 kl. 15:53 | |
|
Henrik H Medlem |
Suck, några som gått på myten om att skaffa ett sött litet fadderbarn i Afrika är en bra idé. |
| Citera | |
| 23 May 2006 kl. 14:06 | |
|
Maria "Molly" A Medlem |
Nämen, pappsen :D |
| Citera | |
| 23 May 2006 kl. 13:27 | |
|
Pernilla G Medlem |
http://www.kyrkanstidning.com/stift/vaxjo/index… Ännu mer SKU-reklam, tack SKUB! Dessutom är Mollys pappa med på ett hörn… |
| Citera | |
| 18 May 2006 kl. 13:32 | |
|
Patrik S Medlem |
|
| Citera | |
| 16 May 2006 kl. 17:43 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
|
| Citera | |
| 16 May 2006 kl. 15:26 | |
|
Evelina K Medlem |
www.albinoblacksheep.com |
| Citera | |
| 16 May 2006 kl. 13:23 | |
|
Linn S Avregistrerad |
www.bibelsajten.se : bra bibelsida där man kan få svar på frågor som andra också undrar över =) |
| Citera | |
| 6 May 2006 kl. 01:15 | |
|
Niclas D Medlem |
Credo i Uppsala anordnar regelbundet intressanta föredrag och dylikt som har med religionsfilosofi att göra. Inspelningar av föredragen läggs sedan ut på nätet under rubriken “Ljudarkiv” på http://www.credo.nu/uppsala |
| Citera | |
| 5 April 2006 kl. 20:01 | |
|
Anders T Medlem |
En roligt fotbollsspel: |
| Citera | |
| 5 April 2006 kl. 17:33 | |
|
David S Medlem |
Tomten, säg till när du har klarat av den här: |
| Citera | |
| 5 April 2006 kl. 15:20 | |
|
Ylva L Medlem |
|
| Citera | |
| 4 April 2006 kl. 22:21 | |
|
Markus N Medlem |
|
| Citera | |
| 4 April 2006 kl. 22:08 | |
|
Markus N Medlem |
alla har vi dagar där allting bara känns trist och tråkigt å de känns som att man har besökt alla intressanta sidor så jag tänkte att de skulle finnas en tråd med tips på sidor man kan besöka |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik