Motioner till SÅM?
Forum / Allmän diskussion / Motioner till SÅM?
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 28 May 2007 kl. 21:00 | |
|
David S Medlem |
Du får nog bättre respons om du startar en tråd per fråga, Claus. |
| Citera | |
| 28 May 2007 kl. 14:52 | |
|
Claus B Medlem |
Vad tycker folk då om motionerna? Ska vi lägga ned rikförbundet? Dessa och många fler frågor ställs i årets motioner, vad tycker DU? |
| Citera | |
| 20 May 2007 kl. 16:18 | |
|
Helen H Medlem |
Jag är glad för FS gillade min! :) |
| Citera | |
| 19 May 2007 kl. 13:37 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
Jaja, jag är väl bara putt för att FS avslog alla mina. |
| Citera | |
| 19 May 2007 kl. 13:25 | |
|
David S Medlem |
Jag ser det som ett gott tecken att ganska många avslag görs. Vi vill inte ha en förbundsstyrelse som godkänner alla inkommande förslag, då blir verksamheten splittrad. I några fall har FS föreslagit alternativa lösningar, vilket är helt okej i mina ögon. |
| Citera | |
| 19 May 2007 kl. 12:36 | |
|
Emil J Medlem |
Vi hade bifall på 2 av 3
Det hör till ovanligheterna. |
| Citera | |
| 19 May 2007 kl. 11:10 | |
|
Vi hade bifall på 2 av 3 |
| Citera | |
| 19 May 2007 kl. 10:22 | |
|
Emil J Medlem |
Tycker det mer är regel än undantag att FS yrkar avslag på de flesta motionerna, inget unikt för just FS dock. Samma sak ute i distrikten. |
| Citera | |
| 18 May 2007 kl. 12:18 | |
|
Kommentarer? |
| Citera | |
| 18 May 2007 kl. 12:17 | |
|
Motionssvaren ligger numera ute på webben http://www.svenskakyrkansunga.se/files/46900-46… FS yrkade bifall på bara 4 av 18 motioner. Medlemmarna verkar ha mycket dåliga idéer verkar det som…<p>Edit: fel på länken<p><small><em>Redigerat 2007-05-18 12:19:46 av Gabriel</em></small></p> |
| Citera | |
| 3 May 2007 kl. 13:59 | |
|
Helen H Medlem |
Jag (nåja, hela lokalavdelningen faktiskt) och Pernilla har skickat en motion som vill uppdra åt FS att ge sig ut på Svenska kyrkans profilutbildningar och informera om Svenska Kyrkans Unga: vilka vi är, vad vi gör, hur vi funkar och varför vi är så himla bra. :) |
| Citera | |
| 3 May 2007 kl. 12:07 | |
|
David S Medlem |
Oj, här smäller det friskt. |
| Citera | |
| 3 May 2007 kl. 11:25 | |
|
Stefan L Medlem |
Tunga kanonkulor från riktiga veteraner, de kommer ingen om kaffe förresten? :P |
| Citera | |
| 3 May 2007 kl. 07:32 | |
|
Själv har jag skrivit tre motioner. Motion 1) Angående Sagt- och gjortlista Motion 2) Om Trosgrund Motion 3) Om polygami och narcississm |
| Citera | |
| 2 May 2007 kl. 23:04 | |
|
Claus B Medlem |
Själv har jag varit elak och skickat ett par motioner, en interpellation (frågor), samt skrivit under på en motion tillsammans med fyra andra… Motion 1) Stadgeändring rörande motionsrätt: Motion 2) Upplösning av riksförbundet Svenska Kyrkans Unga: Interpellation 2) Uppföljning av SÅM-beslut: Motion 3) (tillsammans med andra) Årliga riksårsmöten: |
| Citera | |
| 2 May 2007 kl. 22:58 | |
|
Claus B Medlem |
Interpellation 1) Frågor om kallelsen: |
| Citera | |
| 2 May 2007 kl. 22:49 | |
|
Claus B Medlem |
Har du skickat någon motion till Stora Årsmötet i Luleå? Vad handlar den om? Varför ska årsmötet besluta som du vill? En liten tråd för att förbereda oss inför Stora Årsmötet. |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik