Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Pernilla S

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 11 personer loggat in på sidan, samtidigt som 1 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Stiftsungdomskvällar

Forum / Allmän diskussion / Stiftsungdomskvällar

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

3 October 2009 kl. 00:11
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Numera är det stiftsungdomsdag det kallas!

Citera
19 March 2006 kl. 16:42
Henrik H
Medlem
Henrik

Det serverades alltså fortfarande daim…hyckleriet fortsätter i samma spår med andra ord.

Citera
19 March 2006 kl. 13:04
Emil J
Medlem
Emil

Jag var med mina konfirmander på STUK i Jönköping i går och jag funderar över om dagen och kvällen egentligen passade dem…

Först var vi på ett föredrag om rättvisemärkning. Jag gillar rättvisemärkt och tycker att det var intressant att lyssna på, men killen hade ingen förmåga att tala till 14-15åringar. Ska man ha ett sånt knepigt ämne för konfirmander måste man ha någon som kan presentera det på ett intressant sätt.

Sen var vi på biskopen, det var bra. Det blir ju liksom vad konfirmanderna gör det till och dajmen lockar ju ;) Bra programpunkt.

Efter det gick vi och kollade på en teaterföreställning. En föreställning som jag och mina medarbetare tyckte var intressant och givande. Massor med olika politiska och teologiska frågor behandlades där… men, passade den 14-15åringar? Nej tyvärr inte, majoriteten av våra ungar fattade tyvärr inte så mycket. Vi får se om det blir bättre efter diskussionerna vi ska ha på torsdag.

Till sist var det dags för rockmässa i kyrkan. Häfigt, jag gillar alternativa mässor. Men inte för konfirmander… Många ungar i kyrkan hade ingen aning om att de var på en gudstjänst. Temamässor passar oss som går i kyrkan regelbundet, vi kan få inspiration och en liten extra kick. För en konfirmand handlar det om att lära sig gudstjänsten. Det hade varit bättre med en ordinär högmässa med ett fett lovsångsband, ungefär som på vintermöte…

Så var STUK i Jönköping bra? Jättebra! En av de bästa stiftungdomskvällar jag varit på… problemet var bara att den inte var gjord för konfirmander.

Citera
19 March 2006 kl. 01:32
Linn S
Avregistrerad
Linn

jaha nu var de över.. snyft

Citera
31 January 2006 kl. 22:08
Anna M
Medlem
Anna

Hoj hoj

av nån anledning kan jag inte maila till dig Mikael så jag anmäler här att jag jättegärna vill hjälpa till i Kalmar, om jag bara får veta när var och hur.

ha det!

Citera
31 January 2006 kl. 21:30
Markus N
Medlem
Markus

Behövs det någon hjälp i växjö och jönköping?? det är några stycken som frågat mig om de behövs hjälp… kommer inte ihåg alla så jag tänkte att om man skriver här i forumet så änmäler de sig som e intresserad

Citera
24 January 2006 kl. 21:42
Mikael G
Medlem

Jag vill göra en efterlysning till Stiftsungdomskvällen i Kalmar den 11 februari. Vi skulle behöva hjälp av några arbetsvilliga ungdomar (och äldre också för den delen).

- Vi behöver några som kan hjälpa till den 10:e och/eller den 11:e att bygga i Kalmar domkyrka inför rockmässan på lördagskvällen. Roddare med andra ord.

- Vi behöver några som kan hjälpa till under själva arrangemanget som värdar.

Har du möjlighet att hjälpa till under några timmer dessa dagar så vore vi tacksamma. Hör av dig till mig med ett mejl när du i så fall kan och med vad. Skriv ditt telefonnummer så kontaktar jag dig. Kontakta mig på mikael.glimsjo@svenskakyrkan.se.

Tack på förhand!

Citera