Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 11 personer loggat in på sidan, samtidigt som 2 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Lovsånger

Forum / Allmän diskussion / Lovsånger

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

25 October 2010 kl. 11:38
Tobias P
Medlem
Tobias

Vilken tur att det uppenbarligen finns folk som har upphovsrätt, eller nåt, och lämnar helt nya sånghäften i Sofiakyrkan så att jag och Felix kunde hitta dom.

Citera
23 October 2010 kl. 18:58
Eric H
Medlem
Eric

Jonathan K skrev:
Jag har funderat på det ett tag; Om man kanske skulle ta fingrarna ur xxvxx och lägga ut dem på hemsidan så kan vem som helst få tillgång till att spela låtarna och även ha med dem på läger:D

Om det inte hade varit för en sådan liten petitess som upphovsrättslagen…

Citera
23 October 2010 kl. 18:37
Jonathan K
Medlem
Jonathan

Jag har funderat på det ett tag; Om man kanske skulle ta fingrarna ur xxvxx och lägga ut dem på hemsidan så kan vem som helst få tillgång till att spela låtarna och även ha med dem på läger:D

Citera
29 April 2010 kl. 18:48
Elin B
Medlem
Elin

Jacob! vi har en sådan pärm.. Karin vet vart..

Citera
28 April 2010 kl. 22:51
Jacob F
Medlem
Jacob

va bra! tack:)

Eric: det var sådana notblad som finns i sångböcker typ i UngPsalm, om du förstår hurdana jag menar:S
Men tack i alla fall:)

Citera
28 April 2010 kl. 11:21
Samuel G
Medlem
Samuel

Jacob F skrev:
Efterlysning: Jag och min lokalavdelning ska snart på konfirmandläger och jag behöver då ett par notblad.
Jag har letat men hittar inget bra, de låtar resp. text jag letar efter är “Mighty to save” och “Awsome god” Någon som kan skicka dessa eller någon som vet var de finns?!
Tack för svar och tips så fort som möjligt

Jag har båda låtarna ackord, text och noter! slå en signal när du kan komma förbi och hämta dem;)

Senast redigerad för nästan 2 år sedan av Samuel G.
Citera
28 April 2010 kl. 00:46
Eric H
Medlem
Eric

Jacob F skrev:
Efterlysning: Jag och min lokalavdelning ska snart på konfirmandläger och jag behöver då ett par notblad.
Jag har letat men hittar inget bra, de låtar resp. text jag letar efter är “Mighty to save” och “Awsome god” Någon som kan skicka dessa eller någon som vet var de finns?!

Om du bara är ute efter text+ackord så googla lite. Det finns garanterat hundratals träffar!

EDIT: 142 000 respektive 421 000 träffar :P

Senast redigerad för nästan 2 år sedan av Eric H.
Citera
27 April 2010 kl. 23:45
Christer S
Medlem
Christer

Båda sångerna finns i OAS-pärmen om ni har någon sådan i Birgitta? Kolla med Anders för det tror jag ni har. Annars har vi den i Två Systrars. Kanske du kan titta förbi där?
Jag ska iväg imorn på konfaläger själv så jag har inte så mycket tid men om jag hinner ska jag försöka skicka över dem till dig. Om det inte är för sent kan jag fixa det måndag nästa vecka oxå. Ha de gott,

Senast redigerad för nästan 2 år sedan av Christer S.
Citera
27 April 2010 kl. 19:18
Jacob F
Medlem
Jacob

Citera
3 January 2010 kl. 15:58
Joel
Gäst

lite sent svar vet jag men andra bra sidor på olika lovsånger är:

http://www.iwillworship.com – fri utskrift
http://worshipmusic.eileenjahna.com/
http://www.higherpraise.com/
http://www.christianguitar.org/

sen finns det massa låtar på:

http://www.ultimate-guitar.com

God bless / Joel van der Eerden

Citera
25 September 2008 kl. 21:42
Dorothea F
Avregistrerad
Dorothea

Personligen tycker jag att några av de bästa lovsångsskivorna som finns är dem som barn-oas har gjort. Det är liveinspelningar från barnmöten och extremt ärliga sådana, där man inte har brytt sig om att det ska låta perfekt. Huvudsaken för dem är att det är lovsång.

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Dorothea F.
Citera
25 September 2008 kl. 21:38
David
Gäst

Eric H skrev:
Kan lista några av de nya sångerna vi lirade här så kan man, erhm, försöka få tag i dom på ett eller annat sätt:

-Where the love lasts forever
-Here I am to worship
-Evige far
-Regera Gud/Lord reign in me
-På dig min Gud förtröstar jag
-Jag står i din närhet
-Min själ ska prisa dig
-Jag ger dig mitt liv
-Breath
-Majesty
-Hungrig/Hungry<p><small><em>Redigerat 2007-01-04 01:35:28 av Erik</em></small></p>

Hur får man tag på ackorden till evige far ?

Citera
1 June 2008 kl. 22:01
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Ida skrev:

Hur kan jag få tag på ackorden till Hungrig?? Behöver den snarast!! tack.

“Här finns de :)”:http://www.worshiparchive.com/worship_chord_sh…

Citera
1 June 2008 kl. 21:52
Ida
Gäst

Eric H skrev:
Kan lista några av de nya sångerna vi lirade här så kan man, erhm, försöka få tag i dom på ett eller annat sätt:

-Where the love lasts forever
-Here I am to worship
-Evige far
-Regera Gud/Lord reign in me
-På dig min Gud förtröstar jag
-Jag står i din närhet
-Min själ ska prisa dig
-Jag ger dig mitt liv
-Breath
-Majesty
-Hungrig/Hungry<p><small><em>Redigerat 2007-01-04 01:35:28 av Erik</em></small></p>

Hur kan jag få tag på ackorden till Hungrig?? Behöver den snarast!! tack.

Citera
6 January 2007 kl. 22:04
Susanna B
Medlem
Susanna

Ska du ha en grym version av “Awesom God” så ska du lyssna på “The Insyderz”

grym: ja
känsla: nej

men de va kul :P

Citera
6 January 2007 kl. 12:45
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

rätta mig om jag har fel

Jo det har du

http://en.wikipedia.org/wiki/Awesome_God

Citera
6 January 2007 kl. 04:54
Patrik S
Medlem
Patrik

om jag inte minns fel så är det hillsong som har gjorrt awsome god (rätta mig om jag har fel orren) Hillsong eller Vinyard har gjort typ dom flesta bästa lovsångerna sopm finns! så de så!

Citera
6 January 2007 kl. 01:36
Susanna B
Medlem
Susanna

aspelut!!

susanna_friend@hotmail.com

tackar

Citera
6 January 2007 kl. 01:20
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Ska du ha en grym version av “Awesom God” så ska du lyssna på “The Insyderz” version som finns på deras skiva Skalleluia. Jag kan maila över den om du vill

Citera
6 January 2007 kl. 01:11
Susanna B
Medlem
Susanna

har Hillsong gjort “Awesome God” ? för den e ju grym också..kanske inte lika mycket församlingssång…men jag va med o sjöng den i en 100pers kör förra året, o de va känsla.

[o ja va i kyrkan innan, o det första jag såg var att Martin hade köpt in en ny skiva, guess what? mhm Hillsong..haha]

Citera
5 January 2007 kl. 02:12
Adam O
Medlem
Adam

Jag är nog böjd att hålla med om att regera gud är en personlig favorit för dig :)

Där fick jag. :P

Citera
5 January 2007 kl. 01:48
Susanna B
Medlem
Susanna

Adam: ja, jag vet, du kan ju gissa varför det bara bidde 3 lektioner..men så snart det blir tid så tar jag upp det igen..o då kan vi battla på orgel som bara den :P

Citera
4 January 2007 kl. 20:54
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

“Regera Gud” – personlig favorit bland de nya lovsångerna som spelades på VM. :) Håller nån med?

Jag är nog böjd att hålla med om att regera gud är en personlig favorit för dig :)

Citera
4 January 2007 kl. 20:08
Pontus M
Medlem
Pontus

vill komma åt alla mina lovåsnger hemma i gbg

Citera
4 January 2007 kl. 18:23
Adam O
Medlem
Adam

Adam: jag tror det kan ha o göra med att det inte var någon som kände sig särskildt styv på orgel, själv har man bara hunnit med 3 lektioner..men är du har lärt dig så kan du ju bara skriva in det på pålistan ;)

För den oinsatte kan jag upplysa om att det är ruskigt svårt att spela psalmer på orgel, men när jag behärskar detta någorlunda så ska jag givetvis signa på-listan om det. :) Dock undrar jag om det inte finns NÅGON som kan bland alla VM:are?

“Regera Gud” – personlig favorit bland de nya lovsångerna som spelades på VM. :) Håller nån med?

Citera