Datorer/plattor/telefoner med ett äpple på
Forum / Allmän diskussion / Datorer/plattor/telefoner med ett äpple på
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 29 January 2008 kl. 12:56 | |
|
Emil J Medlem |
Jag har hört ryken om att Matatch och Orren också kommit över till den virusfria sidan :D |
| Citera | |
| 12 January 2008 kl. 14:32 | |
|
David S Medlem |
Rebecca K skrev:
Nu är jag också mycket stolt ägare av en MacBook :D Så roligt. Välkommen till gänget! |
| Citera | |
| 12 January 2008 kl. 11:30 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
Rebecca K skrev:
Nu är jag också mycket stolt ägare av en MacBook :D Nähä! Gratulerar till ett mycket bra datorköp! |
| Citera | |
| 12 January 2008 kl. 11:00 | |
|
Rebecca K Medlem |
Nu är jag också mycket stolt ägare av en MacBook :D |
| Citera | |
| 3 January 2008 kl. 14:53 | |
|
Johannes G Medlem |
Njae, man får tolka det som man vill =) |
| Citera | |
| 3 January 2008 kl. 14:43 | |
|
David S Medlem |
Johannes G skrev:
Min bibel har ett äpple på framsidan… Det hade något att göra med kunskapens träd, eller hur var det nu? |
| Citera | |
| 3 January 2008 kl. 14:39 | |
|
Johannes G Medlem |
Min bibel har ett äpple på framsidan… |
| Citera | |
| 3 January 2008 kl. 03:33 | |
|
Nu kommer, om ryktena stämmer, nya datorer med äpplen på. Gött! |
| Citera | |
| 22 November 2007 kl. 01:53 | |
|
Har precis fått min andra mac, en iMac G3, 400 MHz, 192 MB RAM. Ska använda som webserver. För upplysnings skull kan jag säga att den här hemsidan bara funkar sådär i Safari 1, det går bland annat inte att skriva inlägg (skriver detta från min Macbook) |
| Citera | |
| 19 October 2007 kl. 22:06 | |
|
Stefan L Medlem |
Nä, det är inte standard. Det vore väl ganska knasigt om Apple uppmanar dig att slå på datorn :) I och med att det finns en motion sensor i som är till för att t.ex. stänga av hårddisken om du råkar tappa datorn i marken. På så vis minimeras eventuella skador. |
| Citera | |
| 19 October 2007 kl. 22:05 | |
|
David S Medlem |
Ted S skrev:
hallå macgalningar! vad säger ni om detta? troligen en standardfunktion i mac, men jag tyckte det var coolt :P http://www.youtube.com/watch?v=6uvQTTPr9Rw Den är tuff, men inte så användbar i praktiken. Från och med Leopard är virtuella skrivbord standard i systemet, men har funnits länge som tredjepartsprogram. Kul med innovativa idéer. |
| Citera | |
| 19 October 2007 kl. 18:00 | |
|
Ted S Avregistrerad |
hallå macgalningar! vad säger ni om detta? troligen en standardfunktion i mac, men jag tyckte det var coolt :P http://www.youtube.com/watch?v=6uvQTTPr9Rw Senast redigerad för mer än 4 år sedan av Ted S. |
| Citera | |
| 10 July 2007 kl. 14:40 | |
|
Anton J A Medlem |
jajajaja =P |
| Citera | |
| 10 July 2007 kl. 13:17 | |
|
David S Medlem |
Safari är ett trevligt tillskott på marknaden. Apple kan det där med marknadsföring, vilket de exempelvis har visat genom att sprida programvaran iTunes. Det programmet laddas hem dubbelt så många gånger som webbläsaren Firefox. Det här kan bli intressant. Frågan är om Safari tar marknadsandelar från IE eller från de andra småwebbläsarna? Btw, det heter Mac, inte MAC. |
| Citera | |
| 9 July 2007 kl. 21:20 | |
|
Anton J A Medlem |
Tjenare, sitter just nu och testar Safari på Vista. Man känner att det fortfarande är en Beta, laddningstiderna är inte hyperspeed direkt och Datorn fick BSOD en gång =D. Men Safari kanske kan bli något endå, med tanke på populariteten med iTunes och det allmäna MAC stödet som finns idag. |
| Citera | |
| 3 July 2007 kl. 22:25 | |
|
David S Medlem |
Vi kan ju i sammanhanget också nämna att hela den här webbplatsen rullar på en “Xserve”:http://www.apple.com/se/xserve/ från Apple. Det är en mycket trevlig bekantskap, och den gör inget annat än att serva webbplatser dagarna i ända (okej, den har agerat värd för Skype-samtal någon gång ibland också). |
| Citera | |
| 3 July 2007 kl. 00:36 | |
|
Henrik H Medlem |
Och nu har telefonen med äpple släppts: http://sv.wikipedia.org/wiki/Iphone |
| Citera | |
| 28 June 2007 kl. 14:55 | |
|
Henrik H Medlem |
Niclas: jag glömde de inkommande stämningarna ;) |
| Citera | |
| 28 June 2007 kl. 13:12 | |
|
Stefan L Medlem |
Grattis Marcus till ditt bästa datorköp hittills ;) |
| Citera | |
| 28 June 2007 kl. 11:33 | |
|
David S Medlem |
Härligt Marcus! Jag är helnöjd med min MacBook Pro. Speciellt är skärmen riktigt bra. |
| Citera | |
| 26 June 2007 kl. 00:53 | |
|
Niclas D Medlem |
Henrik H: “Nä, för då har man studieskulder på 1000000$ + ytterligare försäkringar och andra avgifter på 25k dollar i månaden att betala ;)” Ånej, det innebär ju att om man betalar av lånet på 10 år, med en årlig ränta på kanske 6% så kommer man bara ha typ 160000 USD kvar i månaden att röra sig med. |
| Citera | |
| 22 June 2007 kl. 10:56 | |
|
Emil J Medlem |
Grattis Marcus! Ännu en lycklig virusfri människa! :D |
| Citera | |
| 22 June 2007 kl. 00:41 | |
|
Marcus C Medlem |
hehe, yttligare en medlem som använder Mac, nyinköpt denna eftermiddag, mycket nöjd. Blev en MacBook. |
| Citera | |
| 12 June 2007 kl. 16:13 | |
|
Grattis, som sagt. En annan sak, som kanske inte riktigt har med just äppeldatorerna att göra, är att apples nya hemsida, http://www.apple.com är görsnygg! |
| Citera | |
| 11 June 2007 kl. 20:21 | |
|
David S Medlem |
Yes, den dök upp idag! Jag är glad som ett litet barn. :) |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik