Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 12 personer loggat in på sidan, samtidigt som 2 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Datorer/plattor/telefoner med ett äpple på

Forum / Allmän diskussion / Datorer/plattor/telefoner med ett äpple på

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

28 October 2011 kl. 09:19
Samuel G
Medlem
Samuel

gött, ska se till att få en hem till mig inom kort!

Citera
26 October 2011 kl. 10:07
Erik B
Medlem
Erik

Och en 4S är snart på väg hem till mig.

Citera
25 October 2011 kl. 21:53
Johannes G
Medlem
Johannes

En liten padda har nu blivit en del av familjen, den är mycket välkommen. :)

Citera
7 January 2011 kl. 21:20
Samuel G
Medlem
Samuel

Maria H skrev:

…och nu har jag en dator med ett äpple på! :)

(gilla)

Citera
7 January 2011 kl. 20:39
Maria H
Medlem
Maria

Maria H skrev:
Oh, jag har ju glömt att skriva här. Har nu för tiden en telefon med ett äpple på! :)

…och nu har jag en dator med ett äpple på! :)

Citera
26 October 2010 kl. 16:27
Eric Maverick O
Medlem
Eric Maverick

men om du har dokument på hårddisken och på hårddisken endast så formatera inte om den.

Citera
26 October 2010 kl. 16:19
Johannes G
Medlem
Johannes

Fat32 funkar, men högsta filstorleken är 4GB. Annars kan du formatera i HFS+ och skaffa “MacDrive”:http://www.mediafour.com/macdrive för en billig penning.

Citera
26 October 2010 kl. 15:58
Markus N
Medlem
Markus

Eric Maverick O skrev:
Din hårddisk i fråga är formaterad i NTFS, som PC kan både läsa och skriva men Mac endast kan läsa. För att lösa problemet kan du formatera om hårddisken om du inte har någon PC eller ladda hem NTFS-3G (http://macntfs-3g.blogspot.com/) som gör att du kan flytta över filer mellan hårddsikarna som du vill.

Aha tack jag trodde det inte spelade någon roll vilket filsystem HDn hade… funkar fat32 i Mac?

Senast redigerad för mer än ett år sedan av Markus N.
Citera
26 October 2010 kl. 15:20
Eric Maverick O
Medlem
Eric Maverick

Din hårddisk i fråga är formaterad i NTFS, som PC kan både läsa och skriva men Mac endast kan läsa. För att lösa problemet kan du formatera om hårddisken om du inte har någon PC eller ladda hem NTFS-3G (http://macntfs-3g.blogspot.com/) som gör att du kan flytta över filer mellan hårddsikarna som du vill.

Citera
26 October 2010 kl. 13:57
Markus N
Medlem
Markus

Jag har ett nytt problem nu. Vi har en extern HD och när den är inkopplad till Macen så går det inte lägga in någonting på HDn, det går inte ens att skapa en ny mapp. Det är gott om plats på HD och det funkar utan problem när den är kopplad till en windows dator. Jag har inga problem att öppna filerna som redan ligger på HD. Varför går det inte att lägga över något till den? är det någon inställning jag måste ändra?

Citera
14 October 2010 kl. 21:27
Johannes G
Medlem
Johannes

Hämtade filer heter mappen förresten.

Citera
14 October 2010 kl. 18:41
Johannes G
Medlem
Johannes

Markus N skrev:
hur sparar men t.ex ett dokument på skrivbordet? jag har inte lyckats med det riktigt och jag har svårt att hitta platsen för de filerna jag har sparat

Filer du sparar från internet eller? Det borde hamna i mappen nedladdningar som ligger i din användares hemkatalog. Annars kan du klicka på det lilla förstoringsglaset på högra sidan av dokumentets namn i nedladdningsrutan i Safari. Eller välja spara som.

Citera
14 October 2010 kl. 17:24
Erik B
Medlem
Erik

Anton M skrev:
Jag passade på att skaffa iPad när jag var i London.

Då tog jag mig friheten att ändra trådtiteln, mohaha >:-)

Citera
14 October 2010 kl. 15:08
Markus N
Medlem
Markus

hur sparar men t.ex ett dokument på skrivbordet? jag har inte lyckats med det riktigt och jag har svårt att hitta platsen för de filerna jag har sparat

Citera
14 October 2010 kl. 14:10
Markus N
Medlem
Markus

Johannes G skrev:
Använda command-knappen istället för control för snabbkommandon. Har du pekplatta borde det funka med att trycka ned två fingrar för högerklick, annars kan du trycka ned control-knappen samtidigt som du klickar.

aaa… tack så mycket

Citera
14 October 2010 kl. 10:20
Samuel G
Medlem
Samuel

Anton M skrev:

(gilla)

Citera
13 October 2010 kl. 19:11
Anton M
Medlem
Anton

Citera
13 October 2010 kl. 11:27
Maria H
Medlem
Maria

Oh, jag har ju glömt att skriva här. Har nu för tiden en telefon med ett äpple på! :)

Citera
13 October 2010 kl. 08:03
Johannes G
Medlem
Johannes

Erik B skrev:
Nu är min äppledator beställd :D

Min andra är också beställd! :)

Citera
12 October 2010 kl. 20:18
Erik B
Medlem
Erik

Nu är min äppledator beställd :D

Citera
12 October 2010 kl. 17:36
Johannes G
Medlem
Johannes

Använda command-knappen istället för control för snabbkommandon. Har du pekplatta borde det funka med att trycka ned två fingrar för högerklick, annars kan du trycka ned control-knappen samtidigt som du klickar.

Citera
12 October 2010 kl. 11:37
Markus N
Medlem
Markus

Min arbetsdator är en dator med äpple på och jag har upptäckt att windows kortkommandon för kopiera, klipp ut, klistra in och spara inte är alls samma på en mac så jag undrar om det finns kortkommandon för detta i en mac? sen undrar jag om man kan få motsvarande högerklick på en mac?

Citera
5 August 2010 kl. 16:57
Markus N
Medlem
Markus

Jag tänkte bara höra om det finns någon med en IPhone som ska köpa den nya Iphonen och vill sälja sin gamla? I såfall är jag väldigt intresserad

Citera
10 January 2010 kl. 23:25
Johannes G
Medlem
Johannes

Du sitter ju i hemsidegruppen Erik! Fixa det! ;)

Citera
10 January 2010 kl. 22:53
Erik B
Medlem
Erik

Jag vill ha en iPhoneanpassad version av hela hemsidan :D

Citera