Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 11 personer loggat in på sidan, samtidigt som 2 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Allt jag söker 2

Forum / Allmän diskussion / Allt jag söker 2

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

11 January 2010 kl. 15:26
Maria H
Medlem
Maria

http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/forum/28/1147

Citera
11 January 2010 kl. 09:21
Tobias P
Medlem
Tobias

hopp, då va de dags för en bump känner jag… hur sköen går de egentligen?

Citera
26 July 2007 kl. 18:01
David S
Medlem
David

Hur är läget med Allt jag söker 2 nu, Stefan?

Citera
23 October 2006 kl. 13:06
Stefan L
Medlem

Ahh, det kan jag svara på. Det är inte heeeeeelt spilkat än. Organisationsförändringen som det pratats om lääääänge börjar äntligen bli klar så smått. Att det tagit två år snart totalt är inget konstigt. Det tar tid när det är stora organisationer och olika parter inblandade.
Men det var ju inte detta jag skulle babbla om.

Arbetet skall komma igång snart, den andra December är nästa DS-möte. Då skall det stå klart vilka som ingår och en projektplan skall förhoppningsvis stå klar.

Citera
23 October 2006 kl. 08:29
David S
Medlem
David

bump :)

Citera
11 October 2006 kl. 12:51
David S
Medlem
David

Vem i DS är det som håller i projektet?

Citera
11 October 2006 kl. 12:40
Tobias P
Medlem
Tobias

Och när får vi se den på en prästgård nära oss själva?

Citera
10 October 2006 kl. 22:40
Eric H
Medlem
Eric

Samma här… ska det bli en helt ny bok med bara nya sånger? Ska gamla dankna sållas bort och lite nytt komma in?

Citera
10 October 2006 kl. 22:25
Emil J
Medlem
Emil

Jag bumpar upp den här tråden för jag är så nyfiken på hur det går och hur det tänks.

Citera
26 May 2006 kl. 23:02
Emil J
Medlem
Emil

Måste det vara någon som är med på hela vägen, från brainstorming till färdig produkt? (undantaget en konsulent/anställd som kan hålla ihop projektet förstås) Kanske t.o.m. är bra med lite ombyte i en sådan grupp?

Citera
25 May 2006 kl. 00:12
Stefan L
Medlem

Jepp det vet jag.
Vad innehållet skall vara, eller rättare sagt, Distriktsstyrelsens egen “utredning” och önskan finns på papper.
På det senaste mötet som Distriktsstyrelsen hade så beslutades det om vilka grupper som skall dra igång nu i början. Den nya sångboken som går under arbetsnamnet “Allt jag söker 2” är en av de som sparkas igång nu i början. Nu återstår det att få fram någon som är beredd att vara med i alla de år som det kommer ta att färdigställa ett sådant projekt.

Vi väntar med spänning även i Distriktsstyrelsen på att det ska komma igång på allvar.

Det är den stora organisationsförändringen som har dragit ut på tiden. Nu kör vi! :)

Citera
24 May 2006 kl. 16:36
David S
Medlem
David

Är det någon som vet om Allt jag söker 2 är på gång?

Citera
11 September 2002 kl. 11:30
Majsan
Gäst

Åh, vá bra. Jag har nämligen skickat brev till fel Oskar och far fått tillbaka riktigt upprörda svar (citat: “är du dum eller dum? Jag ska skicka dig på skola så att du lär dig att läsa”) Ja, sånt jobb har man…
Min mail är majsan@himlen.nu

Citera
10 September 2002 kl. 21:26
Axel F
Gäst

De adresser jag har är dem till Andreas Hjalmarsson och Oskar Hjalmarsson (numera Ganestål). Om jag får din mejladress kan jag skicka deras adresser.

Citera
10 September 2002 kl. 12:19
Majsan
Gäst

Oturligt nog så stämmer inte mitt adressregister så bra, på grund av att väldigt många av copyrights-innehavarna har flyttat. Så det är ett litet detektivarbete man får göra (gula sidorna är asbra!) Jag behöver den hjälp som finns, så vilka adresser har du, Axel?

Citera
9 September 2002 kl. 10:59
Axel F
Gäst

Har du hittat adresserna till alla låtskrivare i “Allt jag söker”? Om inte så kan jag hjälpa till med två. Hör av dig om du är intresserad.

Citera
22 July 2002 kl. 11:45
Majsan
Gäst

så, nu är jag tillbaka efter semestern och ser endel frågor som jag ska försöka att svara på. Jag är ju inte med i styrelsen längre men har i uppdrag att jobba färdigt med detta häfte så om ngt inte skulle stämma så får ngn i styrelsen hojta till.

Beslutet från styrelsen är att trycka upp Allt jag söker (det gamla hederliga häftet) för det behövs – är nämligen slut i lagret, och att i slutet av häftet lägga till 20 sidor med nya lovsånger. 20 sidor innebär ju att vi som jobbar med häftet inte är uppbundna till ett låtantal utan kan klippa och klistra lite för att få in de vi vill. Peter Wärnlund är ansvarig för utväljandet av lovsånger och hans förslag skickas sedan ut till två remiss-grupper:en grupp bestående av vår musikkonsulent Patrik Sassersson och den andra gruppen bestående av musikkunniga medlemmar i vår organisation. Då ska dessa remiss-grupper kolla om låtarna funkar i olika sammanhang som tex på läger, i konfagrupper och i en gudstjänst. De får heller inte vara för svåra. Sedan ska allt sammanställas och gå på tryck.
Det är den nya delen av häftet. Samtidigt som det jobbas fram så sitter jag och sliter mitt hår över copyrighten på alla lovsånger som redan finns i häftet. Eftersom häftet ska tryckas på nytt så måste vi ha tillstånd från låtskrivarna att få trycka just deras lovsång och detta mastodontarbete är mitt bord. Jag kan säga att mycket av semestern har gått åt till detta, puh. Det är ett litet detektivarbete då många av adresserna inte finns…
Sen låg det i beslutet något om ett nytt häfte år 2006 men det får gärna nån i styrelsen berätta mer om.
Jo, förresten: häftet ska heta “Allt jag söker och lite till”.
Har ni mer frågor så är det bara att använda denna sida.
kram

Citera
21 July 2002 kl. 15:37
Becka
Gäst

Att det ligger osålda kassetter kanske beror på att ingen vet om att de finns. Allt går att sälja med mördande reklam, och CD-skivor vore guld!!!

Citera
19 July 2002 kl. 23:53
Micael C
Gäst

Det som händer med “Allt jag söker 2” för tillfället har Maria eller Peter Wärnlund bäst koll på.

För er som tidigare var intreserade av att en CD-skiva skulle ges ut så kommer den troligen inte att bli av. Det finns nämligen allt för många osålda musikkasetter med alla lovsånger inspelade som ligger och är osålda.

Citera
18 July 2002 kl. 16:38
Sarah
Gäst

Maria har semester i alla fall.Hon kommer tillbaka på måndag

Citera
18 July 2002 kl. 12:53
Siggemartin
Gäst

Är det ingen som vet något eller har alla vetande personer semester?

Citera
9 July 2002 kl. 12:11
Becka
Gäst

Jag undrar oxå!

Citera
8 July 2002 kl. 23:26
Siggemartin
Gäst

Hur går det egentligen med denna nya sångbok, vad händer, händer det något? När kommer den?
Vet någon något?

Citera
7 October 2001 kl. 17:16
Maria
Gäst

OK, nu kommer lite fakta
Vid samtal med Peter Wärnlund (vår kille som har hand om utformningen) så ska det vara mest nya lovsånger skrivna av stiftets egna. Men det finns stort utrymme för andra redan tryckta lovsånger. Det hela handlar om copyright
Vi har en viss budget vi måste följa så risken finns att dyra sånger kommer att sållas bort pga för hög kostnad. Men är det många som vill ha en viss lovsång så ska det väga tungt. Så jag råder er att maila alla era förslag till Peter
peter.warnlund@svenskakyrkan.se
Ju fler desto bättre.
Och sitter ni på egna lovsånger så tar vi tacksamt emor dem.
Bra förslag med skiva, ska framföra detta.
Mer frågor besvaras av mig, här eller på majsan@himlen.nu
kram maria

Citera
1 October 2001 kl. 19:37
Karolina
Gäst

Eller Zacharias kanske var tvärsäker…dumt med olika besked.

Citera