Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Nattkamp
25
sep
Mitterminsmöte HT 2010 - Big mac & co
1
okt
Bibelhelg
1
okt
Minior- och juniorläger
8
okt
Minior- och juniorläger
15
okt
Inspirationshelg för konfirmandassistenter
12
nov
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vilket parti skulle få din röst?
Vänsterpartiet
3
Miljöpartiet
4
Socialdemokraterna
1
Centerpartiet
2
Folkpartiet
| 0
Kristdemokraterna
1
Moderaterna
1
Piratpartiet
1
Sverigedemokraterna
1
Feministiskt initiativ
1
Annat parti
| 0
Blankröst
1
Vet inte...
1

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 18 personer loggat in på sidan, samtidigt som 8 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Utomhuslekar!

Forum / Allmän diskussion / Utomhuslekar!

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

6 Mars 2010 kl. 14:46
BRA
Gäst

Hej!
Surfa in på följande sida. www.lekarkivet.se. Där finns över 400 lekar för olika åldrar. Mycket bra hemsida. Böckerna Kullagret och Kulsprutan från Argument förlag är också bra om man vill ha förslag på lekar, sammanlagt innehåller de många hundra lekar.

Med vänliga hälsnigar BRA

Citera
4 Mars 2010 kl. 23:51
Jacob F
Medlem
Jacob

knop-staffet: Starta och spring till en bestämd plats, där finns en knop som redan är knuten. Scouten skall först ta reda på vilken knop det är, sedan knyta upp den och knyta om den. Scouten får 1 poäng för veta vilken knop det är och yttligare 1 poäng för att knyta ihop den igen.
Några frågor? =)

Citera
4 Mars 2010 kl. 18:36
Johanna P
Medlem
Johanna

Ja men självklart, knytt och monster blir hur bra som helst!
Tack Mia och Ikis för era förslag.

Citera
4 Mars 2010 kl. 14:28
Maria H
Medlem
Maria

Knytt och monster!

Citera
3 Mars 2010 kl. 22:59
Ikis S
Medlem
Ikis

Tja, klassiskt är ju att de ska få igång en eld på en vis tid.
Eller vikt, rymd mått o.s.v. Typ olika burkar med olika mängd vatten i så ska man säga i vilken det är mest, eller vilken sten som väger mest och mäta ut ett visst avstånd.
Typ letareda på saker, nått gamalt, nått fult, en sko st. 40 o.s.v.

Citera
3 Mars 2010 kl. 21:59
Johanna P
Medlem
Johanna

Jag behöver tips på utomhuslekar som passar scouter i åldern 10-12. När jag var på volontärkurs hade vi ett pass där vi delade med oss av olika lekar men då valde jag opassande nog att ligga och hångla istället. Men det är smällar man får ta. Så nu behöver jag er hjälp för att aktivera ett gäng leksugna scouter som vill utnyttja snön! (Icke snöinvolverade lekar funkar också.)

Citera