Kyrkoval 2009
Forum / Allmän diskussion / Kyrkoval 2009
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 10 Juli 2009 kl. 22:22 | |
|
Emil J Medlem |
Kalle K skrev:
Förlåt en nyfiken fråga. Visst går det att rösta på Dag Sandahl till FK? Ja, under förutsättning att du bor i Växjö stift så går det rösta på honom. |
| Citera | |
| 10 Juli 2009 kl. 15:45 | |
|
Kalle K Medlem |
Catarina F skrev: Förlåt en nyfiken fråga. Visst går det att rösta på Dag Sandahl till FK?
Man kan rösta på Emil! (till stiftsfullmäktige och kyrkomöte) |
| Citera | |
| 10 Juli 2009 kl. 15:44 | |
|
Kalle K Medlem |
Emil J skrev: Den 20 september är det kyrkoval och alla som är 16 år på valdagen får rösta. Det betyder ju att de unga i kyrkan har en ganska god chans att påverka (särskilt eftersom valdeltagandet är ganska lågt överlag). Hur tänker du? Ska du rösta? På vad? Varför/varför inte? Det är dags att börja skapa lite kyrkovalsstämning på hemsidan! Klart att jag ska rösta och försöka påverka. Om det nu är någon mening med det. Nå, för mig finns det bara ett alternativ: Frimodig kyrka. Anser att det är den enda vettiga nomineringsgruppen som finns. Bort med partipolitiken från kyrkan!!! |
| Citera | |
| 7 Juli 2009 kl. 11:08 | |
|
Catarina F Medlem |
Man kan rösta på Emil! (till stiftsfullmäktige och kyrkomöte) |
| Citera | |
| 5 Juli 2009 kl. 19:51 | |
|
Emil J Medlem |
Johanna P skrev:
Vad kan man rösta på? Vad är det vi röstar om? Jag är ruskigt okunnig. Lär mig! Det är val till församlingens styrelse (kyrkoråd och/eller kyrkofullmäktige), till stiftets fullmäktige och till kyrkomötet. Det man röstar om är vilka personer som man vill ska sitta i de olika instanserna och bestämma. Man röstar på en lista precis som i valet till riksdag, landsting och kommun och kan välja att kryssa tre namn på den listan. Fakta om valet finns på Svenska kyrkans hemsida |
| Citera | |
| 5 Juli 2009 kl. 12:30 | |
|
Tobias P Medlem |
Jag ska rösta på Frimodig Kyrka! |
| Citera | |
| 5 Juli 2009 kl. 11:47 | |
|
Johanna P Medlem |
Vad kan man rösta på? Vad är det vi röstar om? |
| Citera | |
| 5 Juli 2009 kl. 09:25 | |
|
Markus N Medlem |
för min del är det självklart att gå å rösta… men jag har ingen aning om vad jag ska rösta på |
| Citera | |
| 4 Juli 2009 kl. 20:25 | |
|
Marlene B Medlem |
Jag fyller år då :D Senast redigerad för 428 dygn sedan av Marlene B. |
| Citera | |
| 4 Juli 2009 kl. 16:31 | |
|
Emil J Medlem |
Den 20 september är det kyrkoval och alla som är 16 år på valdagen får rösta. Det betyder ju att de unga i kyrkan har en ganska god chans att påverka (särskilt eftersom valdeltagandet är ganska lågt överlag). Hur tänker du? Ska du rösta? På vad? Varför/varför inte? Det är dags att börja skapa lite kyrkovalsstämning på hemsidan! |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik