SMS-tjänst erbjuder utträde ur SvK
Forum / Allmän diskussion / SMS-tjänst erbjuder utträde ur SvK
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 4 July 2009 kl. 16:24 | |
|
Emil J Medlem |
Eva-Marie Nilsdotter skrev:
Hej! Tjänsten är inte alls dyr. Allt är ju relativt men i jämförelse med att stoppa en handskriven lapp i ett kuvert och skicka till pastorsexpeditionen för 6 kr eller ännu billigare – ta en promenad till expen helt gratis och lämna in den så är det ju oerhört dyrt. Skulle man ha svårt att finansiera penna och papper är jag helt säker på att du kan få även det helt gratis på expen, kanske får du till och med behålla pennan! |
| Citera | |
| 16 May 2009 kl. 09:23 | |
|
Eva-Marie Nilsdotter Gäst |
Hej! Tjänsten är inte alls dyr. Av 100 kr är 20 moms som ju går till staten. Dessutom fick jag två frankerade kuvert och alla uppgifter utskrivna – till och med adressen till just min församling. Ja tycker man fick mycket hjälp för lite pengar. Fast det hade ju varit bättre om tjänsten fanns gratis på kyrkans hemsida förstås |
| Citera | |
| 20 April 2009 kl. 20:38 | |
|
Claus B Medlem |
Och visst har Svenska kyrkan 40 milliarder! Det mesta av det bundet i fastigheter (förutnämnde kyrkor)… Det är aningens svårt att lösgöra dessa pengar genom att sälja av exempelvis domkyrkorna… |
| Citera | |
| 20 April 2009 kl. 18:47 | |
|
Maria H Medlem |
Adam O skrev:
Jag håller med Maria om neutraliteten. Tycker hela upplägget känns lite uppviglande på nåt sätt, typ “Vill du bidra till en av världens rikaste kyrkor?” ungefär som om det är det värsta man kan göra… Ja, och den enda anledningen till att folk brukar stanna kvar är för att bevara kyrkorna… För det är det enda pengarna går till… |
| Citera | |
| 20 April 2009 kl. 17:14 | |
|
Adam O Medlem |
Jag håller med Maria om neutraliteten. Tycker hela upplägget känns lite uppviglande på nåt sätt, typ “Vill du bidra till en av världens rikaste kyrkor?” ungefär som om det är det värsta man kan göra… |
| Citera | |
| 20 April 2009 kl. 15:33 | |
|
Maria H Medlem |
Det felet blir är ju att den inte är neutral. Tycker också tjänsten skulle finnas gratis (med undantag för sms-kostnaden) på Svenska Kyrkans hemsida. Tycker givetvis att de i så fall också skulle ha en neutral lista på vad man får som medlem och inte får som icke-medlem. |
| Citera | |
| 20 April 2009 kl. 13:30 | |
|
Björn L Medlem |
Jättebra idé! Det underlättar för de vilsna får som inte känner sig bekväma att gå in på pastorsexpeditionen och hämta blanketten själv. Genom detta kan vi kanske slippa massa medlemmar som ändå inte anser kyrkan vara sin egen. Enda nackdelen är att tjänsten var så dyr. Kyrkan borde på sin hemsida erbjuda motsvarande tjänst utan kostnad. |
| Citera | |
| 20 April 2009 kl. 13:09 | |
|
Adam O Medlem |
http://www.kyrkoavgiftningen.se Kolla själva, berätta vad ni tänker här. |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik