Boktips
Forum / Allmän diskussion / Boktips
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 7 October 2009 kl. 11:52 | |
|
Ann Onym Gäst |
Vinna hela världen av Jenny Berggren. (självbiografi) |
| Citera | |
| 26 March 2009 kl. 10:01 | |
|
Ann Onym Gäst |
Peter Pohl är en riktigt bra svensk författare. “Vi kallar honom Anna” utspelar sig på ett pojkkollo i Sverige under 50-talet, där en pojke blir svårt mobbad av de andra på kollot. Riktigt ruggig på sina ställen, men riktigt bra! |
| Citera | |
| 25 March 2009 kl. 18:45 | |
|
Albert B Medlem |
Animal Farm av George orwell. helt underbar bok, om hur djuren tar över en gård och styr den och håller ordning på den. Riktigt rolig satir om Sovjetunionen. Man ska antagligen ha lite koll på de viktiga personerna under revolutionen av Ryssland såsom Stalin, Lenin mfl. Ger den 8 av 10 en tänkvärd bok som beskriver den ryska revolutionen på ett roligt sätt. |
| Citera | |
| 24 February 2009 kl. 10:26 | |
|
Albert B Medlem |
Jo den boken är helt klart en riktigt bra bo, men den bästa av Dan Brown? Nja, då tycker jag nog I cirkelnsmitt, tror det var den färsta av hans böcker. Den är spännande genom hela boken, vilket gör den till en riktigt bra bok. |
| Citera | |
| 23 February 2009 kl. 21:45 | |
|
Markus N Medlem |
Caroline W skrev:
Jag vet att den har ett par år på nacken nu, men måste ändå tipsa om Änglar och demoner av Dan Brown. Vet inte hur många gånger jag läst den boken, men förundras fortfarande över hur han fått ihop allt som händer så bra. Ger den helt klart 10 av 10! Ja den är kanon bra… helt klart den bästa av Dan Browns böcker Den är väldigt bra som Ljudbok för han som läser den gör det kanon bra och har olika röster för karaktärerna vilket gör den ännu bättre och mer spännande :P Senast redigerad för nästan 3 år sedan av Markus N. |
| Citera | |
| 23 February 2009 kl. 21:25 | |
|
Caroline W Medlem |
Jag vet att den har ett par år på nacken nu, men måste ändå tipsa om Änglar och demoner av Dan Brown. Vet inte hur många gånger jag läst den boken, men förundras fortfarande över hur han fått ihop allt som händer så bra. Ger den helt klart 10 av 10! |
| Citera | |
| 23 February 2009 kl. 21:16 | |
|
Albert B Medlem |
Jag tycker Camilla Läckbergs böcker är mycket bra. Har inte läst alla, men 3 stycken iaf, och de tycker jag var väldigt bra Senast redigerad för nästan 3 år sedan av Albert B. |
| Citera | |
| 22 February 2009 kl. 20:14 | |
|
Markus N Medlem |
Det skulle man kunna ha… hmm det är lite svårt att ge betyg eftersom jag inte läst hela boken än men än så länge skulle jag ge 8 labyrinter av 10 :P |
| Citera | |
| 22 February 2009 kl. 19:05 | |
|
Rasmus W Medlem |
Man kan inte ha ngn form av betygsskala? Om man inte hinner läsa igenom texten t.ex. ^^ |
| Citera | |
| 22 February 2009 kl. 14:46 | |
|
Markus N Medlem |
Jag tänkte att vi kunde tipsa varandra på bra böcker vi har läst. Jag börjar med boken jag håller på att läsa just nu (har läst ungefär halva) den heter “Labyrinten” och är skriven av Kate Mosse. Den börjar med att en volontär (Alice) på en arkelogisk utgrävning hittar ett fynd och när hon håller på att gräva fram det så faller en stor sten och är nära att krossa henne. Hon upptäcker att stenen ståt där för att dölja en ingång i berget. Det är något som drar henne ner i grottan. SÅ hon går ner trots att hon vet att hon inte borde gå ner utan meddela de andra om vad hon hittat. Där nere hittar hon en grav med två personer från 1200-talet. På väggen är den ingraveat en labyrint. På det ena sklettet hänger det en läderväska med en bok i och mellan kropparna ligger en dolk och en ring. Hon borde inte röra något men hon tar ändå upp ringen. Inuti ringen finns samma labyrintsymbol som på väggen och det står 2 bokstäver utvändigt på ringen. Sen börjar 2 berättelser parallelt en om Alice i nutid och en om Alaïs som lever på 1200-talet i staden där mordet skedde. Senast redigerad för nästan 3 år sedan av Markus N. |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik