Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 11 personer loggat in på sidan, samtidigt som 1 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Boktips

Forum / Allmän diskussion / Boktips

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

7 October 2009 kl. 11:52
Ann Onym
Gäst

Vinna hela världen av Jenny Berggren. (självbiografi)
Den var bra. Den fick mig att minnas.Den gav mig saker att fundera över. Den visar på vem Gud kan vara, han som allt mer har försvunnit från mitt liv, men nu kommer att få en stöttre del av mitt hjärta.

Citera
26 March 2009 kl. 10:01
Ann Onym
Gäst

Peter Pohl är en riktigt bra svensk författare. “Vi kallar honom Anna” utspelar sig på ett pojkkollo i Sverige under 50-talet, där en pojke blir svårt mobbad av de andra på kollot. Riktigt ruggig på sina ställen, men riktigt bra!

Citera
25 March 2009 kl. 18:45
Albert B
Medlem
Albert

Animal Farm av George orwell. helt underbar bok, om hur djuren tar över en gård och styr den och håller ordning på den. Riktigt rolig satir om Sovjetunionen. Man ska antagligen ha lite koll på de viktiga personerna under revolutionen av Ryssland såsom Stalin, Lenin mfl.

Ger den 8 av 10 en tänkvärd bok som beskriver den ryska revolutionen på ett roligt sätt.

Citera
24 February 2009 kl. 10:26
Albert B
Medlem
Albert

Jo den boken är helt klart en riktigt bra bo, men den bästa av Dan Brown? Nja, då tycker jag nog I cirkelnsmitt, tror det var den färsta av hans böcker. Den är spännande genom hela boken, vilket gör den till en riktigt bra bok.

Citera
23 February 2009 kl. 21:45
Markus N
Medlem
Markus

Caroline W skrev:
Jag vet att den har ett par år på nacken nu, men måste ändå tipsa om Änglar och demoner av Dan Brown. Vet inte hur många gånger jag läst den boken, men förundras fortfarande över hur han fått ihop allt som händer så bra. Ger den helt klart 10 av 10!

Ja den är kanon bra… helt klart den bästa av Dan Browns böcker

Den är väldigt bra som Ljudbok för han som läser den gör det kanon bra och har olika röster för karaktärerna vilket gör den ännu bättre och mer spännande :P

Senast redigerad för nästan 3 år sedan av Markus N.
Citera
23 February 2009 kl. 21:25
Caroline W
Medlem
Caroline

Jag vet att den har ett par år på nacken nu, men måste ändå tipsa om Änglar och demoner av Dan Brown. Vet inte hur många gånger jag läst den boken, men förundras fortfarande över hur han fått ihop allt som händer så bra. Ger den helt klart 10 av 10!

Citera
23 February 2009 kl. 21:16
Albert B
Medlem
Albert

Jag tycker Camilla Läckbergs böcker är mycket bra. Har inte läst alla, men 3 stycken iaf, och de tycker jag var väldigt bra

Senast redigerad för nästan 3 år sedan av Albert B.
Citera
22 February 2009 kl. 20:14
Markus N
Medlem
Markus

Det skulle man kunna ha… hmm det är lite svårt att ge betyg eftersom jag inte läst hela boken än men än så länge skulle jag ge 8 labyrinter av 10 :P

Citera
22 February 2009 kl. 19:05
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Man kan inte ha ngn form av betygsskala? Om man inte hinner läsa igenom texten t.ex. ^^

Citera
22 February 2009 kl. 14:46
Markus N
Medlem
Markus

Jag tänkte att vi kunde tipsa varandra på bra böcker vi har läst.

Jag börjar med boken jag håller på att läsa just nu (har läst ungefär halva) den heter “Labyrinten” och är skriven av Kate Mosse. Den börjar med att en volontär (Alice) på en arkelogisk utgrävning hittar ett fynd och när hon håller på att gräva fram det så faller en stor sten och är nära att krossa henne. Hon upptäcker att stenen ståt där för att dölja en ingång i berget. Det är något som drar henne ner i grottan. SÅ hon går ner trots att hon vet att hon inte borde gå ner utan meddela de andra om vad hon hittat. Där nere hittar hon en grav med två personer från 1200-talet. På väggen är den ingraveat en labyrint. På det ena sklettet hänger det en läderväska med en bok i och mellan kropparna ligger en dolk och en ring. Hon borde inte röra något men hon tar ändå upp ringen. Inuti ringen finns samma labyrintsymbol som på väggen och det står 2 bokstäver utvändigt på ringen.
Samtidigt ca 3 km därifrån sitter en man och skriver. Han skriver om henne att han äntligen har hittat henne och undrar om hon kommer känna igen boken.
Senare samma dag ca 50 mil därifrån så har ett hemligt sälskap en ritual. En man tror att han äntligen ska få bli medlem han får ett föremål i sin hand och ritualen drar igång. Han blir tvingad att dricka en röd dryck som visar sig vara en drog sen ser han att kvinnan som leder ritualen drar fram en dolk och dödar honom. Föremålet i handen faller till golvet och visar sig vara en likadan ring som Alice hittat fast med 2 andra bokstäver ingraverade.

Sen börjar 2 berättelser parallelt en om Alice i nutid och en om Alaïs som lever på 1200-talet i staden där mordet skedde.

Senast redigerad för nästan 3 år sedan av Markus N.
Citera