Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 12 personer loggat in på sidan, samtidigt som 2 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift - hur funkar det?

Forum / Allmän diskussion / Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift - hur funkar det?

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

26 April 2008 kl. 13:06
Johannes G
Medlem
Johannes

Jag också, men hörlurarna jag hade då glappade, och sen orkade jag inte kolla på den igen. :S

Citera
25 April 2008 kl. 21:50
Maria H
Medlem
Maria

jag med…

Citera
25 April 2008 kl. 19:51
Johanna P
Medlem
Johanna

Jag hade sett den innan!

Citera
25 April 2008 kl. 18:44
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Hur många av er som såg den på DÅM hade sett den innan?

Citera
25 April 2008 kl. 18:28
Johannes G
Medlem
Johannes

Stefan L skrev:
Skulle vara roligt att höra från någon – Aha, är det SÅ det funkar!

Aha, det är SÅ det funkar! :)

Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Johannes G.
Citera
20 October 2007 kl. 09:43
Helen H
Medlem
Helen

Kikade lite i tråden “får vanliga medlemmar för lite plats på läger” och fick en tanke som hörde hemma här.

En typiskt bra sak med att ha projektgrupper istället för fasta utskott är att det kan vara mycket lättare att få unga att engagera sig när det är ett tidsbegränsat engagemang. Med fasta utskott, utan ett slut på tiden där, är kan det kännas som vääääldigt stort att bli aktiv. Vet man att det bara gäller ett eller ett par år så är det lite mindre skrämmande och känns nog mindre betungande. Och det kan nog också ha till fördel att man inte råkar ut för sånt som att hela utskottet plötsligt blir less och avgår och man måste hitta nytt folk.

Citera
20 October 2007 kl. 07:20
Anton J A
Medlem
Anton  J

Grejjen är ju att en hemsida åt en levande och aktiv grupp aldrig blir riktigt färdig, så det kanske är lite konstigt att hemsidegruppen inte är en fast grupp då utan blir förnyad varje år.

trevlig film! (BTW)

Citera
19 October 2007 kl. 07:57
Stefan L
Medlem

Nu är det så att Hemsidegruppen är tidsbegränsad, bara det att DS väljer att förlänga projektet varje år. Alltså är det ett projekt som löper (om man så vill) på under ettårsintervaller tills DS är nöjda.

Skulle vara roligt att höra från någon – Aha, är det SÅ det funkar!
Att Emil säger att den är bra och informativ bekräftar visserligen bara att vi inte glömt något eftersom han redan har koll :)

Citera
18 October 2007 kl. 21:31
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

David S skrev:
Jag kan ju i och för sig tycka att saker som rör vår verksamhet, och framför allt den grupp jag medverkar i, är rätt väsentliga.

Jo men absolut! Jag menade inte att hemsidegruppen är oväsentlig. Den är viktig och gör ett jättebra jobb! Vad jag menade vara att jag tycker det är oväsentligt hur man kategoriserar hemsidegruppen. Nu har vi valt att kalla den projektgrupp, även om den kanske egentligen inte är det, men vi säger ju också på filmen att hemsidegruppen är lite speciell.

Citera
18 October 2007 kl. 20:49
David S
Medlem
David

Jag kan ju i och för sig tycka att saker som rör vår verksamhet, och framför allt den grupp jag medverkar i, är rätt väsentliga.

Citera
18 October 2007 kl. 20:06
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

David S skrev:
He he, löpande projekt existerar ju “per definition”:http://sv.wikipedia.org/wiki/Projekt inte. Process möjligtvis. Eller så ger man hemsidesgruppen någon form av uppdrag och tidsbestämmer det så är problemet ur världen.

… eller så låter man bli att kalla saker för något de inte är. :)

Eller så slutar man gräva i oväsentligheter. :)

EDIT: stavning

Senast redigerad för mer än 4 år sedan av Gabriel F.
Citera
18 October 2007 kl. 19:01
David S
Medlem
David

Gabriel F skrev:
Njaej, det är en lite klurig fråga, men vi anser nog att det är nån sorts löpande projektgrupp.

He he, löpande projekt existerar ju “per definition”:http://sv.wikipedia.org/wiki/Projekt inte. Process möjligtvis. Eller så ger man hemsidesgruppen någon form av uppdrag och tidsbestämmer det så är problemet ur världen.

… eller så låter man bli att kalla saker för något de inte är. :)

Citera
18 October 2007 kl. 15:30
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

David S skrev:
Hemsidesgruppen är ju egentligen ingen projektgrupp längre. Den var det ett tag när det skulle tas fram en ny webbplats, men det projektet får väl anses vara avslutat nu?

Njaej, det är en lite klurig fråga, men vi anser nog att det är nån sorts löpande projektgrupp. Vi vill ju komma ifrån fasta sektioner så därför räknas hemsidegruppen som en lite speciell projektgrupp.

Självklart är det rent ordklyveri, men vi tycker att det låter bäst så. ;)

Citera
18 October 2007 kl. 15:17
David S
Medlem
David

Hemsidesgruppen är ju egentligen ingen projektgrupp längre. Den var det ett tag när det skulle tas fram en ny webbplats, men det projektet får väl anses vara avslutat nu?

Citera
18 October 2007 kl. 14:54
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Emil J skrev:
Fixade länken i nyheten så den gick till filmen, bra och informativ film. :)

Hoppsan. Tack Emil.

Citera
18 October 2007 kl. 14:11
Emil J
Medlem
Emil

Fixade länken i nyheten så den gick till filmen, bra och informativ film. :)

Citera
18 October 2007 kl. 12:07
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Jag var precis på väg

Citera
18 October 2007 kl. 12:01
David S
Medlem
David

Trevligt initiativ. Kanske en nyhet om det på förstasidan så att det uppmärksammas?

Citera
18 October 2007 kl. 07:32
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Catarina F skrev:
Vaddå höger? Varför heter det så, när menyn är till vänster på min skärm?

Nej, det heter inte så. Jag var trött och kunde inte hålla isär höger och vänster. Det ska givetvis vara vänstermenyn.

Citera
18 October 2007 kl. 00:07
Catarina F
Medlem
Catarina

Vaddå höger? Varför heter det så, när menyn är till vänster på min skärm?

Citera
17 October 2007 kl. 23:00
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Och om det eventuellt skulle var nån som inte har stenkoll på vänstermenyn så handlar alltså den här tråden om det nya valet i vänstermenyn – “SKU i Växjö – hur funkar det?”. Kika in där, kolla igenom videon och tjöta på här.

EDIT: bytte höger mot vänster

Senast redigerad för mer än 4 år sedan av Gabriel F.
Citera
17 October 2007 kl. 22:59
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Johanna P skrev:
Venska? ;)

Fixat

Citera
17 October 2007 kl. 20:09
Johanna P
Medlem