Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 11 personer loggat in på sidan, samtidigt som 1 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

SANG - Vad vill Du ha med i det nya sång och andaktmaterialet?

Forum / Allmän diskussion / SANG - Vad vill Du ha med i det nya sång och andaktmaterialet?

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

12 January 2010 kl. 09:20
Maria H
Medlem
Maria

Eric H skrev:
Hur mycket pengar kostade det svenska kyrkans unga att komma på det?

Så mycket det kostade för SANG-gruppen att träffas, vilket inte var många gånger. :P

Citera
11 January 2010 kl. 16:50
Eric H
Medlem
Eric

Hur mycket pengar kostade det svenska kyrkans unga att komma på det?

Citera
11 January 2010 kl. 15:25
Maria H
Medlem
Maria

Markus N skrev:
Innebär det att det inte kommer bli någon ny sångbok?

Ja, det innebär det.
Det finns andra som är bättre på att göra sångböcker.
När det är frivilliga som jobbar med sånt här är tendensen att det tar för lång tid, och man har inte tillräckligt bra koll på hur man ska gå tillväga och vilka kontakter man ska ha.

Citera
11 January 2010 kl. 12:35
Markus N
Medlem
Markus

Erik B skrev:
SANG lades ner på DS-mötet i maj, så därför skulle jag säga att det inte går så bra ;)

Innebär det att det inte kommer bli någon ny sångbok?

Citera
11 January 2010 kl. 10:20
Erik B
Medlem
Erik

SANG lades ner på DS-mötet i maj, så därför skulle jag säga att det inte går så bra ;)

Citera
11 January 2010 kl. 09:22
Tobias P
Medlem
Tobias

Jag bumpar denna tråden också… hur går de med SANG och ALlt jag söker 2 och allting egentligen?

Citera
30 March 2008 kl. 23:50
Johannes G
Medlem
Johannes

Gabriel F skrev:
Fast sånger som man har med bara ifall nån från det landet kommer har väl ett väldigt begränsat arbetsområde? Det känns som att alla sånger borde ha förutsättningar för att sjungas ofta, annars blir det bara en svåröverskådlig gigantisk samling sånger, eller?

Jo det är sant. Fast jag kommer ju bara med förslag, det är ju upp till SANG vad som kommer med. :D

Citera
30 March 2008 kl. 22:06
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Johannes G skrev:

Jovisst, men gärna låtar som kommer från andra länder också, inte bara med alternativ text. :D

Fast sånger som man har med bara ifall nån från det landet kommer har väl ett väldigt begränsat arbetsområde? Det känns som att alla sånger borde ha förutsättningar för att sjungas ofta, annars blir det bara en svåröverskådlig gigantisk samling sånger, eller?

Citera
30 March 2008 kl. 21:24
Johannes G
Medlem
Johannes

Susanna B skrev:

På sådana låtar man har texter på andra språk är det inte särskildt svårt att bara lägga till de i kursiv stil eller så..så det ska nog inte vara några problem.
edit:stavning

Jovisst, men gärna låtar som kommer från andra länder också, inte bara med alternativ text. :D

Citera
30 March 2008 kl. 20:31
Susanna B
Medlem
Susanna

Johannes G skrev:
Jag skulle gärna se lite låtar på andra språk, som man skulle kunna använda om ungdomar från andra länder är på besök.

På sådana låtar man har texter på andra språk är det inte särskildt svårt att bara lägga till de i kursiv stil eller så..så det ska nog inte vara några problem. Va kul, mer ide’er är varmt välkomna!

edit:stavning

Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Susanna B.
Citera
30 March 2008 kl. 15:31
Johannes G
Medlem
Johannes

Jag skulle gärna se lite låtar på andra språk, som man skulle kunna använda om ungdomar från andra länder är på besök.

Citera
30 March 2008 kl. 14:11
Kalle K
Medlem
Kalle

Mitt förslag är följand text och bön.

Fotspår i sanden
En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds.
När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest.

HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår – då bar jag dig.

Käre Gud!
Tack för att du älskar oss mer än vad vi kan förstå eller ana. Tack för att du dagligen går vid vår sida och är vår ledsagare, när allt känns meningslöst. Hjälp oss att i möte med människor peka på hur du är i det som sker. Ge oss tålamod att utstå det som känns svårt här. Ge oss kraft till förändring och sinnesro till det som inte kan förändrats. Välsigna oss denna dag, och dagar som kommer. I Jesu namn. Amen.

Citera
29 March 2008 kl. 22:26
Susanna B
Medlem
Susanna

Det går bra, vad jag vet. Har pratat om vad vi vill ha med av det materialet vi redan har och lite andra noter vi själva har som vi tycker borde vara med. Finns stora möjligheter att påverka, så som sagt så kan amn skriva förslag här eller maila nån i SANG om man har nån sång som man vill ha med. (eller andra synpunkter med för den delen..)

Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Susanna B.
Citera
29 March 2008 kl. 20:47
David S
Medlem
David

Hur går det med SANG?

Citera
14 December 2007 kl. 12:57
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Jag, fast inte för sangs skull.

Citera
14 December 2007 kl. 11:10
Anton J A
Medlem
Anton  J

Vilka är det som gästar mig på Tallnäs i helgen då?

Citera
11 December 2007 kl. 12:54
Susanna B
Medlem
Susanna

Nu ska vi ha möte i helgen, om ni sitter o lurar på nåt smart (vilket ni säker gör) så sägsägsäg!

Citera
1 December 2007 kl. 14:55
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Sara G skrev:
Och sen vore det kul med lite stämmor på låtarna!

Det tycker jag med

Citera
1 December 2007 kl. 13:04
Sara G
Medlem
Sara

Jag föreslår Hjärtats lovsång. Och sen vore det kul med lite stämmor på låtarna!

Citera
31 October 2007 kl. 14:14
Patrik S
Medlem
Patrik

haha, ja Stine, planetshakers har ett ton med bra låtar, men dom är inte speciellt spelvänliga tyvär…

Citera
31 October 2007 kl. 11:05
Emil J
Medlem
Emil

Erik H skrev:
Funderade lite, man borde kanske försöka sätta någon prägel i boken att det är just svenska kyrkans unga den tillhör.

Bra poäng, det ska vi ta med oss!

Citera
31 October 2007 kl. 11:05
Stine R
Medlem
Stine

Planet Shakers ! Dopm har massviss med bra låtar !

Citera
31 October 2007 kl. 10:59
Eric H
Medlem
Eric

Funderade lite, man borde kanske försöka sätta någon prägel i boken att det är just svenska kyrkans unga den tillhör. Andaktsböcker finns det ju gott om ute på marknaden, vad kommer göra denna “speciell”?

Citera
31 October 2007 kl. 10:50
Emil J
Medlem
Emil

Jag bumpar upp tråden…

Citera
1 October 2007 kl. 18:51
Markus N
Medlem
Markus

jag skulle vilja ha med lite tänkvärda berättelser som man kan spinna vidare på och som inte är allt för långa som typ “det är aldrig kört”

Citera