SANG - Vad vill Du ha med i det nya sång och andaktmaterialet?
Forum / Allmän diskussion / SANG - Vad vill Du ha med i det nya sång och andaktmaterialet?
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 12 January 2010 kl. 09:20 | |
|
Maria H Medlem |
Eric H skrev:
Hur mycket pengar kostade det svenska kyrkans unga att komma på det? Så mycket det kostade för SANG-gruppen att träffas, vilket inte var många gånger. :P |
| Citera | |
| 11 January 2010 kl. 16:50 | |
|
Eric H Medlem |
Hur mycket pengar kostade det svenska kyrkans unga att komma på det? |
| Citera | |
| 11 January 2010 kl. 15:25 | |
|
Maria H Medlem |
Markus N skrev:
Innebär det att det inte kommer bli någon ny sångbok? Ja, det innebär det. |
| Citera | |
| 11 January 2010 kl. 12:35 | |
|
Markus N Medlem |
Erik B skrev:
SANG lades ner på DS-mötet i maj, så därför skulle jag säga att det inte går så bra ;) Innebär det att det inte kommer bli någon ny sångbok? |
| Citera | |
| 11 January 2010 kl. 10:20 | |
|
Erik B Medlem |
SANG lades ner på DS-mötet i maj, så därför skulle jag säga att det inte går så bra ;) |
| Citera | |
| 11 January 2010 kl. 09:22 | |
|
Tobias P Medlem |
Jag bumpar denna tråden också… hur går de med SANG och ALlt jag söker 2 och allting egentligen? |
| Citera | |
| 30 March 2008 kl. 23:50 | |
|
Johannes G Medlem |
Gabriel F skrev:
Fast sånger som man har med bara ifall nån från det landet kommer har väl ett väldigt begränsat arbetsområde? Det känns som att alla sånger borde ha förutsättningar för att sjungas ofta, annars blir det bara en svåröverskådlig gigantisk samling sånger, eller? Jo det är sant. Fast jag kommer ju bara med förslag, det är ju upp till SANG vad som kommer med. :D |
| Citera | |
| 30 March 2008 kl. 22:06 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
Johannes G skrev:
Jovisst, men gärna låtar som kommer från andra länder också, inte bara med alternativ text. :D Fast sånger som man har med bara ifall nån från det landet kommer har väl ett väldigt begränsat arbetsområde? Det känns som att alla sånger borde ha förutsättningar för att sjungas ofta, annars blir det bara en svåröverskådlig gigantisk samling sånger, eller? |
| Citera | |
| 30 March 2008 kl. 21:24 | |
|
Johannes G Medlem |
Susanna B skrev:
På sådana låtar man har texter på andra språk är det inte särskildt svårt att bara lägga till de i kursiv stil eller så..så det ska nog inte vara några problem. edit:stavning Jovisst, men gärna låtar som kommer från andra länder också, inte bara med alternativ text. :D |
| Citera | |
| 30 March 2008 kl. 20:31 | |
|
Susanna B Medlem |
Johannes G skrev:
Jag skulle gärna se lite låtar på andra språk, som man skulle kunna använda om ungdomar från andra länder är på besök. På sådana låtar man har texter på andra språk är det inte särskildt svårt att bara lägga till de i kursiv stil eller så..så det ska nog inte vara några problem. Va kul, mer ide’er är varmt välkomna! edit:stavning Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Susanna B. |
| Citera | |
| 30 March 2008 kl. 15:31 | |
|
Johannes G Medlem |
Jag skulle gärna se lite låtar på andra språk, som man skulle kunna använda om ungdomar från andra länder är på besök. |
| Citera | |
| 30 March 2008 kl. 14:11 | |
|
Kalle K Medlem |
Mitt förslag är följand text och bön. Fotspår i sanden Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest. HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår – då bar jag dig. Käre Gud! |
| Citera | |
| 29 March 2008 kl. 22:26 | |
|
Susanna B Medlem |
Det går bra, vad jag vet. Har pratat om vad vi vill ha med av det materialet vi redan har och lite andra noter vi själva har som vi tycker borde vara med. Finns stora möjligheter att påverka, så som sagt så kan amn skriva förslag här eller maila nån i SANG om man har nån sång som man vill ha med. (eller andra synpunkter med för den delen..) Senast redigerad för nästan 4 år sedan av Susanna B. |
| Citera | |
| 29 March 2008 kl. 20:47 | |
|
David S Medlem |
Hur går det med SANG? |
| Citera | |
| 14 December 2007 kl. 12:57 | |
|
Jag, fast inte för sangs skull. |
| Citera | |
| 14 December 2007 kl. 11:10 | |
|
Anton J A Medlem |
Vilka är det som gästar mig på Tallnäs i helgen då? |
| Citera | |
| 11 December 2007 kl. 12:54 | |
|
Susanna B Medlem |
Nu ska vi ha möte i helgen, om ni sitter o lurar på nåt smart (vilket ni säker gör) så sägsägsäg! |
| Citera | |
| 1 December 2007 kl. 14:55 | |
|
Sara G skrev:
Och sen vore det kul med lite stämmor på låtarna! Det tycker jag med |
| Citera | |
| 1 December 2007 kl. 13:04 | |
|
Sara G Medlem |
Jag föreslår Hjärtats lovsång. Och sen vore det kul med lite stämmor på låtarna! |
| Citera | |
| 31 October 2007 kl. 14:14 | |
|
Patrik S Medlem |
haha, ja Stine, planetshakers har ett ton med bra låtar, men dom är inte speciellt spelvänliga tyvär… |
| Citera | |
| 31 October 2007 kl. 11:05 | |
|
Emil J Medlem |
Erik H skrev:
Funderade lite, man borde kanske försöka sätta någon prägel i boken att det är just svenska kyrkans unga den tillhör. Bra poäng, det ska vi ta med oss! |
| Citera | |
| 31 October 2007 kl. 11:05 | |
|
Stine R Medlem |
Planet Shakers ! Dopm har massviss med bra låtar ! |
| Citera | |
| 31 October 2007 kl. 10:59 | |
|
Eric H Medlem |
Funderade lite, man borde kanske försöka sätta någon prägel i boken att det är just svenska kyrkans unga den tillhör. Andaktsböcker finns det ju gott om ute på marknaden, vad kommer göra denna “speciell”? |
| Citera | |
| 31 October 2007 kl. 10:50 | |
|
Emil J Medlem |
Jag bumpar upp tråden… |
| Citera | |
| 1 October 2007 kl. 18:51 | |
|
Markus N Medlem |
jag skulle vilja ha med lite tänkvärda berättelser som man kan spinna vidare på och som inte är allt för långa som typ “det är aldrig kört” |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik