Händer de' inge' i Växjö?
Forum / Läger & sån't / Händer de' inge' i Växjö?
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 7 January 2009 kl. 12:51 | |
|
Maria H Medlem |
jag tycker det är konstigt att det inte finns något för ungdomar i Växjö. |
| Citera | |
| 3 January 2009 kl. 20:15 | |
|
Rebecca K Medlem |
Spenderar mer och mer tid i Växjö å börjat fundera på om det inte finns några trevliga saker att hitta på här med andra unga kristna människor. (edit: flyttade inlägget till denna tråd där diskussionen redan påbörjats.) Senast redigerad för ungefär 3 år sedan av Maria H. |
| Citera | |
| 24 October 2006 kl. 16:20 | |
|
Markus N Medlem |
japp… jag tror att det inte händer nånting för att när det väl händer så kommer informationen inte ut och då blir de lite folk och det i sin tur gör att det händer mindre grejer |
| Citera | |
| 24 October 2006 kl. 15:25 | |
|
David S Medlem |
Det hade jag missat totalt. |
| Citera | |
| 24 October 2006 kl. 15:11 | |
|
Markus N Medlem |
i förgår var det en ungdoms mässa i Johannesgården… jag vet inte om det gjorts någon reklam för det?? jag fick veta det 40 min innan de skulle va av mina klasskompisar |
| Citera | |
| 24 October 2006 kl. 11:52 | |
|
Joakim E Medlem |
Kan verkligen rekommendera studentföreningen Credo ute på Teleborg. Sköna människor :-D |
| Citera | |
| 6 October 2006 kl. 10:15 | |
|
Markus N Medlem |
nu på söndag kl 10.30 så håller vi i SKG i mässan här ute på kronoberg… det kommer bli en underbar mässa (om vi inte blir allt för nervösa) välkommna :P |
| Citera | |
| 19 September 2006 kl. 14:24 | |
|
Martina H Medlem |
tänket bara säga att Lasse är vår vän, en liten tanke från M-Tina |
| Citera | |
| 18 September 2006 kl. 13:48 | |
|
Markus N Medlem |
hehe aa verkligen… tack för idén jag slog upp de på eniro så nu vet jag ungefär var den ligger :P |
| Citera | |
| 18 September 2006 kl. 13:41 | |
|
Anders T Medlem |
Och långa länkar suger. |
| Citera | |
| 18 September 2006 kl. 13:40 | |
|
Anders T Medlem |
Växjö. Skogslyckans kyrka ligger inte långt från Mariakyrkan i Växjö. http://kartor.eniro.se/query?&what=map&zl=5&ms=… Eniro.se är din vän. |
| Citera | |
| 18 September 2006 kl. 13:26 | |
|
Markus N Medlem |
var ligger skogslyckans församling?? |
| Citera | |
| 18 September 2006 kl. 11:13 | |
|
Anders T Medlem |
Torsdagsmässorna på Kronoberg är härliga! Synd bara att jag jobbar varje torsdag kväll. :( Jag kan hålla med David att det är lite konstigt att vi inte är fler ungdomar som är aktiva i Växjö. Och att det bara finns en ungdomsgrupp med ganska få medlemmar. Som församlingsassistent som jobbar med ungdomar undrar man förstås – vad gör jag för fel? Vad gör kyrkan för fel? Som Martina antyder nedan är det inte helt lätt att få igång en bra grupp. Vi är olika och drar åt olika håll. Jag skulle gärna välkomna och hoppas att det startas flera ungdomsgrupper i Växjö. Nu när Lars Björksell har börjat i Skogslyckans församling kanske han drar igång något där? Vem vet? Gud vet. :) |
| Citera | |
| 10 September 2006 kl. 22:08 | |
|
Rebecca K Medlem |
jag kan varmt rekomendera tomtens förslag |
| Citera | |
| 10 September 2006 kl. 15:21 | |
|
Markus N Medlem |
ni får gärna komma ut hit till kronoberg å fira mässa på torsdagskvällarna och sitta å fika å ha 3vligt efteråt :P |
| Citera | |
| 10 September 2006 kl. 15:05 | |
|
Martina H Medlem |
hihi.. :) sött =D hihi.. :) sött =Dska forska vidare å kämpa vidare |
| Citera | |
| 10 September 2006 kl. 14:08 | |
|
Joakim E Medlem |
Juste att du tar tag i det här Martina. Det blir helt klart en guldstjärna för dig! Ge mig en pling på 073 77 020 76 när du vet var och när. |
| Citera | |
| 10 September 2006 kl. 12:16 | |
|
Martina H Medlem |
lessen, men jag tror inte det funkar alltså.. |
| Citera | |
| 10 September 2006 kl. 12:12 | |
|
Markus N Medlem |
då kan jag ju va lite kvinnlig så blir de lite jämnt… |
| Citera | |
| 9 September 2006 kl. 19:26 | |
|
Martina H Medlem |
hihi, vad bra =D Jag håller på å rycker i ett antal trådar.. vet en del som är intresserade.. har ytterligare en kille på gång.. ska höra med honom i veckan.. Ska jobba vidare å ge järnet :D men joakim, som jag har sagt. Jag och Josefin är rätt manliga.. så om vi lägger ihop martina å josse så kan man ju säga att det blir en kille.. hihi =D |
| Citera | |
| 9 September 2006 kl. 14:44 | |
|
Joakim E Medlem |
Det är lugnt Martina. Jag tror faktiskt att det var jag som rörde ihop det, inte du. P.S. Fler killar får gärna anmäla sitt intresse D.S. |
| Citera | |
| 8 September 2006 kl. 21:41 | |
|
Martina H Medlem |
finns många ungdomar men jag tror att det handlar om för lite information och initiativförmåga..viljan är stark fårn ungdomarnas sida men någonstans på vägen brister det hela. Vi hörs av vidare framåt så ska vi se till att vi hittar en ungdomsgrupp som passar alla åldrar och som passar alla både klockslag och dag :D |
| Citera | |
| 8 September 2006 kl. 12:21 | |
|
Joakim E Medlem |
Intresse anmäls Mufflo, om jag inte redan har gjort det… Jag har pratat med en Martina om en söndagsgrupp kopplad till Skogslyckans församling. Är det samma grupp du snackar om? Håller med, David. Det kanske beror på att det finns ett större behov av gemenskap i de mindre orterna. Men ändå. Det borde finnas ett behov bland unga kristna i Växjö att träffas och umgås också. |
| Citera | |
| 8 September 2006 kl. 10:40 | |
|
David S Medlem |
Egentligen är det underligt att det inte finns någon bautastor lokalavdelning i Växjö, eftersom det underlaget är jättestort. Vi ser ju att det finns livaktiga lokalavdelningar i betydligt mindre orter. Hur kommer det sig att det är så? |
| Citera | |
| 8 September 2006 kl. 08:12 | |
|
Mufflo :) Gäst |
Joakim, promise to give you some inside information.. |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik