Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 11 personer loggat in på sidan, samtidigt som 2 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Händer de' inge' i Växjö?

Forum / Läger & sån't / Händer de' inge' i Växjö?

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

7 January 2009 kl. 12:51
Maria H
Medlem
Maria

jag tycker det är konstigt att det inte finns något för ungdomar i Växjö.
Lasse är ju i Växjö. Han är ju bra med ungdomar. Borde inte han ha någon liten grupp?

Citera
3 January 2009 kl. 20:15
Rebecca K
Medlem
Rebecca

Spenderar mer och mer tid i Växjö å börjat fundera på om det inte finns några trevliga saker att hitta på här med andra unga kristna människor.
Finns det någon som vet nått?
Stiftsungdomskvällen är ju inte så långt bort men jag tänkte mest på nått mer regelbundet återkommande som att man träffas varje eller varannan vecka eller nått?
Någon lokalavdelning (eller andra) i växjö som har nått?

(edit: flyttade inlägget till denna tråd där diskussionen redan påbörjats.)

Senast redigerad för ungefär 3 år sedan av Maria H.
Citera
24 October 2006 kl. 16:20
Markus N
Medlem
Markus

japp… jag tror att det inte händer nånting för att när det väl händer så kommer informationen inte ut och då blir de lite folk och det i sin tur gör att det händer mindre grejer

Citera
24 October 2006 kl. 15:25
David S
Medlem
David

Det hade jag missat totalt.

Citera
24 October 2006 kl. 15:11
Markus N
Medlem
Markus

i förgår var det en ungdoms mässa i Johannesgården… jag vet inte om det gjorts någon reklam för det?? jag fick veta det 40 min innan de skulle va av mina klasskompisar

Citera
24 October 2006 kl. 11:52
Joakim E
Medlem
Joakim

Kan verkligen rekommendera studentföreningen Credo ute på Teleborg. Sköna människor :-D

Citera
6 October 2006 kl. 10:15
Markus N
Medlem
Markus

nu på söndag kl 10.30 så håller vi i SKG i mässan här ute på kronoberg… det kommer bli en underbar mässa (om vi inte blir allt för nervösa) välkommna :P

Citera
19 September 2006 kl. 14:24
Martina H
Medlem
Martina

tänket bara säga att Lasse är vår vän,
han är kalas och han om någon kan få fart på ungdomarna i växjö :D
Han kan ungdomar :D
han kanske har lust att komma till Pro Vero – som en inspirationskälla kanske.. många känner igen honom från läger :D

en liten tanke från M-Tina
men det betyder inte att det är en bra tanke ^^

Citera
18 September 2006 kl. 13:48
Markus N
Medlem
Markus

hehe aa verkligen… tack för idén jag slog upp de på eniro så nu vet jag ungefär var den ligger :P

Citera
18 September 2006 kl. 13:41
Anders T
Medlem

Och långa länkar suger.

Citera
18 September 2006 kl. 13:40
Anders T
Medlem

Växjö. Skogslyckans kyrka ligger inte långt från Mariakyrkan i Växjö.

http://kartor.eniro.se/query?&what=map&zl=5&ms=…

Eniro.se är din vän.
<p><small><em>Jag fixar länken./David</em></small></p>

Citera
18 September 2006 kl. 13:26
Markus N
Medlem
Markus

var ligger skogslyckans församling??

Citera
18 September 2006 kl. 11:13
Anders T
Medlem

Torsdagsmässorna på Kronoberg är härliga! Synd bara att jag jobbar varje torsdag kväll. :(

Jag kan hålla med David att det är lite konstigt att vi inte är fler ungdomar som är aktiva i Växjö. Och att det bara finns en ungdomsgrupp med ganska få medlemmar.

Som församlingsassistent som jobbar med ungdomar undrar man förstås – vad gör jag för fel? Vad gör kyrkan för fel?

Som Martina antyder nedan är det inte helt lätt att få igång en bra grupp. Vi är olika och drar åt olika håll.

Jag skulle gärna välkomna och hoppas att det startas flera ungdomsgrupper i Växjö. Nu när Lars Björksell har börjat i Skogslyckans församling kanske han drar igång något där? Vem vet? Gud vet. :)

Citera
10 September 2006 kl. 22:08
Rebecca K
Medlem
Rebecca

jag kan varmt rekomendera tomtens förslag

Citera
10 September 2006 kl. 15:21
Markus N
Medlem
Markus

ni får gärna komma ut hit till kronoberg å fira mässa på torsdagskvällarna och sitta å fika å ha 3vligt efteråt :P

Citera
10 September 2006 kl. 15:05
Martina H
Medlem
Martina

hihi.. :) sött =D

hihi.. :) sött =Dska forska vidare å kämpa vidare
kanske får veta ngt idag.. kanske i veckan.. så fort jag hört nåt kommer du att få veta :D
Promise :)

Citera
10 September 2006 kl. 14:08
Joakim E
Medlem
Joakim

Juste att du tar tag i det här Martina. Det blir helt klart en guldstjärna för dig! Ge mig en pling på 073 77 020 76 när du vet var och när.

Citera
10 September 2006 kl. 12:16
Martina H
Medlem
Martina

lessen, men jag tror inte det funkar alltså..
bättre om du är dig själv så väger du upp allt :D
Kalasbra :)

Citera
10 September 2006 kl. 12:12
Markus N
Medlem
Markus

då kan jag ju va lite kvinnlig så blir de lite jämnt…

Citera
9 September 2006 kl. 19:26
Martina H
Medlem
Martina

hihi, vad bra =D

Jag håller på å rycker i ett antal trådar.. vet en del som är intresserade.. har ytterligare en kille på gång.. ska höra med honom i veckan..
vet inte än om jag är välkommen i Pro Vero..
men vi får se..

Ska jobba vidare å ge järnet :D

men joakim, som jag har sagt. Jag och Josefin är rätt manliga.. så om vi lägger ihop martina å josse så kan man ju säga att det blir en kille.. hihi =D

Citera
9 September 2006 kl. 14:44
Joakim E
Medlem
Joakim

Det är lugnt Martina. Jag tror faktiskt att det var jag som rörde ihop det, inte du.

P.S. Fler killar får gärna anmäla sitt intresse D.S.

Citera
8 September 2006 kl. 21:41
Martina H
Medlem
Martina

finns många ungdomar men jag tror att det handlar om för lite information och initiativförmåga..viljan är stark fårn ungdomarnas sida men någonstans på vägen brister det hela.
Hoppas på en lösning inom kort :)
Tillhör för tillfället ingen församling,
den försam jag tillhört är ProVero Växjö Maria försam..
framgick nog inte när jag pratade med dig Joakim.. ledsen.. tänker inte alltid på det.. hehe =D

Vi hörs av vidare framåt så ska vi se till att vi hittar en ungdomsgrupp som passar alla åldrar och som passar alla både klockslag och dag :D

Citera
8 September 2006 kl. 12:21
Joakim E
Medlem
Joakim

Intresse anmäls Mufflo, om jag inte redan har gjort det… Jag har pratat med en Martina om en söndagsgrupp kopplad till Skogslyckans församling. Är det samma grupp du snackar om?

Håller med, David. Det kanske beror på att det finns ett större behov av gemenskap i de mindre orterna. Men ändå. Det borde finnas ett behov bland unga kristna i Växjö att träffas och umgås också.

Citera
8 September 2006 kl. 10:40
David S
Medlem
David

Egentligen är det underligt att det inte finns någon bautastor lokalavdelning i Växjö, eftersom det underlaget är jättestort. Vi ser ju att det finns livaktiga lokalavdelningar i betydligt mindre orter.

Hur kommer det sig att det är så?

Citera
8 September 2006 kl. 08:12
Mufflo :)
Gäst

Joakim, promise to give you some inside information..
en ungdomsgrupp kommer kanske att startas på söndagar utan ledare beroende på intresse

Citera