Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 9 personer loggat in på sidan, samtidigt som 4 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Påskläger

Forum / Läger & sån't / Påskläger

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

3 March 2010 kl. 19:48
Ikis S
Medlem
Ikis

Kan nu medela att om jag ska på nått läger, så blir det MTM..
Ska på påriggning i april och det är inte jätte billigt att åka till Göteborg, så har nog inte råd med Påsk..

Men hade Väldigt gärna åkt på det annars!!!

Citera
2 March 2010 kl. 22:20
Pernilla G
Medlem
Pernilla

Oh yes!
Vi bjuder på en lång präst, spännande samtal, skön gemenskap och möten med Jesus!

Citera
1 March 2010 kl. 11:50
Maria H
Medlem
Maria

Jag tycker ni ska anmäla er till påsklägret! Det kommer bli hur bra som helst!

Citera
25 February 2010 kl. 14:38
Claus B
Medlem
Claus

Tack för upplysningen! Det kommer snarast!
Kan dock redan nu upplysa som att detta eminenta fyradagarsläger går loss på så lite som 700 kr (alltså billigare än ett Vintermöte, men samma tid… :-) )

Citera
25 February 2010 kl. 14:18
Ikis S
Medlem
Ikis

Tänkte bara upplysa om att det inte står hur mycket det kostar att åka på Påsklägret!!

Citera
25 February 2010 kl. 14:14
Claus B
Medlem
Claus

Axel: Jag fattade! ;-)

Citera
25 February 2010 kl. 12:06
Axel F
Medlem
Axel

Ikis: Jag menade inte att du spelade ut lägren mot varandra. Att det kan vara svårt att åka på båda av olika anledningar har jag full förståelse för…

Jag försökte bara skicka en liten passning ;-) till Claus i all välmening… men det blir alltid så komplicerat med webkommunikation, när man inte hör tonfall och exakt till vem saker är menat. Jag ber om ursäkt…

Citera
24 February 2010 kl. 16:54
Pernilla G
Medlem
Pernilla

Påsklägergruppens mål är inte att konkurrera ut mittermins! Vi hoppas bara att så många som möjligt kan och vill hänga med oss på Tallnäs för att fira Kristi seger över döden!

Citera
24 February 2010 kl. 16:25
Claus B
Medlem
Claus

Det var nog jag som spelade ut dem mot varandra, och det är naturligtvis full möjligt att åka på båda (om man har åldern inne alltså!)…
Jag hoppas naturligtvis ändå att vi kan locka med ett alternativt påskfirande! :)

Citera
23 February 2010 kl. 17:33
Ikis S
Medlem
Ikis

Axel F skrev:
Eftersom lägret i Värnamo (MTM) och Påsklägret kommer att ha olika inriktning tycker jag inte direkt vi behöver spela ut lägren mot varandra.

Det tror jag varken påsklägret eller MTM tjänar på eftersom båda säkert kommer att bli toppenbra, men på olika sätt… :-)

Jag menar inte att spela ut nått läger emot nått annat, jag bar akonstaterade att jag måste välja! :(

Citera
22 February 2010 kl. 13:51
Axel F
Medlem
Axel

Eftersom lägret i Värnamo (MTM) och Påsklägret kommer att ha olika inriktning tycker jag inte direkt vi behöver spela ut lägren mot varandra.

Det tror jag varken påsklägret eller MTM tjänar på eftersom båda säkert kommer att bli toppenbra, men på olika sätt… :-)

Senast redigerad för nästan 2 år sedan av Axel F.
Citera
20 February 2010 kl. 13:18
Claus B
Medlem
Claus

Måste man välja så är valet givet! Påsk, påsk, PÅSK!!! ;)

Citera
20 February 2010 kl. 12:22
Ikis S
Medlem
Ikis

Bahh…
Jag har inte tänkt på hur nära MTM och Påsklägret är..
Tror jag måste välja ett av dem! :/

Citera
20 February 2010 kl. 11:59
Ikis S
Medlem
Ikis

I hope so! ;)

Citera
19 February 2010 kl. 21:05
Claus B
Medlem
Claus

Jesus kommer!

Gör du?

Citera
11 February 2010 kl. 14:54
Ikis S
Medlem
Ikis

Anton J A skrev:
Nu har det kommit upp lite info. Om du har frågor som inte besvaras i lägerbeskriviningen så skriv en post här så ska vi i Påskgruppen försöka svara på den. =)

Yay! ^^, Info, det gilalr vi! Blev väldigt sugen på det nu kan jag säga!
Nu får vi bara hoppas att jag har pengar till tåget! men det ska nog lösa sig! :D

Citera
10 February 2010 kl. 12:20
Anton J A
Medlem
Anton  J

Nu har det kommit upp lite info. Om du har frågor som inte besvaras i lägerbeskriviningen så skriv en post här så ska vi i Påskgruppen försöka svara på den. =)

Citera
9 February 2010 kl. 21:45
Pernilla G
Medlem
Pernilla

Info kommer inom kort. Kan i alla fall säga att lägret äger rum 1-4 april på Tallnäs, precis som det står här på hemsidan. Vi kommer att följa passionshistorien enligt Lukas och under några dagar stifta närmare bekantskap med några av de centrala karaktärerna där. Det utlovas judisk påskmåltid, film, maffiga gudstjänster och gemenskap med kristna syskon. Det kommer bli tokbra! (Dessutom har vi en väldigt lång och väldigt bra lägerpräst…)

Citera
7 February 2010 kl. 16:28
Maria H
Medlem
Maria

Jag ska träffa planeringsgruppen på tisdag! Ska säga till dem att de får lägga upp lite aptitretande info. :)
Jag tror i alla fall det kommer bli ett kanonbra läger! Inget som man får missa!

Citera
2 February 2010 kl. 22:40
Ikis S
Medlem
Ikis

Det kanske bara är jag som är ute i god tid..
Eller så har jag inte nått att göra..
Eller så vill jag ha lite fram förhållning..
Eller så har jag tråkigt nu..

Iaf, jag tycker det är dags att vi som får åka på påsklägret ska få lite mer info, för jag är ganska sugen, men vill veta mer som sagt var! ;)

Citera