Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Nattkamp
25
sep
Mitterminsmöte HT 2010 - Big mac & co
1
okt
Bibelhelg
1
okt
Minior- och juniorläger
8
okt
Minior- och juniorläger
15
okt
Inspirationshelg för konfirmandassistenter
12
nov
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vilket parti skulle få din röst?
Vänsterpartiet
3
Miljöpartiet
4
Socialdemokraterna
1
Centerpartiet
2
Folkpartiet
| 0
Kristdemokraterna
1
Moderaterna
1
Piratpartiet
1
Sverigedemokraterna
1
Feministiskt initiativ
1
Annat parti
| 0
Blankröst
1
Vet inte...
1

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 18 personer loggat in på sidan, samtidigt som 8 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Högskoleprovet och DÅM

Forum / Läger & sån't / Högskoleprovet och DÅM

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

21 Januari 2010 kl. 19:06
Maria H
Medlem
Maria

Värnamo eller Jönköping är kanske att föredra då. Det är nog lättast att ta sig därifrån i alla fall.

Jag vet att just du nog inte skulle vara ombud, men om någon annan med samma problem läste… ;)

Nä, jag vet att man inte alltid kan veta det redan på hösten. Men ibland. :)

Citera
20 Januari 2010 kl. 22:30
Johannes G
Medlem
Johannes

Maria H skrev:

Detta är inte första gången DÅM hamnar samtidigt som högskoleprovet. Det är lite olyckligt att det blivit så.
Om man tänkt kombinera beror det ju lite på vart man skriver provet, hur lätt och snabbt det går att ta sig från provet till DÅM.

Närmsta ställena är Värnamo, Jönköping, Nässjö och Gislaved. Vet inte vilket som är allra närmst. :/

Men det är nog ingen bra idé att försöka med kombinationen om man tänkt vara ombud.

Ska inte vara ombud. Måste egentligen bara vara närvarande vid plederingarna! :)

Datumet för DÅM har ju i och för sig varit känt sen förra DÅM. Så man hade ju kunnat skriva högskoleprovet i höstas. :P

Tyvärr visste jag inte i höstas att jag var tvungen att skriva högskoleprovet för att ha en chans att komma in på den utbildningen jag ville in på.

Citera
20 Januari 2010 kl. 20:12
Maria H
Medlem
Maria

Johannes G skrev:
Jag tänkte skriva högskoleprovet den 10:e april, men så ser jag nu att DÅM infaller samtidigt. Är det någon annan som tänkt kombinera de båda? Eller är det ens någon idé att åka på DÅM om man ska göra provet?
Tacksam för svar.

Detta är inte första gången DÅM hamnar samtidigt som högskoleprovet. Det är lite olyckligt att det blivit så.
Om man tänkt kombinera beror det ju lite på vart man skriver provet, hur lätt och snabbt det går att ta sig från provet till DÅM.
Men det är nog ingen bra idé att försöka med kombinationen om man tänkt vara ombud.

Vi i DS måste verkligen bli bättre på att kolla om det krockar med högskoleprovet. Fast lägger man det vid ett annat tillfället så krockar det ju säkert med något annat.

Datumet för DÅM har ju i och för sig varit känt sen förra DÅM. Så man hade ju kunnat skriva högskoleprovet i höstas. :P

Citera
19 Januari 2010 kl. 23:01
Johannes G
Medlem
Johannes

Catarina F skrev:
...och 10:e infaller även Ljungby-kyrkornas stora innebandy-turnering! Ni kanske kan ha lite olika workshops den tiden? (som att t.ex. skriva högskole-prov?)

En god tanke, men högskoleprovet skrivs från 08:30 till 16:15.

Citera
19 Januari 2010 kl. 22:37
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Det är illa! Innebandyturnering på DÅM! Det är jag lätt på!!

Citera
19 Januari 2010 kl. 22:31
Catarina F
Medlem
Catarina

...och 10:e infaller även Ljungby-kyrkornas stora innebandy-turnering! Ni kanske kan ha lite olika workshops den tiden? (som att t.ex. skriva högskole-prov?)

Citera
19 Januari 2010 kl. 22:26
Johannes G
Medlem
Johannes

Jag tänkte skriva högskoleprovet den 10:e april, men så ser jag nu att DÅM infaller samtidigt. Är det någon annan som tänkt kombinera de båda? Eller är det ens någon idé att åka på DÅM om man ska göra provet?
Tacksam för svar.

Citera
Sorry, du har inte behörighet att se den sidan.