Vintermöte 08/09: Live Update!
Forum / Läger & sån't / Vintermöte 08/09: Live Update!
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 1 January 2009 kl. 20:36 | |
|
Samuel G Medlem |
Är hemma nu efter hemresan som gick bra för alla er som oroade er;) sjukt färskt vintermöte..hoppas på att se alla på STUK den 24 jan… |
| Citera | |
| 1 January 2009 kl. 17:15 | |
|
Tobias P Medlem |
Just hemma ifrån detta otroligt under bart sjukt färska Vintermöte… Detta va sköen de bästa jag gjort sen klonkrigen alltså.. och jag rekommenderar verkligen alla att ta chansen att göra Vintermöte om den ges! Tack för att ni varit så sjukt underbara!! |
| Citera | |
| 31 December 2008 kl. 13:34 | |
|
Linn S Avregistrerad |
Nu har jag precis duschat! Just nu har vi Tystnad fram till 15.00. Skönt att kunna få vara lite tyst ibland när man hela tiden pratar annars…måste erkänna att man blir lite rädd för tystnaden ibland. Det är lite läskigt när man inte får prata vid maten… |
| Citera | |
| 31 December 2008 kl. 01:15 | |
|
Pernilla G Medlem |
De båda sagostunderna var välbesökta. Det bjöds på levande ljus, kuddar, Sunes jul och Alice i underlandet. Hög mysfaktor! |
| Citera | |
| 30 December 2008 kl. 10:41 | |
|
Eric H Medlem |
Gruppboendet trollsländan har det ganska lugnt. Lyssnar på Larz Kristers och funderar på om det ska uträttas något viktigt idag eller om det blir navelpill och kaffe dagen lång… |
| Citera | |
| 30 December 2008 kl. 09:58 | |
|
Adam O Medlem |
Igår kväll var det lovsångsgudstjänst i Tofteryds kyrka, så idag har jag och bandet tagit sovmorgon. Jag vaknade nyss av Matatchs skrik i korridoren utanför, hehe. Lovsångsgudstjänsten var fin som vanligt, bandet gjorde en bra insats tyckte jag. Vi har blivit mer samspelta nu och vi har massor av fina sångstämmor som Simon uppfunnit. Under bandets låååånga övningsdag i kyrkan igår bjöd även Simon på ett nummer ur Jesus Christ Superstar exklusivt för bandet. ;D Nu ska Kenneby snart komma hit och massera mig med matolja! Ses senare! |
| Citera | |
| 30 December 2008 kl. 01:25 | |
|
Mattias K Medlem |
Håller med. Riktigt nice dag trots att den vedeldade bastun inte hade något vatten och gympasalsbastun inte hade någon värme :-I men men, vi som testade båda fick ju ett komplett resultat… En natt med Sune:s försäljningskurva verka stiga konstant så det känns bra. Ses imorgon – godnatt ungdomar! |
| Citera | |
| 30 December 2008 kl. 00:35 | |
|
Jonathan K Medlem |
Dagen på Tallnäs har varit niiiicee Det årliga fackeltåget gick gallant & husbandet gjorde bra ifrånsig igen. Tuffa hörnor samt fräsiga föreläsningar. Nu är det allmänt häng i gammelgården med de alla underbara människor som är här. Sunes drinkar säljs som om det våre sista dagen och pizzor äts för fullt! |
| Citera | |
| 30 December 2008 kl. 00:29 | |
|
Claus B Medlem |
Dags att lägga sig efter en skön stund i den vedeldade bastun… |
| Citera | |
| 29 December 2008 kl. 22:32 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
Kalle K skrev:
Det hade verkligen varit kul att vara med!! Vi saknar dig |
| Citera | |
| 29 December 2008 kl. 16:17 | |
|
Kalle K Medlem |
Axel F skrev:
Så var första bibelstudiet avklarat! Kul! Roligt med alla positiva och glada människor som är så på… :-) Det hade verkligen varit kul att vara med!! |
| Citera | |
| 29 December 2008 kl. 11:22 | |
|
Axel F Medlem |
Så var första bibelstudiet avklarat! Kul! Roligt med alla positiva och glada människor som är så på… :-) |
| Citera | |
| 28 December 2008 kl. 21:19 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
David S skrev:
Har någon testat att MMS:a en vintermötesbild till nr 72550 med texten “visa bild”? Det skulle vara kul att se hur det fungerar från läger. Dessvärre tillåter inte min telefon mig att göra det… |
| Citera | |
| 28 December 2008 kl. 18:46 | |
|
David S Medlem |
Har någon testat att MMS:a en vintermötesbild till nr 72550 med texten “visa bild”? Det skulle vara kul att se hur det fungerar från läger. |
| Citera | |
| 28 December 2008 kl. 17:49 | |
|
David S Medlem |
Johannes G skrev:
Kapellet har blivit varmare, nu slipper bandet frysa på övningarna. Om bandet fryser på övningarna övar bandet för långsamt. Fast å andra sidan brukar man säga att det är okej att stämma sina instrument, men att öva det är fusk. Senast redigerad för ungefär 3 år sedan av David S. |
| Citera | |
| 28 December 2008 kl. 17:40 | |
|
Johannes G Medlem |
Kapellet har blivit varmare, nu slipper bandet frysa på övningarna. |
| Citera | |
| 28 December 2008 kl. 13:33 | |
|
Claus B Medlem |
Spaghetti med köttfärssås, inte alls dumt… Och god Magnum-glass till efterrätt. |
| Citera | |
| 28 December 2008 kl. 13:10 | |
|
Eric Maverick O Medlem |
nu äre lunch |
| Citera | |
| 28 December 2008 kl. 09:00 | |
|
Adam O Medlem |
Jag och bandet sitter nu i kapellet och ska förbereda inledningsmässan. FEST! |
| Citera | |
| 28 December 2008 kl. 04:00 | |
|
Jonathan K Medlem |
Nattens väderrapport vid tallnäs är 3-4 minus, (vind) NO 2 m/s. Men ändå ett behagligt väder. jag har varit ute och gått ett bra tag nu och det var inte alls illa. Det är inte mycket till uteliv här på landet vill jag lova och ännu mindre på Tallnäs stiftsgård. Jag antar att alla ligger och sover, vilket jag också borde göra snart. Dock har jag inte bäddat min säng ännu och det hyser jag verkligen för att göra. godnatt! så syns vi imorgon:D |
| Citera | |
| 27 December 2008 kl. 22:01 | |
|
Jonathan K Medlem |
jag sitter nu på mitt rum och tar det lugnt. dagen på Tallnäs har varit mycket fin och vi har även fått ett litet smakprov på hur lägerlåten går. mycket bra låt vill jag personligen säga. Själv så har jag fixat med brandsäkerheten ute på Tallnäs, så alla kan pusta ut nu. Nu hade jag tänkt att sätta på en film och bara chilla innan hela lägret blåser igång. |
| Citera | |
| 27 December 2008 kl. 19:37 | |
|
Ikis S Medlem |
Knapparna är klara, men vart e alla gruppmedlemarna?! :S |
| Citera | |
| 27 December 2008 kl. 19:34 | |
|
Johanna P Medlem |
Kooom alla fina människor, vi längtar efter er! |
| Citera | |
| 27 December 2008 kl. 19:34 | |
|
Adam O Medlem |
Bandet har nu repat stenhårt hela eftermiddagen, om en halvtimme är det mässa för alla funktionärer. Stämningen är på topp och nu väntar vi bara på folket! :) |
| Citera | |
| 27 December 2008 kl. 19:10 | |
|
Markus N Medlem |
jag håller just nu på att kolla vilka härliga människor som är med i min grupp :P |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik