Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Resa till Demokratikonferensen
1
jun
Nattkamp 2012
29
sep
Minior- och Juniorläger
5
oct
Mitterminsmöte
12
oct
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

Lerduveskytte
SKUJ, Thursday

EPIC-KFUM
SKUJ, Friday

fler ...

Frågetecken Fråga

Kommer Du på Nattkampen?
Självklart! Jag ska ju vara funkis
4
Ja, jag kommer för att vinna!
| 0
Nej, något annat kom i vägen :(
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 4 personer loggat in på sidan, samtidigt som 3 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

MTM höst 08

Forum / Läger & sån't / MTM höst 08

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

23 September 2008 kl. 15:39
Linn H
Medlem
Linn

jag har ett gäng ungdomar som snart kommer anmäla sig tror jag =) nu när infon är ute

Citera
23 September 2008 kl. 13:38
Maria H
Medlem
Maria

30 hittills! Kom igen!

Citera
23 September 2008 kl. 12:54
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Och glöm inte att anmäla er!

Citera
23 September 2008 kl. 12:54
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Nej men nu kom det visst in lite info på “arrangemangssidan”:http://vaxjo.svenskakyrkansunga.com/arrangeman…

Ser man på..

Ber om ursäkt för alldeles för sen info.

Citera
22 September 2008 kl. 23:07
Marcus C
Medlem
Marcus

Är jo dock en bit till Vetlanda, vore kul att veta lite innan man ger sig iväg. Finns det ingen kommitté eller nått?

Citera
22 September 2008 kl. 22:27
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Jag håller med. Vill veta lite vad som händer innan jag bestämmer mig =/

Citera
22 September 2008 kl. 21:34
Elin B
Medlem
Elin

Nu tycker jag att det börjar bli liiiite krisigt med info. Någon som vet något?

Citera
17 September 2008 kl. 20:08
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Jag avvaktar lite tills d kommit lite mer info tror jag. Och om d typ finns möjligheter till innebandy och liknande.

Citera
17 September 2008 kl. 15:56
Johanna P
Medlem
Johanna

Anmäld!

Citera
14 September 2008 kl. 16:47
Maria H
Medlem
Maria

Sofie L skrev:
jag som varit på många mtm, eller ett antal iaf tycker att info borde finnas.

Klart att info ska finnas. Utskicket (eller MTM-inbjudan) har bara blivit försenat, som jag har förstått det.

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Maria H.
Citera
13 September 2008 kl. 17:13
Sofie L
Medlem
Sofie

jag som varit på många mtm, eller ett antal iaf tycker att info borde finnas. Om man kanske som jag redan bestämt att nej jag ska inte åka men ser att det är ett jätteintressant tema som jag tror att jag verkligen skulle uppskatta (finns nog inga dåliga men vissa är mer intressanta för vissa personer) skulle det kanske ändrat om man åker eller inte.

Citera
12 September 2008 kl. 18:11
Catarina F
Medlem
Catarina

Har hört från Anette att Johan Reftel kommer dit. Det låter ju lovande.
Han, som tillsammans med sin fru gjort, Con Dios, det är aldrig kört, konfirmandknåpor…
… ja en massa material som ingen skulle klara sig utan idag.

Citera
12 September 2008 kl. 15:49
Linn H
Medlem
Linn

Markus N skrev:

du har ju varit med ett tag så du vet väl ungefär hur ett MTM brukar va??

Jo jag har varit på många, men inte mina ungdomar, jag vet att det brukar vara roligt och det kan jag säga till mina ungdomar, men sen ser ju varje MTM olika ut och om man vet temat så är det så mycket enklare att få folk att åka

Citera
12 September 2008 kl. 15:39
Maria H
Medlem
Maria

Markus N skrev:

Har man varit med kan man förklara hur det brukar vara, ja.
Men det kan vara lättare att uppmuntra nya ungdomar om man vet tema och om det händer något särskilt.

Citera
12 September 2008 kl. 13:31
Markus N
Medlem
Markus

Linn H skrev:
det är riktigt svårt att locka med sig nya ungdomar på läger om man inte har någon info alls om vad det handlar om, i nuläget kan jag bara säga att det brukar vara riktigt kul på mtm :P behöver info snart :P

Citera
12 September 2008 kl. 07:28
Linn H
Medlem
Linn

det är riktigt svårt att locka med sig nya ungdomar på läger om man inte har någon info alls om vad det handlar om, i nuläget kan jag bara säga att det brukar vara riktigt kul på mtm :P behöver info snart :P

Citera
11 September 2008 kl. 23:49
Markus N
Medlem
Markus

Jag har heft lite kontakt med vetlanda och senast jag hörde från dem (för ca 1 vecka sedan) höll de på att göra färdigt utskicket och informationen… jag har sett programmet men jag vet inte hur mycket jag får säga men det ser jättebra ut och kommer bli ett kanon bra läger

Citera
11 September 2008 kl. 21:44
Elin B
Medlem
Elin

Men jag tycker att infon alltid ska komma upp till läger, för det finns alltid några som åker på sitt första. Så man ska inte se efter hur många “lägerrävar” som kollar infon utan alla nya.

Citera
11 September 2008 kl. 19:23
Maria H
Medlem
Maria

Mycket klokt av dig David! ;D
…och jag håller med… folk borde ju komma även om man inte vet temat.

Citera
11 September 2008 kl. 19:20
David S
Medlem
David

På ett sätt tycker man att det inte borde behövas mer än tid och plats för att folk ska komma. Mitterminsmöten är ju alltid roliga att åka på.

Å andra sidan tror jag att det skulle komma fler om informationen finns ute i tid.

Citera
11 September 2008 kl. 11:08
Maria H
Medlem
Maria

Fler anmälningar tycker jag ska komma in!
Jag har inte sett någon info, men jag tror det kommer bli asgött i Vetlanda!

Citera
9 September 2008 kl. 13:13
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Jäpp, såg det. Ska försöka luska fram lite info iaf..

Citera
9 September 2008 kl. 10:34
Emil J
Medlem
Emil

I lokalavdelningsutskicket som kom i dag fanns ingen information om mitterminsmötet. Ett årsmötesprotokoll, en enkät info om minior/juniorläger, info om nattkampen och en lapp som berättade att brevet innehöll dessa saker och att info om mitterminsmötet kommer i ett utskick “inom ett par veckor”.

Citera
9 September 2008 kl. 08:16
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Det gick ut ett lokalavdelningsutskick nu i helgen. Kommer på posten idag eller imorrn. Där finns mer information. Den kommer också ut på hemsidan (så fort jag får mitt lokalavdelningsutskick).

Tack för påminnelsen!

Citera
8 September 2008 kl. 23:59
Elin B
Medlem
Elin

Måste fråga. Hur går det med information om det? nu är det ju ca 20 dagar kvar till sista anmälningsdagen. skulle vara kul om man får reda på tema och liknande (om det nu finns ett sådant).

Ser lite tunt ut med anmälningar. Men oerhört mycket Birgitta folk som är anmälda.

Citera