Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Grundkurs för Unga Ledare
17
feb
Mitterminsmöte- Fight for Faith
2
mar
Ung Pilgrim 11-13 läger 2
16
mar
Ung Pilgrim 10-12 läger 4
6
apr
Vårläger
20
apr
Distriktsårsmöte
27
apr
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

fler ...

Frågetecken Fråga

Vill du att snön ska komma nu?
Ja!
21
Den har redan kommit dit jag bor!
4
Usch för snö, ge mig värme!!
6
Den kan komma på julafton!
4
Ja, det borde vara snö hela året!
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 8 personer loggat in på sidan, samtidigt som 3 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

MTM höst 08

Forum / Läger & sån't / MTM höst 08

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

3 November 2008 kl. 00:18
Johanna P
Medlem
Johanna

Även mina bilder finns tillgängliga nu!

Citera
1 November 2008 kl. 12:05
Elin B
Medlem
Elin

nu har även jag laddat upp lite bilder. äntligen

Citera
30 October 2008 kl. 15:06
Markus N
Medlem
Markus

Björn K skrev:

Vilken kossa?

en tjej från smålandstenar som jag kramade och skrattade med massvis :P jag tyckte hennes skratt var roligt och hon tyckte att mitt skratt var roligt så vi stod rätt mycket å gapskrattade åt ingenting å alla andra fattade lika mycket :P

Citera
30 October 2008 kl. 12:01
Björn K
Medlem

Erika “Ikis” S skrev:
Jag har ingen aning om vart Statoil ligger! Jag vet inte äns vart ni människor sovde för nån stans, efter som att jag bara gick utanför församlingshemmet två 3 gånger!
Heja mig! Eller betyder det att jag inte ha rnågra vänner?! Hmmm…? Eller att jag bara umgicks med bandet?! Hmmmm…?

Vi gillar dig ändå ;P

Citera
30 October 2008 kl. 12:00
Björn K
Medlem

Markus N skrev:

jag tycker med det var ett jättebra läger… det gjorde ni bra allihop i vetlanda :P och vi hade jätteql… iaf jag å särskilt när kossan skrattade :P

Vilken kossa?

Citera
30 October 2008 kl. 01:39
David J
Medlem
David

Maria H skrev:

David, det heter faktiskt “svenskläraren”. :P

“Svensklärare” är huvudformen, men “svenskalärare” är faktiskt med i SOAL. Dock är det mer talspråk det ska jag erkänna, men det är inget fel eller på något vis dåligt språkbruk. Det har på senare år börjat väga över mer åt det senare faktiskt, och det är i regel det vanligare av de två. Kanske ser vi en utveckling av det svenska språket – för alla språk är ju faktiskt dynamiska, inte fasta. Jag menar att om vi ska hålla fasta på gamla och korrekta uttryck kan vi lika gärna falla tillbaka till att säga “omnibuss”, “automobil” och “barberare”…

För en som skall bibringa det uppväxande släktet ärans och hjältarnas språk så krävs det anpassning efter den kontext språket talas i; ve den som stagnerar i gamla mönster och blir en lingvistisk bromskloss!

sådeså!

Citera
29 October 2008 kl. 20:56
Markus N
Medlem
Markus

Nathalie A skrev:
Jag tycker att lägret vi anordnade var jätte bra.. Hoppas ni hade roligt..!!!!:)

jag tycker med det var ett jättebra läger… det gjorde ni bra allihop i vetlanda :P och vi hade jätteql… iaf jag å särskilt när kossan skrattade :P

Citera
29 October 2008 kl. 17:52
Nathalie A
Medlem
Nathalie

Jag tycker att lägret vi anordnade var jätte bra.. Hoppas ni hade roligt..!!!!:)

Citera
29 October 2008 kl. 15:25
Ikis S
Medlem
Ikis

Jag har ingen aning om vart Statoil ligger! Jag vet inte äns vart ni människor sovde för nån stans, efter som att jag bara gick utanför församlingshemmet två 3 gånger!
Heja mig! Eller betyder det att jag inte ha rnågra vänner?! Hmmm…? Eller att jag bara umgicks med bandet?! Hmmmm…?

Citera
29 October 2008 kl. 00:39
Sebastián Ö
Medlem
Sebastián

Björn K skrev:

Det var ju inte speciellt svårt att hitta till statoil i Vetlanda. hihi

Hehe nopp inte svårt alls, de var ju de som var så bra när man är godissugen rastafarej med ingen som helst ambition att leka orienterare.
Då äre bara: BabylonVetlanda…hungrig.. Jag ser rasister fascister och kristet paack/ wannabee kickers och en statoilmack/
Där kunde man tillochmed inhandla vegangodis till Johanna!

Citera
29 October 2008 kl. 00:31
Björn K
Medlem

Sebastián Ö skrev:
Vem behöver vasakiosk när det finns Statoil!?

Du Markus jag fick reda på att det heter att ta tempus när man håller på med verb (david lära jao jao) så de finns inget som heter; Konfirmand, konfirmandare, Konfirmandast =) sorry my bad!

Det var ju inte speciellt svårt att hitta till statoil i Vetlanda. hihi

Citera
29 October 2008 kl. 00:00
Sebastián Ö
Medlem
Sebastián

Maria H skrev:

Svensklära svensklärare svensklärast!!!!!
Så gör man om temat är David! Nu är temat sängen sängare sängast.

Citera
28 October 2008 kl. 22:52
Maria H
Medlem
Maria

David J skrev:
Svenskaläraren (samt språkfacisten) David drar sig tillbaka.

Citera
28 October 2008 kl. 21:53
David J
Medlem
David

Markus N skrev:

hehe det är lugnt… det är inte lätt å hålla koll på saker när man e danken och på läger… det är det ifs inte annars heller :P

För att en gång för alla klargöra:
1.när man tar TEMA på ett verb så böjer man det och ger det olika tidsändelser, t.ex. “springa, sprang, sprungit”
2.TEMPUS, som Sebs pratar om, betecknar en typ av verbböjning med vars hjälp vi kan uttrycka relativ tid, t.ex “presens” för att uttrycka nutid.
3. Det som Sebs försöker göra är att KOMPARERA, vilket man bara kan göra med ordformen adjektiv, t.ex. “söt, sötare, sötast” (positiv, komparativ, superlativ)

Svenskaläraren (samt språkfacisten) David drar sig tillbaka.

Citera
28 October 2008 kl. 15:16
Markus N
Medlem
Markus

Sebastián Ö skrev:
Du Markus jag fick reda på att det heter att ta tempus när man håller på med verb (david lära jao jao) så de finns inget som heter; Konfirmand, konfirmandare, Konfirmandast =) sorry my bad!

hehe det är lugnt… det är inte lätt å hålla koll på saker när man e danken och på läger… det är det ifs inte annars heller :P

Citera
28 October 2008 kl. 14:36
Johanna P
Medlem
Johanna

Vilket härligt läger!

Mitt och Davids kram-maraton, lovsång, mat, dreadlockstransplantation, nya vänner, 44 vakna timmar i rad och en massa annat kul!

Jag var så lagom trevlig när jag kom hem till min fader på söndagen och sov i 17 timmar. Bilder kommer nästa vecka när jag kommer hem till stan och har tillgång till snabbare uppkopling.

Citera
28 October 2008 kl. 11:59
Sebastián Ö
Medlem
Sebastián

Vem behöver vasakiosk när det finns Statoil!?

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Gabriel F.
Citera
28 October 2008 kl. 09:15
Nathalie A
Medlem
Nathalie

Björn K skrev:

Nä Gottland är ingen höjdare.
vasakiosken är mysigare.

Björn det är faktiskt inte så lätt att hitta till vasakiosken.
Tack för alla som kom och gjorde så det blev ett sån roligt och underbart läger..:)

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Nathalie A.
Citera
27 October 2008 kl. 23:25
Björn K
Medlem

Louise K skrev:
Gottland måste vara Vetlandas najsigaste ställe :D

Nä Gottland är ingen höjdare.
vasakiosken är mysigare.

Citera
27 October 2008 kl. 21:44
Markus N
Medlem
Markus

javisst… gött att man inte behöver lämna fastlandet för att komma till gottland :P

Citera
27 October 2008 kl. 21:43
Louise K
Medlem
Louise

Gottland måste vara Vetlandas najsigaste ställe :D

Senast redigerad för mer än 3 år sedan av Louise K.
Citera
27 October 2008 kl. 21:40
Markus N
Medlem
Markus

många najsiga bilder… såg att några hade varit på gottland :P hahahaha

Citera
27 October 2008 kl. 21:34
Louise K
Medlem
Louise

har lagt upp en bunte bilder nu :)

Citera
27 October 2008 kl. 21:23
Markus N
Medlem
Markus

Björn K skrev:

Vet inte om jag kan.
Har min årliga bubbelflaska på nyår hihihi

den kan nog vänta tills några dagar efter nyår eller så kan det vara mellandagsbubbel :P

Citera
27 October 2008 kl. 21:13
Björn K
Medlem

Markus N skrev:

björn: kom till vintermötet… då syns vi igen :P

Vet inte om jag kan.
Har min årliga bubbelflaska på nyår hihihi

Citera