Distriktsårsmöte DÅM 2008
Forum / Läger & sån't / Distriktsårsmöte DÅM 2008
Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion
| 12 March 2008 kl. 14:42 | |
|
Susanna B Medlem |
Men man kan ju åka som gäst, och observera en del ändå.. :) |
| Citera | |
| 12 March 2008 kl. 11:37 | |
|
Maria H Medlem |
Johanna P skrev:
Kan jag åka som observatör fast min lokalavdelning är inaktiv? Johanna, hur menar du att lokalavdelning är inaktiv? Menar du att det är en så kallad “vilande” lokalavdelning eller menar du att de inte är intresserade av att skicka omdub till DÅM? |
| Citera | |
| 12 March 2008 kl. 11:32 | |
|
Maria H Medlem |
Rasmus W skrev:
Samma gamla dumma fråga:D Finns det möjlighet till innebandy på DÅM? Jag skulle tro att det går att ordna, men jag ska inte lova något! Jag ska höra med planeringsgruppen! :D Och nej, det är ingen dum fråga. :P Senast redigerad för ungefär 4 år sedan av Maria H. |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 23:16 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
Emil J skrev:
Det låter konstigt, är du säker på att det är så Gabriel? Varje medlem måste ju ha rätt att åka på DÅM om den vill och inte ska man behöva gå genom lokalavdelningen för det? Borde bara vara att anmäla sig och be att få fakturan hemskickad? Jo, så är det. Eftersom ett distrikt i första hand består av lokalavdelningar och först ett steg nedåt till i “hierarkin” av medlemmar så är det också lokalavdelningar som skickar ombud och observatörer till ett distriktsårsmöte medan medlemmarna får helt fritt tillträde till respektive lokalavdelnings årsmöte. Om man åker som observatör så åker man som observatör för sin lokalavdelning. Och det står i stadgarna att sändande organ, det vill säga lokalavdelningen, betalar. Man kan alltså till distriktsårsmötet inte få sin faktura hemskickad utan lokalavdelningen måste betala (sen hur man löser det i sin lokalavdelning lägger vi oss i princip sedan inte i). Edit: förtydligande Senast redigerad för ungefär 4 år sedan av Gabriel F. |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 23:02 | |
|
David S Medlem |
Jag håller med Emil. Årsmötet är väl öppet för alla som vill komma? Däremot antar jag att du inte har rösträtt i en vilande lokalavdelning. |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 22:56 | |
|
Emil J Medlem |
Gabriel F skrev:
Njae, din lokalavdelning måste betala i vart fall. (eller iaf måste betalningen gå genom den, du kan kanske göra upp med den om att du betalar genom den, om du förstår vad jag menar) Det låter konstigt, är du säker på att det är så Gabriel? Varje medlem måste ju ha rätt att åka på DÅM om den vill och inte ska man behöva gå genom lokalavdelningen för det? Borde bara vara att anmäla sig och be att få fakturan hemskickad? |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 22:40 | |
|
Rasmus W Medlem |
Samma gamla dumma fråga:D Finns det möjlighet till innebandy på DÅM? |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 18:59 | |
|
Gabriel F Avregistrerad |
Johanna P skrev:
Kan jag åka som observatör fast min lokalavdelning är inaktiv? Njae, din lokalavdelning måste betala i vart fall. (eller iaf måste betalningen gå genom den, du kan kanske göra upp med den om att du betalar genom den, om du förstår vad jag menar) |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 18:53 | |
|
Torsten T Medlem |
Jag kommer naturligtvis :) Vi skickar gott om folk från Torslunda :) Senast redigerad för ungefär 4 år sedan av Torsten T. |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 17:55 | |
|
Johanna P Medlem |
Kan jag åka som observatör fast min lokalavdelning är inaktiv? |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 16:50 | |
|
Rasmus W Medlem |
Jag kommer oxå. Detta fårman ju nästan inte missa:P |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 15:51 | |
|
Johannes G Medlem |
självklart jag kommer |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 11:26 | |
|
Markus N Medlem |
jag tänker komma :D det kommer bli kanon ql :D |
| Citera | |
| 11 March 2008 kl. 10:56 | |
|
Maria H Medlem |
Jag är nyfiken! Hur många tänker komma? Vilka vill vara med att bestämma? I år hålls DÅM i vackra Dörby och jag kan också meddela att vi har arbetat mer för att det ska vara “barnvänligt”. Vi kommer alltså ha mer hjälp för dem som har svårt att hänga med och vi ska försöka förenkla språket så mycket vi kan. Så låt dig inte hindras av att komma på DÅM för att du är Minior, Junior eller kanske en 22åring som tycker det är svårt att förstå alla konstiga ord. |
| Citera | |

Online just nu
Kommande arrangemang
Händer snart
Fråga
Statistik