Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan Välj en färg för sidan

Glömt lösen?

Bli medlem

ICQ-blomma Online just nu

Kalender Kommande arrangemang

Resa till Demokratikonferensen
1
jun
Nattkamp 2012
29
sep
Minior- och Juniorläger
5
oct
Mitterminsmöte
12
oct
Fler arrangemang »

Hand Händer snart

Lerduveskytte
SKUJ, Thursday

EPIC-KFUM
SKUJ, Friday

fler ...

Frågetecken Fråga

Kommer Du på Nattkampen?
Självklart! Jag ska ju vara funkis
4
Ja, jag kommer för att vinna!
| 0
Nej, något annat kom i vägen :(
2

Tidigare frågor »

Stats Statistik

Det senaste dygnet har 4 personer loggat in på sidan, samtidigt som 3 inlägg har skrivits i forumet. Hitta en slumpvis utvald medlem eller se vad som har hänt på sidan.

Distriktsårsmöte DÅM 2008

Forum / Läger & sån't / Distriktsårsmöte DÅM 2008

Skriv ett svar | Gå till första inlägget | Starta en ny diskussion

12 March 2008 kl. 14:42
Susanna B
Medlem
Susanna

Men man kan ju åka som gäst, och observera en del ändå.. :)

Citera
12 March 2008 kl. 11:37
Maria H
Medlem
Maria

Johanna P skrev:
Kan jag åka som observatör fast min lokalavdelning är inaktiv?

Johanna, hur menar du att lokalavdelning är inaktiv? Menar du att det är en så kallad “vilande” lokalavdelning eller menar du att de inte är intresserade av att skicka omdub till DÅM?

Citera
12 March 2008 kl. 11:32
Maria H
Medlem
Maria

Rasmus W skrev:
Samma gamla dumma fråga:D

Finns det möjlighet till innebandy på DÅM?

Jag skulle tro att det går att ordna, men jag ska inte lova något! Jag ska höra med planeringsgruppen! :D

Och nej, det är ingen dum fråga. :P

Senast redigerad för ungefär 4 år sedan av Maria H.
Citera
11 March 2008 kl. 23:16
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Emil J skrev:
Det låter konstigt, är du säker på att det är så Gabriel? Varje medlem måste ju ha rätt att åka på DÅM om den vill och inte ska man behöva gå genom lokalavdelningen för det? Borde bara vara att anmäla sig och be att få fakturan hemskickad?

Jo, så är det. Eftersom ett distrikt i första hand består av lokalavdelningar och först ett steg nedåt till i “hierarkin” av medlemmar så är det också lokalavdelningar som skickar ombud och observatörer till ett distriktsårsmöte medan medlemmarna får helt fritt tillträde till respektive lokalavdelnings årsmöte. Om man åker som observatör så åker man som observatör för sin lokalavdelning. Och det står i stadgarna att sändande organ, det vill säga lokalavdelningen, betalar. Man kan alltså till distriktsårsmötet inte få sin faktura hemskickad utan lokalavdelningen måste betala (sen hur man löser det i sin lokalavdelning lägger vi oss i princip sedan inte i).

Edit: förtydligande

Senast redigerad för ungefär 4 år sedan av Gabriel F.
Citera
11 March 2008 kl. 23:02
David S
Medlem
David

Jag håller med Emil. Årsmötet är väl öppet för alla som vill komma? Däremot antar jag att du inte har rösträtt i en vilande lokalavdelning.

Citera
11 March 2008 kl. 22:56
Emil J
Medlem
Emil

Gabriel F skrev:

Njae, din lokalavdelning måste betala i vart fall. (eller iaf måste betalningen gå genom den, du kan kanske göra upp med den om att du betalar genom den, om du förstår vad jag menar)

Det låter konstigt, är du säker på att det är så Gabriel? Varje medlem måste ju ha rätt att åka på DÅM om den vill och inte ska man behöva gå genom lokalavdelningen för det? Borde bara vara att anmäla sig och be att få fakturan hemskickad?

Citera
11 March 2008 kl. 22:40
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Samma gamla dumma fråga:D

Finns det möjlighet till innebandy på DÅM?

Citera
11 March 2008 kl. 18:59
Gabriel F
Avregistrerad
Gabriel

Johanna P skrev:

Njae, din lokalavdelning måste betala i vart fall. (eller iaf måste betalningen gå genom den, du kan kanske göra upp med den om att du betalar genom den, om du förstår vad jag menar)

Citera
11 March 2008 kl. 18:53
Torsten T
Medlem
Torsten

Jag kommer naturligtvis :) Vi skickar gott om folk från Torslunda :)

Senast redigerad för ungefär 4 år sedan av Torsten T.
Citera
11 March 2008 kl. 17:55
Johanna P
Medlem
Johanna

Citera
11 March 2008 kl. 16:50
Rasmus W
Medlem
Rasmus

Jag kommer oxå. Detta fårman ju nästan inte missa:P

Citera
11 March 2008 kl. 15:51
Johannes G
Medlem
Johannes

självklart jag kommer
rösträtt = makt :)

Citera
11 March 2008 kl. 11:26
Markus N
Medlem
Markus

jag tänker komma :D det kommer bli kanon ql :D

Citera
11 March 2008 kl. 10:56
Maria H
Medlem
Maria

Jag är nyfiken! Hur många tänker komma? Vilka vill vara med att bestämma?

I år hålls DÅM i vackra Dörby och jag kan också meddela att vi har arbetat mer för att det ska vara “barnvänligt”. Vi kommer alltså ha mer hjälp för dem som har svårt att hänga med och vi ska försöka förenkla språket så mycket vi kan.

Så låt dig inte hindras av att komma på DÅM för att du är Minior, Junior eller kanske en 22åring som tycker det är svårt att förstå alla konstiga ord.

Citera